Novinky

  • 26.10.2020 Good Scott Dixon (Ganassi) získal svůj šestý titul v šampionátu IndyCar

  • 26.10.2020 Good Josef Newgarden (Penske) vyhrál závěrečný závod IndyCar v St. Petersburgu

  • 25.10.2020 Good Vítězem VC Portugalska F1 se stal Lewis Hamilton (Mercedes)

Facebook Instagram

Jak Lauda zametl s De la Rosou

Jak Lauda zametl s De la Rosou

Omluva přišla až po letech

O Nikim Laudovi se toho zvláště v poslední době řekla a napsala spousta dobrého. Nyní se ale Pedro de la Rosa vytasil se vzpomínkou, která ukazuje rozporuplnost povahy trojnásobného mistra světa.

Španělský pilot byl v letech 2001 a 2002 kolegou Eddieho Irvinea v tehdejším týmu Jaguar. Jeho šéfem byl právě Niki Lauda.

S Nikim jsem měl báječné vztahy,“ svěřil se v podcastu Beyond the Grid. „Oceňoval jsem na něm hlavně jeho přímost. Ale pak mě vyhodil. Měl jsem smlouvu ještě na jeden rok, jenže on mě prostě vykopl. Nelíbilo se mně to.

Ne proto, že jsem musel odejít. Pohyboval jsem se ve formuli 1 už nějaký ten pátek a věděl jsem, jak to v ní chodí. Naštvalo mě, že nebyl schopen mně to říct do obličeje. Choval jsem k němu obrovský respekt, byl mým klukovským idolem. Především proto, že pořád tvrdil, jak nesnáší zákulisní kličky.

Teď ale hodil tuto nepříjemnou věc na mého manažera. Nenašel odvahu přijít přímo za mnou. Zvedl jsem telefon a zavolal mu. Vyčetl jsem mu, že ještě před pár dny tvrdil, že s mým kontraktem je všechno v pořádku.“ 

Ani Niki Lauda nevyšel ze všech střetů bez poskvrny. Foto: Mercedes

Dlužno dodat, že Lauda zanedlouho De La Rosu následoval. I jeho se Jaguar po sezoně 2002 zbavil.

Oba muži pak na několik let přerušili veškeré vzájemné kontakty. Až jednoho dne pozval Lauda De La Rosu na večeři. Spolu s nimi seděli u stolu také Ron Dennis a Norbert Haug (tehdejší šéf Mercedes Motorsportu).

Tehdy se ke mně obrátil a omluvil se. Prohlásil, že to z jeho strany byla chyba. Mohl to odbýt jedním telefonátem. On byl ale tak silná osobnost, že to učinil veřejně. Od té chvíle jsme byli zase kamarády,“ dodal De la Rosa.

Zdroj: FORMULE.cz

Komentáře ke článku