Vrací se kvalifikace k normálnímu stavu?
V kvalifikaci se opět jezdí rychleji, než v závodě.
Letošní nový formát kvalifikace se čím dál tím častěji stává terčem kritiky. Jeho atraktivita není z pohledu diváka taková, jako tomu bylo dříve.
Pokud porovnáme časy zajížděné v závodě a kvalifikaci, tak se v Malajsii vše vrátilo do normálu. Je totiž obvyklé, že monoposty zajíždění v kvalifikaci lepší časy, než později v závodě.
Následující tabulka srovnává výsledky dosažené ve druhé kvalifikaci s nejrychlejším kolem toho kterého pilota v závodě. Porovnání časů je relevantní pouze pro osmnáct jezdců, protože Takuma Sato a Fernando Alonso se nekvalifikovali. Pouze jeden s osmnácti jezdců dokázal v Malajsii zajet své nejrychlejší kolo v závodě rychleji, než v kvalifikaci. Přitom v GP Austrálie to dokázalo dvanáct pilotů ze sedmnácti!!!
| Jezdec | Tým | Závod | Kval. |
Z<K |
Z>K | |
|
M |
1:34.223 |
1:34.054 |
- |
0.169 | ||
|
B |
1:34.819 |
1:33.074 |
- |
1.745 | ||
|
M |
1:34.967 |
1:34.221 |
- |
0.746 | ||
|
M |
1:35.039 |
1:34.413 |
- |
0.626 | ||
|
M |
1:35.156 |
1:34.164 |
- |
0.992 | ||
|
B |
1:35.350 |
1:33.756 |
- |
1.594 | ||
|
M |
1:35.607 |
1:34.235 |
- |
1.372 | ||
|
M |
1:35.679 |
- |
- |
- | ||
|
M |
1:35.852 |
1:34.602 |
- |
1.250 | ||
|
M |
1:35.888 |
- |
- |
- | ||
|
M |
1:35.951 |
1:35.617 |
- |
0.334 | ||
|
M |
1:36.544 |
1:34.917 |
- |
1.627 | ||
|
B |
1:36.570 |
1:35.039 |
- |
1.531 | ||
|
B |
1:36.675 |
1:35.061 |
- |
1.614 | ||
|
M |
1:36.922 |
1:33.715 |
- |
3.207 | ||
|
M |
1:37.031 |
1:35.158 |
- |
1.873 | ||
|
B |
1:37.433 |
1:36.569 |
- |
0.864 | ||
|
B |
1:39.527 |
1:39.902 |
0.375 |
- | ||
|
B |
1:39.911 |
1:38.577 |
- |
1.334 | ||
|
B |
1:40.123 |
1:39.272 |
- |
0.851 |
Všechny časy neoficiální

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

21.03. 2004