Novinky

  • 29.09.2020 Neutral Callum Ilott pojede za Haas první trénink na VC Eifelu na Nürburgringu

  • 29.09.2020 Neutral Alfa Romeo nasadí Micka Schumachera do prvního tréninku na VC Eifelu na Nürburgringu

  • 28.09.2020 Good Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen se dožívá 52 let

Facebook Instagram

Na Ferrari se sype kritika

Na Ferrari se sype kritika

Údery dostává z každé strany

Snad každý má co říct ke dvěma otřesným víkendům v Rakousku, kterými pro Ferrari začala sezona 2020. A hloupá chyba Charlese Leclerka, který z druhého závodu pár sekund po startu vyřadil oba červené vozy, také nepomohla, jelikož tento jezdec má být po odchodu Sebastiana Vettela jasnou jedničkou týmu. Dále se možná nedočtete o skutečných problémech Scuderie Ferrari, ale poznáte, jak moc jí dává svět najevo nespokojenost s jejími výkony a pod jaký tlak se dostal Mattia Binotto.

"Jedna věc je jistá. Od smrti Sergia Marchionneho je Scuderia dezorientována,“ píší Tuttosport, jedny z nejprodávanějších sportovních novin v Itálii.

Gerhard Berger, bývalý jezdec Scuderie, s Italy souhlasí. "Problém má kořeny velmi hluboko. Pochybuji, že najdou rychlé řešení,“ vyslovil názor, se kterým již před ním přišel Ross Brawn, bývalý technický ředitel tohoto týmu.

"Tato krize Ferrari má své jméno. Mattia Binotto," napsal veterán mezi žurnalisty Roger Benoit pro švýcarské noviny Blick.

Berger si myslí, že Binotto si toho vzal na bedra příliš, když postoupil na místo šéfa týmu, ale nechal si i kancelář technického ředitele: "Od začátku říkám, že tento model nemůže fungovat. Neviním přímo Mattiu. Je to schopný inženýr, kdysi pracoval i na mém voze. Ale když se podíváte na Red Bull, jsou tam Helmut Marko, Christian Horner a Adrian Newey. Mercedes to má také tak."

Přidal se i bratr legendy Ferrari Michaela Schumachera jenž očekává velké personální změny.

"Uprostřed sezony by to nedávalo smysl, ale musejí něco udělat. Problém není pouze v motoru nebo v jezdcích," řekl Ralf Schumacher. "Sergio Marchionne řekl, že na klíčových pozicích by mělo být více Italů. Romantická představa, jenže v realitě F1 nefunkční. F1 je mezinárodní. Klíčovou otázkou je, zda Mattia Binotto dokáže přitáhnout lidi zvenčí. Pokud ne, tak se na to místo nehodí."

Binotto už od začátku testů věděl, že bude mít velký problém. Foto: Ferrari

"Horší než obrovský tlak na jezdce je problém s vozem, který byl od prvního dne špatný a inženýrům se teď nepodařilo přijít s řešením," přidal se další bývalý jezdec Ferrari Jean Alesi.

Roberta Doornbose, bývalého jezdce a komentátora dění ve F1, dokonce napadlo, že Carlos Sainz může začít litovat, že před sezonou podepsal přestup z McLarenu do Ferrari.

"Po provalení loňského skandálu je motor slabý a vůz také není nic moc. Mysleli byste si, že to (pro Sainze) nemůže vypadat hůře, jenže zároveň vidíme, že McLaren jde nahoru. S motorem Renault je rychlý, příští rok bude mít Mercedes," uvedl.

Zdroj: FORMULE.CZ

Komentáře ke článku