Kvalifikaci vyhraje mercedes, ale který?
VC Španělska – 3. trénink
Těžko napsat o poslední prověrce před kvalifikací něco senzačního. Když se nic mimořádného nestane, pole position si vyjede jeden z mercedesů a do druhé řady se postaví Verstappen. Grosjean tentokrát upadl do průměru, zato se vytáhl Sainz.
Je jasné, že dnes čeká závodníky návštěva v pekle. Už teď atakovala venkovní teplota třicítku, asfalt měl ještě o čtrnáct stupňů více. Osvěžující deštík byl jen zbožným přáním.
V Grosjeanově monopostu se po včerejším druhém tréninku měnil motor. S přestavěným autem nastoupil Ocon, který projevoval v pátek s jeho vlastnostmi krajní nespokojenost. Sainz zkoušel nové komponenty, jež ho měly zbavit chronických problémů s přehříváním agregátu.
Do výhně se dlouho nikomu nechtělo. Haasy a mclareny alespoň obkroužily instalační kolo, ale pak se také stáhly zpátky. Teprve po dvanácti minutách jsme se dočkali úvodního času v podání Norrise – 1:19,62 na středních pneumatikách. Potom zase dlouho nic.
Max Verstappen upíná své naděje hlavně k zítřku, dnes asi mercedesům stačit nebude. Foto: Red Bull
Norrise vystřídal v čele Räikkönen (1:19,52 na měkkých gumách). Pořád však z garáže vyjelo jen sedm aut a to už jsme se blížili ke třetině doby, vyhrazené pro závěrečný trénink. Ještě štěstí, že na tribunách nikdo nebyl, protože jinak by musel být z této „podívané“ pěkně otrávený.
Náznak zlepšení se dostavil až před poločasem. Na špici se v rychlém sledu vystřídalo několik borců, trvaleji se na ní usadil Leclerc (1:18,95 se středním obutím). Nestačil až na mercedesy, zato o dost. Bottas se na měkké směsi dostal na 1:17,97, chybující Hamilton na 1:18,32. Podle Pirelli přitom na Katalánském okruhu činí rozdíl mezi měkkou a střední pneumatikou 0,7 sekundy na kolo.
Napodruhé se Hamilton Bottasovi přiblížil na 10 setin, třetí již byl Verstappen (+0,51). Kvjat oznámil, že měkké gumy v žádném případě nevydrží dvě rychlá kola. A to nastane v kvalifikaci ještě větší vedro…
Carlos Sainz se může stát černým koněm své domácí velké ceny. Foto: McLaren
Za čtvrtého Leclerka se seřadili Gasly, Albon, Pérez, Stroll, Kvjat a Sainz. Vettel se nacházel na šestnácté příčce mezi Giovinazzim a Magnussenem, což nepotřebuje dalšího komentáře. Ještě hlouběji ovšem klesl osmnáctý Ricciardo.
Drápky vystrčil Sainz. Dostal se na pouhých sedm setin sekundy k Bottasovi a rozdělil duo Mercedesu, ke kterému se blížil i Verstappen. Vettel odmítl dále ze sebe dělat šaška a po přezutí na měkké pneumatiky poskočil alespoň na šestou pozici. Mělo to maličký kaz na kráse: Leclerc byl pořád skoro o půl sekundy před ním.
Otmar Szafnauer v rozhovoru pro Sky vysvětlil, že auta Racing Pointu jsou nastavena na závodní režim, nikoliv na kvalifikační. S horším umístěním si tudíž hlavu neláme. Za těchto okolností se jevilo momentální Pérezovo páté místo velice slušným.
Bottas bez větší námahy dal 1:17,37 a vzdálil se Sainzovi na bezpečnou distanci. Španěl ho přestal ohrožovat, zato si na něj vyšlápl Hamilton, jemuž se povedlo kolo za 1:17,22. Verstappen se znovu vrátil na pomyslný bronzový stupínek, jenže na obhájce titulu nabral zpoždění přes pět desetin.
V úplném závěru se ve třetí zatáčce vyboural Ocon. Při vyhýbání se pomalému Magnussenovi ztratil kontrolu nad vozem a přidělal mechanikům vrásky i práci. Trénink byl přerušen a už nedošlo k jeho restartu.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:17,222 | 12 | |
| 2. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:17,373 | + 0.151 | 13 |
| 3. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:17,737 | + 0.515 | 10 |
| 4. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:18,046 | + 0.824 | 18 |
| 5. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:18,096 | + 0.874 | 16 |
| 6. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:18,193 | + 0.971 | 15 |
| 7. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 1:18,211 | + 0.989 | 13 |
| 8. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:18,309 | + 1.087 | 16 |
| 9. | Alexander Albon |
Red Bull |
Honda | 1:18,371 | + 1.149 | 13 |
| 10. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:18,384 | + 1.162 | 12 |
| 11. | Esteban Ocon |
Renault |
Renault | 1:18,602 | + 1.380 | 18 |
| 12. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:18,707 | + 1.485 | 15 |
| 13. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:18,710 | + 1.488 | 14 |
| 14. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:18,721 | + 1.499 | 11 |
| 15. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:18,803 | + 1.581 | 23 |
| 16. | Daniil Kvjat |
AlphaTauri |
Honda | 1:18,852 | + 1.630 | 15 |
| 17. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:18,940 | + 1.718 | 15 |
| 18. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:19,175 | + 1.953 | 13 |
| 19. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:19,297 | + 2.075 | 16 |
| 20. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:19,764 | + 2.542 | 16 |
Zdroj: původní reportáž redakce, titulní foto: Mercedes

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

15.08. 2020
Lewis Hamilton
Mercedes
Valtteri Bottas
Max Verstappen
Red Bull
Carlos Sainz
McLaren
Sergio Pérez
Racing Point
Charles Leclerc
Ferrari
Pierre Gasly
AlphaTauri
Lance Stroll
Alexander Albon
Daniel Ricciardo
Renault
Sebastian Vettel
Haas
Alfa Romeo
Daniil Kvjat
Kevin Magnussen
Antonio Giovinazzi
Williams