Mercedesy lehce postrašil Verstappen
VC Španělska – 2. trénink
Nic nového pod palčivým katalánským sluníčkem. Mercedesy znovu na jedno kolo nedostižné, tentokrát měl nos vpředu Hamilton. Za nimi Verstappen, ovšem v závodním rytmu skutečně nepatrně. Také Grosjean dokázal, že předchozí výsledek nebyl náhodou. Zázračné zmrtvýchvstání nebo toliko extrémně málo paliva v nádrži?
Uhodil pořádný pařák s teplotou šplhající k jednatřiceti stupňům. Asfalt žhnul dokonce padesáti stupni. Oproti dopoledni se zvedl vítr.
Na rozpálenou trať se dlouho nikomu nechtělo. Nakonec nejvíce odvahy prokázal Norris. Jeho úkolem bylo sbírat data o bočním obtékání vzduchu, k čemuž byl jeho vůz opatřen speciálním zbarvením. Při té příležitosti dosáhl rovněž referenčního času 1:19,26. Ocon ohlásil, že při brzdění táhne jeho vůz doprava.
Favorité si jako obvykle dávali načas. Potom zásadně změnili situaci. Hamilton na středních pneumatikách zajel 1:17,97, Bottas 1:18,59, Ricciardo 1.19,02 a Leclerc 1:19,05. S výjimkou Fina všichni použili střední gumy. Jako vůbec poslední nastoupil do práce Verstappen a hned se posunul s 1:18,37 na druhou pozici.
Romain Grosjean sice trénink nedokončil, jinak byl ale největším pátečním překvapením. Foto: Haas
Bottas byl tázán, zda hodlá pokračovat na tvrdých gumách. Odpověď zněla, že mají skutečně mizernou přilnavost, takže je rád vymění za jiné. Latifi se na výjezdu z protilehlé rovinky neudržel na dráze, úniková zóna je v této pasáži ale naštěstí vyasfaltovaná, takže vyvázl bez pohromy.
Do simulace kvalifikace vstoupil Bottas výkonem 1:17,17. Sainz se dostal na 1:18,21 a Pérez na 1:18,29. Hamilton se ocitl s Bottasem ve stejném ostrém kole, byl však znatelně úspěšnější – 1:16,88. Znovu překvapil Grosjean, u jehož jména se časomíra zastavila na 1:18,13.
Ferrari zase jednou spadlo do průměru, Leclerc ani Vettel se zpočátku nedostali pod 1:19. Zatímco exmistr světa ani v dalším průběhu valného zlepšení nedosáhl, propracoval se Monačan alespoň na pátou příčku (1:18,14). Grosjeana předstihl Ricciardo (1:17,86) a před oba vzápětí šel Verstappen (1:17,70).
Pozorovatelé si všimli, že po každém rychlém kole jezdci chladí pneumatiky a doslova se plouží po okruhu. Těm, kterým usilují o čas, tak asi pořádně hrají na nervy. A což teprve, až půjde zítra odpoledne v první části kvalifikace do tuhého…
Ocona trápila nestabilní záď jeho renaultu. Hamilton žádal o kontrolu obutí, protože přejel několik kamenů. Také oni nicméně přešli do režimu dlouhých úseků.
Také Renault vstoupil do VC Španělska nadějně. Foto: Renault
Hned na jeho začátku přestaly v Räikkönenově monopostu řádně fungovat brzdy. Zkušený mazák ovšem auto v pořádku dovezl k mechanikům. Verstappen si nechal do sluchátek posílat informace o časech Mercedesu. Radost z nich nemohl mít, protože nestíhal, byť ne o moc. Převaha černých šípů se jevila markantní zejména ve třetím sektoru.
Vettel na Leclerka ztrácel v průměru na kolo tři desetiny. Nepřestával udivovat Grosjean, protože držel bez problému krok s Leclerkem a Sainzem.
Repertoár nadávek ve F1 obohatil Kvjat, když nazval Latifiho zkurv….. klaunem. Dospěl totiž k názoru, že Kanaďan se mu plete do cesty více, než by bylo zdrávo. Hrdinu dne Grosjeana nakonec potkala smůla, když přišel kompletně o výkon motoru.
V závěru se Verstappen už víceméně vyrovnal Hamiltonovi a Bottasovi, což nejen u fanoušků nizozemské superstar vyvolalo naději na zajímavý závod. Uvidíme, do jaké míry oprávněnou.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:16,883 | 37 | |
| 2. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:17,170 | + 0.287 | 38 |
| 3. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:17,704 | + 0.821 | 33 |
| 4. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:17,868 | + 0.985 | 34 |
| 5. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:18,133 | + 1.250 | 29 |
| 6. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:18,147 | + 1.264 | 35 |
| 7. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:18,214 | + 1.331 | 33 |
| 8. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:18,293 | + 1.410 | 39 |
| 9. | Esteban Ocon |
Renault |
Renault | 1:18,303 | + 1.420 | 40 |
| 10. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 1:18,312 | + 1.429 | 40 |
| 11. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:18,357 | + 1.474 | 39 |
| 12. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:18,404 | + 1.521 | 36 |
| 13. | Alexander Albon |
Red Bull |
Honda | 1:18,491 | + 1.608 | 35 |
| 14. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:18,506 | + 1.623 | 38 |
| 15. | Daniil Kvjat |
AlphaTauri |
Honda | 1:18,642 | + 1.759 | 39 |
| 16. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:18,761 | + 1.878 | 36 |
| 17. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:18,900 | + 2.017 | 42 |
| 18. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:18,964 | + 2.081 | 40 |
| 19. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:19,155 | + 2.272 | 32 |
| 20. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:19,391 | + 2.508 | 38 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

14.08. 2020
Lewis Hamilton
Mercedes
Valtteri Bottas
Max Verstappen
Red Bull
Daniel Ricciardo
Renault
Romain Grosjean
Haas
Charles Leclerc
Ferrari
Carlos Sainz
McLaren
Sergio Pérez
Racing Point
AlphaTauri
Lance Stroll
Sebastian Vettel
Alexander Albon
Daniil Kvjat
Kevin Magnussen
Alfa Romeo
Antonio Giovinazzi
Williams