Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Mercedesy znepokojuje jen Verstappen

Mercedesy znepokojuje jen Verstappen

VC Portugalska – 3. trénink

Ani tentokrát jsme se spolehlivě nedozvěděli, jak jsou na tom v Portimau jednotlivé týmy s kvalifikační rychlostí. Mercedes se přesto jeví jako jasný favorit, i když Verstappenův výkon na středních pneumatikách budí respekt.

Vzduch měl pouhých osmnáct stupňů, asfalt o pět více. Oproti pátku se nepatrně ochladilo, což signalizovalo, že těžkosti se zahříváním pneumatik budou pokračovat. Pravděpodobnost příchodu deště se rovnala nule.

Ředitelství závodu muselo řešit neúnosnou situaci v zatáčkách jedna a čtyři. Za včerejšek v nich bylo hlášeno 120(!) porušení limitů trati. Bylo proto přistoupeno k jejich posunutí. Čas se nyní škrtal jen tomu, kdo se ocitl v těchto partiích za bílou čárou všemi čtyřmi koly. Moc to nepomohlo, za čtvrt hodiny přibylo dalších pět případů.

Řada borců už od začátku vyrukovala na měkkých pneumatikách. Prim podle očekávání hrály mercedesy. V čele se usadil Hamilton (1:16,93), před Leclerkem (+0,479) a Bottasem (+0,647). Porovnání s red bully nicméně zatím chybělo. Výborně si však vedl Gasly, který poskočil na druhé místo (+0,367). 

Druhým nejrychlejším red bullem nebyl Albon, ale Gasly. Foto: AlphaTauri

Verstappen použil střední gumy a zařadil se na šesté místo (+0,979). Leclerc se ve čtrnácté zatáčce dostal do náznaku hodin, krizovku však hladce ustál.

Verstappen vytáhl vzápětí z rukávu 1:16,81, což ho na střední směsi katapultovalo na druhou příčku. Na špici se udržel Hamilton, jenž se zlepšil na 1:16,68. Za Gaslyho se zařadil Albon, zatímco Bottas klesl až na sedmou pozici. Russel těžce probrzdil a musel zajet do boxů pro nové pneumatiky.

Ve vedení těsně vystřídal Bottas (1:16,65) Hamiltona. Přitom v prostředním sektoru byl oproti svému kolegovi o plnou desetinu sekundy pomalejší. Hamilton se v osmé zatáčce ocitl na chvilku v kačírku, dostal se však z něj vlastní silou a bez zjevné škody na voze. 

Verstappen zajel na středních pneumatikách výborné kolo. Foto: Red Bull

Jako houby po dešti se množily stížnosti na příliš studené gumy. Racing Point kvůli tomu upravoval nastavení. Také Albon hlásil, že přes veškeré úsilí je nedokáže přimět k plnému výkonu a že přilnavost se rovná nule. Na Ricciardově renaultu pro změnu dlouhodobě stávkovalo zařízení DRS.

Závěrečná desetiminutovka měla být jako obvykle zasvěcena poslední simulaci kvalifikace, po včerejších zmatcích o to důležitější. Na konci ale bylo všechno jinak. Ve chvíli, kdy se většina účastníků chystala vyrazit na dráhu s čerstvými měkkými gumami, byly vyvěšeny červené praporky. Příčina dlouho nebyla zřejmá, patrně šlo o uvolněný kryt kanálu v zatáčce číslo čtrnáct. Každopádně už nebyl trénink znovu restartován.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:16,654   27
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:16,680 + 0.026 23
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:16,812 + 0.158 21
4. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:16,930 + 0.276 24
5. Alexander Albon Red Bull Honda 1:17,117 + 0.463 25
6. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:17,229 + 0.575 20
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:17,238 + 0.584 24
8. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:17,297 + 0.643 17
9. Lando Norris McLaren Renault 1:17,478 + 0.824 22
10. Esteban Ocon Renault Renault 1:17,666 + 1.012 20
11. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:17,685 + 1.031 24
12. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:17,720 + 1.066 29
13. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:17,922 + 1.268 20
14. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:17,935 + 1.281 13
15. George Russell Williams Mercedes 1:18,032 + 1.378 20
16. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:18,100 + 1.446 17
17. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:18,201 + 1.547 20
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:18,287 + 1.633 13
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:18,397 + 1.743 20
20. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,454 + 1.800 19

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes