Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Haas potřebuje dva platící jezdce

Haas potřebuje dva platící jezdce

Ke změně ho donutily špatné výsledky a krize

Romain Grosjean ví, že na konci sezony nedobrovolně opustí tým Haas, jehož součástí byl posledních pět let. To je správný čas na veřejné praní špinavého prádla. Téměř vše se týká financí, které týmu chybí. Ty mají být i důvodem jeho odchodu.

Ano, částečně," odpověděl francouzský jezdec na otázku, zda ho překvapilo, že z týmu musí odejít on i jeho kolega. "Věděl jsem, že jeden z nás se na konci roku nejspíš bude muset sbalit, prostě proto, že situace je špatná a korona zasáhla finance mnoha velkých společností. Takže jsem věděl, že jeden z nás půjde. To jsem také řekl Güntherovi, když mi telefonoval, aby mi to oznámil. Že jsem čekal, že jeden z nás odejde. Ne, z finančních důvodů potřebuji, abyste odešli oba, řekl mi.

Takže tomu rozumím. Doba je těžká a tým půjde jinou cestou. Já jsem sice měl pár partnerských společností, které mě doprovázely z týmu do týmu, ale nikdy jsem nebyl platič a už to nehodlám měnit. Tak to prostě je."

V rozhovoru pro francouzský L'Equipe byl pak ještě konkrétnější: "Günther mi řekl, že potřebuje dva platící jezdce."

A šéf týmu Günther Steiner to později ani nepopřel.

"Kvůli našim výsledkům v roce 2019 a pandemii jsme se dostali do situace, že musíme změnit náš obchodní model," citují Steinera dánské noviny BT, které se ho také zeptaly, zda by Kevinu Magnussenovi, který také má nějaké podporovatele z rodné země, pomohl ještě další sponzor.

"A jak velký sponzor by to byl? Samozřejmě, že by to pomohlo, ale nikdy bych od Kevina nežádal, aby mi přivedl sponzora. Vůbec jsme o tom nemluvili," prohlásil Steiner.

Steiner nebyl se svými jezdci vždy spokojen. Teď musí vybírat pouze z platících. Foto: Haas

Grosjean také řekl, že Haas vůz od začátku roku nijak nezlepšil, což je ve F1 obrovský hendikep: "Podle mě je náš vůz nejpomalejší ze všech. Pouze se snažíme nebýt poslední v kvalifikaci a pak ze sebe vydat maximum. Lidé v týmu se velmi snaží, ale vše je stejné jako v zimních testech, takže s našimi výsledky to přirozeně jde z kopce."

A prozradil i něco o velkém problému letošního vozu.

"Zavěšení zadních kol se přehřívá, kvůli čemuž se nám vzadu mění světlá výška. Z kola na kolo se nám aerodynamické vyvážení může změnit až o čtyři procenta. Když je na konci třetího tréninku teplo, světlá výška je větší. Pak ale vůz vychladne a kvalifikaci začínáme s jinou světlou výškou, která pak roste z kola na kolo.

Je mi líto závodního inženýra, protože si může hodit hrací kostkou a podle toho říct, jak nastavíme vůz před startem, ale nikdy neví, s jakým skončíme," konstatoval.

Steiner připustil, že problém se táhne od začátku sezony, ale tým se ho pokouší řešit: "Tento problém máme od začátku roku a několik závodů trvalo, než jsme ho pochopili. Už jsme zkoušeli pár věcí. Do Portugalska jsme přivezli pár nových dílů, ale zdá se, že nefungují podle manuálu. Musíme zkoušet dál."

Zdroj: RaceFans, L´Equipe, BT, úvodní foto: Haas