Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Osm velkých přestupů, které se nestaly

Osm velkých přestupů, které se nestaly

Mnoho věcí mohlo být úplně jinak.

Tento týden začíná sezona, ve které uvidíme Fernanda Alonsa opět závodit za tým z Enstone, Sebastiana Vettela v zeleném monopostu Aston Martinu a například i Sergia Péreze jako týmového kolegu Maxe Verstappena. Než to celé vypukne, podívejme se na seznam sepsaný webem Crash, do kterého sesbíral velké přestupy posledních let i trochu vzdálenější minulosti, o nichž je známo, že se téměř staly.

Jenson Button do Ferrari
Víme, že během sezony 2012 mistr světa z roku 2009 vyjednával s Ferrari o možnosti přestupu. Zašlo to prý tak daleko, že světlo světa spatřila smlouva, která však nikdy nebyla podepsána. Možná rozhodlo to, že z McLarenu odešel Lewis Hamilton, což Buttonovi dalo šanci stát se jasným lídrem týmu. Ve Ferrari by šel k Fernandu Alonsovi, který paradoxně v roce 2015 přišel za ním do McLarenu.

Nick Heidfeld do Mercedesu nebo McLarenu
Když v roce 2009 BMW oznámilo odchod z F1, jeho tovární jezdec to měl dobře rozehrané s McLarenem i zrovna vznikajícím týmem Mercedesu. Heidfeld měl tu smůlu, že Brawn a trojcípá hvězda zlanařili zpět do F1 Michaela Schumachera, kterému uvolnil místo Button, jenž zabral místo u McLarenu. S Heidfeldovou kariérou to pak šlo z kopce.

Nico Hülkenberg do Mercedesu
Ross Brawn ve své knize prozradil, že v roce 2012 byl blízko k tomu, aby za Mercedes podepsal smlouvu s dalším Němcem. Avšak když se týmu na vzestupu podařilo získat Hamiltona, Hülkenbergovi zbylo místo pouze v týmu Sauber a po roce byl ještě rád, že se mohl vrátit do Force India.

Robert Kubica do Ferrari
Velmi dobře známý a Kubicou často připomínaný příběh o tom, jak už měl podepsanou předběžnou smlouvu s Ferrari, kde by se v roce 2012 stal Alonsovým kolegou. Bohužel, Polák havaroval, když si krátil čas v rallye a zůstaly mu dlouhodobé následky.

Jules Bianchi do Sauberu a pak do Ferrari
Ještě mnohem smutnější je příběh Julese Bianchiho. Jezdec podporovaný jezdeckou akademií Ferrari v roce 2014 dokázal v Monaku získat dva body velmi cenné pro malý tým Marussia a Ferrari bylo připraveno poslat ho do většího týmu Sauber, aby se tam připravil na budoucnost v Scuderii. V ten samý rok měl Bianchi v Suzuce těžkou havárii se smrtelnými následky.

Fernando Alonso do Red Bullu
Mezi šéfem Red Bullu a Alonsem nedávno došlo k mediální přestřelce ohledně toho, kolikrát měl dvojnásobný mistr světa možnost přidat se k tomu týmu. Podle Alonsa se jednání vedla v letech 2007, 2009, 2011, 2013 a dvakrát v roce 2018. Christian Horner přiznal pouze oslovení Alonsa v roce 2007, kdy Alonso neměl zájem.

Schumachera prý ve Ferrari udržel jeho management. Proti jeho vůli. Foto: Ferrari

Michael Schumacher do McLarenu
Jeden ze dvou velkých nerealizovaných přestupů, které zůstávají v paměti, přestože 90. léta jsou již daleko za námi. Schumacherův zájem o McLaren odhalil bývalý šéf tohoto týmu až v roce 2016. K tajné dohodě došlo, když byl McLaren na konci 90. let ve vrcholné formě a dvojnásobnému šampionovi se s Ferrari nedařilo. Přestupu se do cesty údajně postavil Schumacherův management, který měl s jezdcem neprůstřelnou smlouvu a bral si velký podíl z kolosálních příjmů jezdce Ferrari. Fanoušci se nikdy nedohodnou, jak by to asi dopadlo, kdyby se Schumacher setkal v jednom týmu s jeho nejuznávanějším soupeřem, Mikou Häkkinenem.

Ayrton Senna do Ferrari
Snad největší legenda ze všech jezdců F1 nikdy nezávodila za nejpopulárnější tým F1. A nemuselo to tak skončit. Jean Todt prozradil, že Senna s ním o možnosti přestupu do Ferrari mluvil krátce před osudovou sezonou 1994. Luca di Montezemolo tvrdí, že s ním Senna na začátku roku 1994 mluvil o tom, že chce kariéru ukončit ve Ferrari. Bohužel, nikdy se nedozvíme, zda by skutečně opustil Williams.

Zdroj: Crash, úvodní foto: Brawn GP