Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Aston Martin se chce vyškrábat zpět

Aston Martin se chce vyškrábat zpět

Zaměřil se na zlepšení podlahy.

Aston Martin se nesmířil s představou, že sezonu 2021 přetrpí a v roce 2022 ho čeká nový začátek. Pustil se do vylepšování spodní zadní části vozu, která zpomaluje celý vůz AMR01. Jako Mercedes, tak i Aston Martin navázal na svůj loňský vůz s malým sklonem zezadu dopředu, s dlouhou podlahou blízko u vozovky, která mu zajišťovala nemalou část přítlaku. Nová technická pravidla pro tento rok však podlahu a difuzor značně ořezala. Avšak šéf týmu v rozhovoru pro RaceFans řekl, že "ještě není konec" a "letošní sezonu jsme nevzdali".

"Ve větrném tunelu a CFD jsme přišli na pár věcí," vysvětluje Otmar Szafnauer. "Brzy opustí výrobu a dáme je na vůz. Musíme se vyškrábat zpět tam, kde jsme byli, než nás FIA zpomalila s odůvodněním, že se jedná o záležitost bezpečnosti. Vozy některých týmů však vůbec nezpomalily, my ano.

Změny se dotkly oblastí zadní části vozu a kolem pneumatik, tam i potřebujeme najít nový přítlak. Musíme zvýšit přítlak generovaný v zadní části vozu, abychom mohli na vyšší přítlak nastavit i předek a pak bude vůz jako celek opět fungovat."

Za vozy Aston Martinu se v Bahrajnu dělaly fronty. Foto: Aston Martin

Szafnauer přiznal, že pohled na analýzu dat po kvalifikaci na první závod sezony byl jako z noční můry.

"Při analýze jsme si uvědomili, že vozům s malým sklonem pravidla vzala podstatně více než ostatním. A jednoduché řešení neexistuje. Poprvé odkdy jsem v tomto sportu, již 24 let, se stalo, že jsme museli homologovat zavěšení kol. Kvůli pandemii koronaviru. Takže i kdybychom chtěli zadek nastavit na světlou výšku 150 milimetrů, prostě nemůžeme."

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Aston Martin