Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Pole position získal Colton Herta

Pole position získal Colton Herta

Firestone Grand Prix of St. Petersburg – Kvalifikace

Jednadvacetiletý Colton Herta získal v kvalifikaci na závod IndyCar Series v St. Petersburgu svoji pátou pole position v kariéře. Soupeře by mělo varovat, že polovinu svých pole position dokázal přetavit ve vítězství. Do první řady se s ním postaví Jack Harvey. Pro něho to bude třetí start z první řady, vloni se mu to povedlo v Indianapolisu a na Road Americe. Pole position se mu zatím ale získat nepodařilo.

Z druhé řady odstartují obhájce vítězství Newgarden a jeho stájový kolega Pagenaud. Ve Fast Six, závěrečném rozstřelu o pole position bojovali ještě Bourdais, který ukazuje, že ihned po příchodu dokáže pozvednout i podprůměrný tým, tentokrát stáj A. J. Foyta. Šestá pozice pak patří O´Wardovi, který minulý víkend startoval z prvního místa do závodu v Alabamě.

V úvodní kvalifikační skupině skončili třeba Hunter-Reay, Sató a Rosenqvist. Hunter-Reay byl prvním nepostupujícím. Přispěla k tomu penalizace za způsobení vyvěšení žluté vlajky, když se nakrátko dostal Američan mimo trať. Podle pravidel přišel o svůj nejlepší čas a ten druhý na postup nestačil. Největším soupeřem mu byl Dixon. Toho postihl stejný trest. Nejrychlejší čas si připsal Rossi (1:00.2949), následovaný Hertou, O´Wardem, Pagenaudem, Bourdaisem a zmíněným Dixonem.

V druhé skupině skončil jeden z favoritů na zisk pole position – Will Power. Ostatně by to byla jeho již desátá na této trati. Power měl potíže už v druhém tréninku, tým na voze dlouho pracoval. V kvalifikaci se ale otřel o zeď a ohnul zavěšení. Na roštu tak odstartuje až z třetí desítky.

Jeho stájový kolega Newgarden zajel nejlepší čas. Společně s ním postoupili Rahal, Harvey, VeeKay, Hinchcliffe a Palou. Těsně nepostupovou příčku obsadil McLaughlin. Tady skončila také cesta kvalifikací pro Grosjeana.

Osmá příčka bude na startu patřit obhájci titulu Dixonovi, který nedokázal postoupit ze semifinále do bojů o pole position. Ve stejnou chvíli skončila kvalifikace také pro VeeKaye, který byl z nepostupujících jezdců nejlepší, Rahala, vítěze z Alabamy Paloua, Rossiho a Hinchcliffea. Herta postupoval z první příčky.

Závod startuje v neděli po půl sedmé večer. V Česku a na Slovensku jej letos můžete sledovat prostřednictvím streamingové služby DAZN.

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda 1:00,3210  
2. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 1:00,5709 + 0.250
3. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 1:00,6078 + 0.287
4. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 1:00,6353 + 0.314
5. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:01,0017 + 0.681
6. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 1:01,0799 + 0.759
7. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:00,4858 + 0.165
8. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 1:00,4997 + 0.179
9. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 1:00,5678 + 0.247
10. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 1:00,6220 + 0.301
11. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 1:00,6476 + 0.327
12. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda 1:00,8671 + 0.546
13. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 1:00,8524 + 0.531
14. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 1:00,7044 + 0.383
15. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 1:00,9167 + 0.596
16. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 1:00,7058 + 0.385
17. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet 1:00,9569 + 0.636
18. Romain Grosjean Dale Coyne Racing Honda 1:00,8127 + 0.492
19. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:01,4220 + 1.101
20. Will Power Team Penske Chevrolet 1:01,1140 + 0.793
21. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda 1:01,4453 + 1.124
22. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 1:01,5065 + 1.186
23. Jimmy Johnson Chip Ganassi Racing Honda 1:01,8354 + 1.514
24. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:02,1165 + 1.796

Zdroj: původní materiál redakce, úvodní foto: IndyCar