První triumf pro Davida Schumachera

FIA F3 na Red Bull Ringu – 2. závod
Poté, co se po řadě penalizací promíchaly výsledky prvního závodu, se pochopitelně hodně změnila i podoba startovního roštu pro druhý závod, do kterého nejlepší dvanáctka z první jízdy vyrážela v obráceném pořadí. Pole position nakonec připadlo Schumacherovi. Ve velmi slibné pozici vstupoval do závodu také český pilot Staněk, který startoval jako druhý. Třetí byl na roštu Correa, čtvrtý Frederick, pátý Crawford, šestý Vesti, sedmý Edgar, osmý Martins, devátý Fittipaldi a nejlepší desítku uzavíral Doohan. Na Haugera, který vyhrál první závod po startu z 12. příčky, čekal další start z této pozice.
Schumacher se po startu udržel na první příčce. Pozici neztratil ani Staněk, který zůstal druhý. Na třetí příčku se během prvního kola posunul Staňkův týmový kolega Crawford. Correa se propadl na čtvrtou pozici. Pátý byl po prvním kole Frederick, šestý Edgar, sedmý Vesti, osmý Fittipaldi, devátý Martins a desátý Doohan.
Hned v úvodu druhého kola došlo ke kolizi mezi Sargeantem a Van der Helmem. Pro oba závod skončil a na trať se vydal zpomalovací vůz. K restartu došlo na konci čtvrtého kola.
Schumacher zvládl restart bez problémů a pohlídal si první místo. Staněk se brzy musel koukat do zpětných zrcátek. Brousil si na něj totiž zuby týmový kolega Crawford.
Během osmého kola se Crawford pokusil zaútočit na Staňka ve třetí zatáčce. Jeho útok po vnějšku ale Američanovi nevyšel a vycestoval mimo trať. Toho se pokoušel využít Correa, Crawford ale třetí místo udržel. Za českým pilotem se začínal tvořit početný vláček vozů.
V devátém kole se Crawford opět zkusil protáhnout před Staňka, tentokrát ve čtvrté zatáčce. A v tomto případě už byl úspěšný a posunul se na druhou příčku. Staněk se propadl na třetí místo a stále si nemohl dopřát oddech. Těsně za ním byl totiž i Correa. Za Correou jezdil další americký závodník Frederick, který bránil páté místo před Vestim. A zatím se mu to dařilo.
Crawfordův pobyt na druhém místě netrval dlouho. V desátém kole se totiž na jeho voze vyskytl problém, kvůli kterému Američan náhle zpomalil a odstavil svůj monopost. Na druhé místo se tak vrátil Staněk. Na třetí příčku povyskočil Correa, který tím pádem mohl pomýšlet na první pódiové umístění od svého návratu k závodění.
V jedenáctém kole se ale podoba nejlepší trojice měnila znovu. Čtvrtý Frederick, který se i nadále bránil Vestimu, totiž nedobrzdil a ve třetí zatáčce sestřelil Correu. Oba vozy se roztočili a spadli na konec výsledkové listiny. Byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Netrvalo ale dlouho a závod byl opět restartován. Schumacher již vedl s náskokem téměř dvou sekund před Staňkem. V chaosu, který vznikl po kolizi Correy a Fredericka, se dobře zorientoval Martins a posunul se na třetí příčku. Vesti spadl i za Edgara a kroužil po trati jako pátý.
Martinsovi třetí místo nestačilo a brzy se dotáhl na Staňka. Ve třetí zatáčce čtrnáctého kola Francouz naznačil útok a ve čtvrté zatáčce zaútočil znovu. Staněk ale zatím odolával. Český pilot vzápětí odrazil i další útok Martinse. Frederick mezitím odstoupil ze závodu.
V patnáctém kole se Martinsovi podařilo dostat před Staňka. Český pilot se ale musel strachovat o pozici i nadále. Na jeho bronzovou příčku si totiž brousil zuby Vesti. Šest kol před koncem se Dán před Staňka skutečně dostal.
Na čele již Schumacher vedl s náskokem téměř tří a půl sekundy před Martinsem Syn bývalého pilota formule 1 Ralfa Schumachera tak byl blízko nejen ke svému prvnímu vítězství ve FIA F3, ale také ke svému prvnímu bodovanému výsledku v tomto seriálu.
Při souboji o osmé místo došlo ke kontaktu mezi Colletem a Fittipaldim ve třetí zatáčce. Fittipaldi se dokonce na chvíli proletěl vzduchem. O pár momentů později došlo mezi Colletem a Fittipaldim k dalšímu lehkému kontaktu, po kterém Collet vycestoval ve čtvrté zatáčce do štěrku. V závodě sice pokračoval, propadl se ale mimo bodované pozice.
Za Staňkovými zády už se nacházel vedoucí muž šampionátu a současně vítěz prvního závodu víkendu Hauger. Netrvalo dlouho a norský pilot se před pilota Hitechu posunul. Začala se dramatizovat situace v boji o druhé místo. Vesti už byl nalepený na Martinse.
Posun na druhé místo byl pro Vestiho nakonec mnohem lehčí, než mohl očekávat. Martins totiž v nájezdu do předposledního kola zničehonic zpomalil a svůj vůz odstavil. Nakrátko byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu. Po Martinsově výpadku se na třetí příčku posunul Hauger.
Krátce po Martinsově odstoupení dostal nepříjemnou zprávu jeho týmový kolega od MP Motorsportu Collet. Brazilec obdržel penalizaci pěti sekund za kolizi s Fittipaldim.
Pro vítězství si dojel Schumacher. Na stupně vítězů ho doprovodili druhý Vesti a třetí Hauger, který se tak znovu dostal z 12. místa až na pódium. Staňkovi sice pódium nakonec uniklo a dojel čtvrtý, i tak se ale jednalo o jeho dosud nejlepší výsledek v tomto šampionátu.
Za povšimnutí stál mimo jiné i výkon Leclerka. Monačan se probojoval z 27. pozice až na šestou. Navíc si připsal dva bonusové body za nejrychlejší kolo závodu. Svůj první bod v šampionátu získal desátý Hoggard.
Po skončení závodu ještě obdržel penalizaci Villagómez. Mexičan dostal pět sekund za prohřešek během fáze virtuálního zpomalovacího vozu a spadl ze 17. místa na 19. pozici. Na jeho nulovém bodovém zisku to ale nic nezměnilo.
Aktualizace: Po skončení závodu padly tři penalizace za překračování traťových limitů. Collet dostal pětisekundový trest a spadl na 17. příčku. Stejná penalizace postihla i Cohena, který tak putoval na 20. pozici. Correa byl penalizován dvaceti sekundami, na jeho 24. místě se ale nic nezměnilo. Potrestán byl i Frederick, a to za zavinění incidentu s Correou. Pilot Carlinu ztratí na startu příštího závodu, ve kterém bude startovat, tři místa. Do nedělního závodu na Red Bull Ringu ale nenastoupí. Z kolize s Correou si totiž odnesl zlomený palec levé ruky.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 35:26,498 | 24 | 15 |
2. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 35:28,507 | 24 | 12 |
3. | ![]() |
Prema Racing | Mecachrome | 35:29,034 | 24 | 10 |
4. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 35:29,902 | 24 | 8 |
5. | ![]() |
Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 35:31,606 | 24 | 6 |
6. | ![]() |
Prema Racing | Mecachrome | 35:32,314 | 24 | 5+2 |
7. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 35:33,139 | 24 | 4 |
8. | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | 35:33,493 | 24 | 3 |
9. | ![]() |
Prema Racing | Mecachrome | 35:33,875 | 24 | 2 |
10. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 35:34,770 | 24 | 1 |
11. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 35:36,218 | 24 | 0 |
12. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 35:37,751 | 24 | 0 |
13. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 35:37,999 | 24 | 0 |
14. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 35:39,074 | 24 | 0 |
15. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 35:39,689 | 24 | 0 |
16. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 35:44,894 | 24 | 0 |
17. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 35:45,523 | 24 | 0 |
18. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 35:46,134 | 24 | 0 |
19. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 35:47,729 | 24 | 0 |
20. | ![]() |
Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 35:49,274 | 24 | 0 |
21. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 35:50,122 | 24 | 0 |
22. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 35:50,685 | 24 | 0 |
23. | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | 35:50,960 | 24 | 0 |
24. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 36:15,576 | 24 | 0 |
25. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 36:41,794 | 24 | 0 |
26. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 32:31,660 | 22 | 0 |
DNF | ![]() |
Carlin Buzz Racing | Mecachrome | - | 11 | 0 |
DNF | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | - | 9 | 0 |
DNF | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | - | 1 | 0 |
DNF | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | - | 1 | 0 |