Předčasně ukončenou deštivou bitvu ovládl Vesti

F3 na Red Bull Ringu – 1. závod
S páteční kvalifikací se vypořádal nejlépe Vesti. Pilot Premy se tak mohl radovat jednak ze zisku prvního místa pro start úvodního závodu víkendu, ale také ze čtyř bonusových bodů. Ty jej v průběžném pořadí dostaly před Peroniho a týmového kolegu Sargeanta. Posunul se tak z pátého místa na třetí.
Spolu s Vestim vyrážel do sobotní jízdy z první řady Beckmann. Třetí startoval Sargeant, čtvrtý vedoucí muž šampionátu Piastri, pátý Pourchaire, šestý Zendeli, sedmý Peroni, osmý Caldwell, devátý Fernández a desátý Lawson.
Český závodník Staněk měl původně svůj třetí závod F3 zahajovat z 18. pozice. Sportovní komisaři se ale nakonec rozhodli jeho týmovému kolegovi Schumacherovi započítat původně smazané kvalifikační osobní maximum. Němec díky tomu povyskočil z 22. místa na sedmnácté a Staňkovi tak nakonec připadla 19. příčka.
Panovaly zcela jiné povětrnostní podmínky než v kvalifikaci. Před startem závodu se začaly na Red Bull Ring snášet kapky deště.
V úvodních metrech udržel první místo Vesti. Na druhou pozici se posunul Zendeli a vzápětí si brousil zuby i na vedoucí příčku. V tomto případě již ale neuspěl. Třetí pozice patřila po prvním kole Beckmannovi. Čtvrtý byl v nájezdu do druhého kola Piastri, pátý Pourchaire a šestý Caldwell. Na sedmé místo spadl Sargeant, kterému kvůli potížím se spojkou nevyšel start. Osmý jel Peroni, devátý Verschoor a bodovanou desítku uzavíral Lawson. Staněk se během prvního kola posunul na šestnácté místo.
Brzy jsme byli svědky prvního odstoupení. Po hodinách na cílové rovince a následnému kontaktu se zdí se o něj postaral Smoljar. Rus si při incidentu sice poškodil přední přítlačné křídlo a zavěšení levého kola, přesto ale ještě pokračoval v jízdě. O pár zatáček později již ale svůj vůz odstavil a postaral se tak o vyhlášení fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Závodit se znovu začalo v šestém kole. Divoký restart zažili jezdci Tridentu Zendeli a Beckmann, kteří byli v zatáčce Red Bull Mobile příliš širocí. Oba však své pozice udrželi.
To Vesti v čele zažíval příjemnější chvíle. Dokázal totiž vylepšit své nejrychlejší kolo a v nájezdu do devátého okruhu již jeho náskok činil více než dvě a půl sekundy.
Mezitím sílila intenzita deště. Viditelnost se stále horšila, což řada jezdců dávala nahlas najevo.
V devátém kole došlo k další neutralizaci. Tentokrát se již ale safety car na dráze neobjevil pouze virtuálně, ale reálně. O jeho výjezd se postaral Novalak, který si po kontaktu s týmovým kolegou Ahmedem přivodil defekt pneumatiky a v první zatáčce skončil mimo trať. Nakonec se ale zvládl znovu rozjet a poté, co zajel k mechanikům přezout, mohl v závodě pokračovat.
Zelené vlajky zavlály na okruhu znovu ve 12. kole. Na prvních třech místech k žádné změně nedošlo. Totéž ale neplatilo o čtvrté pozici. Z té totiž v zatáčce Remus sesadil Piastriho Caldwell.
Vedoucí Vesti mezitím i nadále dominoval. V nájezdu do 13. kola již jeho náskok činil zhruba dvě sekundy.
V potížích se ke smutku českých fanoušků ocitl Staněk. Ten vycestoval z dráhy v zatáčce Red Bull Mobile a jeho sobotní účinkování skončilo v „kačírku“.
Krátce nato navíc havaroval Fernández. Španěl kolidoval s Ahmedem. Problémy Fernándeze a Staňka byly pro ředitelství závodu posledními dvěma kapkami a po čtrnácti kolech došlo k vyvěšení červených vlajek.
Zhruba po patnácti minutách čekání bylo rozhodnuto, že k restartu již nedojde. Jako konečné bylo započítáno pořadí po dvanácti kolech a jelikož jezdci neabsolvovali 75 % délky závodu, udělovaly se pouze poloviční body.
Ze svého prvního vítězství v šampionátu se tak mohl radovat Vesti. Spolu s ním skončili na pódiových pozicích také Zendeli a Beckmann, pro které se jednalo o premiérové stupně vítězů v sérii. Čtvrtou pozici obsadil Caldwell, pátou Piastri, šestou Verschoor, sedmou Sargeant, osmou Lawson, devátou Pourchaire a bodovanou desítku uzavřel Hughes, který tak zítra vyrazí z první pozice.

Jelikož se počítaly výsledky z konce 12. kola, byli klasifikováni i smolaři ze závěrečných momentů Fernández a Staněk. Zatímco Španěl obsadil 14. příčku, český pilot skončil se ztrátou jednoho kola jako 28.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Prema Racing | Mecachrome | 21:06,054 | 12 | 12,5+4+1 |
2. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 21:08,069 | 12 | 9 |
3. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 21:09,969 | 12 | 7,5 |
4. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 21:10,830 | 12 | 6 |
5. | ![]() |
Prema Racing | Mecachrome | 21:11,057 | 12 | 5 |
6. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 21:12,919 | 12 | 4 |
7. | ![]() |
Prema Racing | Mecachrome | 21:13,033 | 12 | 3 |
8. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 21:13,816 | 12 | 2 |
9. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 21:14,745 | 12 | 1 |
10. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 21:15,660 | 12 | 0,5 |
11. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 21:17,098 | 12 | 0 |
12. | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | 21:17,740 | 12 | 0 |
13. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 21:18,651 | 12 | 0 |
14. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 21:18,680 | 12 | 0 |
15. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 21:19,833 | 12 | 0 |
16. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 21:20,062 | 12 | 0 |
17. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 21:21,263 | 12 | 0 |
18. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 21:22,750 | 12 | 0 |
19. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 21:23,556 | 12 | 0 |
20. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 21:23,877 | 12 | 0 |
21. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 21:24,235 | 12 | 0 |
22. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 21:25,302 | 12 | 0 |
23. | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | 21:26,053 | 12 | 0 |
24. | ![]() |
Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 21:27,169 | 12 | 0 |
25. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 21:27,668 | 12 | 0 |
26. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 21:28,895 | 12 | 0 |
27. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 21:29,820 | 12 | 0 |
28. | ![]() |
Charouz Racing System | Mecachrome | DNF | 11 | 0 |
29. | ![]() |
Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 21:36,685 | 11 | 0 |
DNF | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | DNF | 3 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 35, 2. Vesti 34,5, 3. Lawson 25, 4. Zendeli 25, 5. Beckmann 21,5, 6. Sargeant 21, 7. Verschoor 20, 8. Peroni 17, 9. Novalak 11, 10. Caldwell 6, 11. Smoljar 6, 12. Fernández 4, 13. Fittipaldi 2, 14. Pourchaire 1, 15. Fewtrell 1, 16. Hughes 0,5.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 90,5, 2. Trident 52,5, 3. Hitech Grand Prix 26, 4. MP Motorsport 20, 5. Campos Racing 17, 6. Carlin Buzz Racing 11, 7. ART Grand Prix 11, 8. HWA Racelab 2,5.
Zdroj: FORMULE.cz