Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Vesti zdramatizoval boj o titul

Vesti zdramatizoval boj o titul

F2 v Monze – sprint

Boj o titul ve F2 je po sobotním sprintu o něco těsnější. Vesti totiž zvítězil a stáhl Pourchaireho na devět bodů. Jeden bod si na konto připsal i osmý Staněk.

Sprintový závod formule 2 přinesl otočení nejrychlejší desítky z kvalifikace na startovním roštu. To znamenalo pole position pro Boschunga. V první řadě ho doplnil Verschoor. Dále se jezdci seřadili v pořadí Vesti, Crawford, Maini, Martins, Hadjar, Staněk, Bearman, Pourchaire, Hauger, Leclerc, Fittipaldi, Doohan, Iwasa, Daruvala, Nissany, Correa, Cordeel, Maloney, Novalak a Mason.

Boschungovi se začátek závodu nepovedl. Na Švýcara hned po startu útočili Verschoor s Vestim a zdálo se, že Švýcar nebude mít šanci první místo udržet. Možná i proto probrzdil a vycestoval do únikové zóny. Vedení se nakonec ujal Vesti. Druhý byl Verschoor a třetí Maini. Boschung se propadl až na čtvrtou příčku.

Hned v úvodu druhého kola ovšem vyjel na dráhu zpomalovací vůz. Cordeela totiž poslal do hodin Maloney. Belgičan po tomto incidentu zůstal stát na výjezdu z deváté zatáčky a závod pro něj skončil.

Za zpomalovacím vozem se kroužilo v pořadí Vesti, Verschoor, Maini, Boschung, Crawford, Hadjar, Martins, Pourchaire, Hauger, Staněk, Fittipaldi, Bearman, Leclerc, Doohan, Daruvala, Iwasa, Correa, Nissany, Novalak, Maloney a Mason.

Vesti při restartu v pátem kole neotálel a ihned přidal plyn. Druhý zůstával Verschoor a třetí Maini. Pokračoval Boschungův propad, před kterého se přehnalo několik vozů. Uběhlo jen pár zatáček a Švýcar byl až desátý. Pilot Camposu měl po velkém probrzdění v úvodu zničené přední pneumatiky.

Vpřed postupoval Pourchaire. Vedoucí muž šampionátu nejprve zdolal Hadjara a poté si začal brousit zuby i na pátého Crawforda. Boschungovy pneumatiky byly v tak špatném stavu, že musel zamířit do boxů na přezutí. Nejrychlejším jezdcem na dráze byl v sedmém kole čtvrtý Martins a dotahoval se na Mainiho.

Netrvalo dlouho a Martins se posunul na pódiové pozice. Podařilo se mu to v úvodu osmého kola, kdy definitivně zdolal Mainiho. Ve stejnou dobu se posunul i Pourchaire. Ten zdolal Crawforda a už byl pátý. Mezi Bearmanem a Fittipaldim došlo ke kontaktu v boji o desáté místo. Vestiho náskok před Verschoorem už převyšoval jednu sekundu.

I v dalších kolech uháněl Vesti za vítězstvím. Deset kol před koncem už činil rozdíl mezi dánským pilotem a jezdcem stáje Van Amersfoort sekundu a půl. Šestý Crawford dostal pětisekundový trest za překračování traťových limitů.

Vesti sice vedl, přesto si ale musel hlídat jednu hrozbu. Tou byl Martins. Pilot stáje ART Grand Prix nadále držel nejrychlejší kolo závodu a posunul se navíc před Verschoora na druhé místo. Nissany se roztočil v šikaně složené ze zatáček 4 a 5 po kontaktu s Correou. To mělo za následek druhý výjezd zpomalovacího vozu, což se Martinsovi velmi hodilo. V boxech skončilo účinkování Iwasy.

Náskok Théa Pourchaireho v čele průběžného pořadí se ztenčil. Foto: ART Grand Prix



Někteří piloti si řekli, že nemají co ztratit a rozhodli se během pobytu zpomalovacího vozu na dráze přezout. Pro nové pneumatiky si dojeli Novalak a Maloney. Později zajel k mechanikům i Mason.

V 16. kole došlo k restartu. Na jezdce tak čekalo závěrečných pět kol v závodním režimu. Vesti si v úvodních zatáčkách hlídal první místo před Martinsem. Další pozici ovšem vydělal Pourchaire, který předjel Mainiho a dostal se tak na čtvrté místo.

Martins v dalších kolech vyvíjel tlak na Vestiho. Francouz se držel v rozestupu menším než jedna sekunda a mohl využívat systému DRS. Pourchaire se současně dotahoval na třetího Verschoora. A aby toho nebylo málo, zvládl se Nizozemec přitáhnout k Martinsovi.

Souboj o pódiové pozice sice trval až do posledních metrů, nakonec si ale Vesti dojel pro vítězství před Martinsem, Verschoorem a Pourchairem. Tímto triumfem pilot Premy stáhl náskok svého rivala Pourchaireho v čele průběžného pořadí. Staněk sice původně skončil devátý, pak ale dostal pětisekundový trest za traťové limity Crawford. Český jezdec se tak dostal na osmé místo a získal jeden bod. Penalizaci dostal po průjezdu cílem i Correa. Američan obdržel deset sekund za kolizi s Nissanym.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Frederik Vesti Prema Mecachrome - 21 10
2. Victor Martins ART Grand Prix Mecachrome +0,500 21 8+1
3. Richard Verschoor Van Amersfoort Mecachrome +0,900 21 6
4. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome +1,700 21 5+2
5. Kush Maini Campos Mecachrome +3,900 21 4
6. Oliver Bearman Prema Mecachrome +6,300 21 3
7. Arthur Leclerc DAMS Mecachrome +7,200 21 2
8. Roman Staněk Trident Mecachrome +8,700 21 1
9. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome +9,400 21 0
10. Clément Novalak Trident Mecachrome +10,100 21 0
11. Isack Hadjar Hitech Mecachrome +10,500 21 0
12. Dennis Hauger MP Motorsport Mecachrome +10,700 21 0
13. Jak Crawford Hitech Mecachrome +11,100 21 0
14. Zane Maloney Carlin Mecachrome +11,400 21 0
15. Enzo Fittipaldi Carlin Mecachrome +13,800 21 0
16. Josh Mason PHM Racing by Charouz Mecachrome +16,200 21 0
17. Jehan Daruvala MP Motorsport Mecachrome +18,900 21 0
18. Juan Manuel Correa Van Amersfoort Mecachrome +21,900 21 0
19. Ralph Boschung Campos Mecachrome +24,100 21 0
DNF Ajumu Iwasa DAMS Mecachrome - 12 0
DNF Roy Nissany PHM Racing by Charouz Mecachrome - 11 0
DNF Amaury Cordeel Virtuosi Mecachrome - 0 0

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema