Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Sargeantovi po trestech soupeřů spadlo do klína další vítězství

Sargeantovi po trestech soupeřů spadlo do klína další vítězství

F2 na Red Bull Ringu - hlavní závod

Hlavním závodem zamíchalo počasí. Do cíle dojeli jezdci v pořadí Verschoor, Merhi a Daruvala. Verschoor byl ale později vyloučen za nedostatečné množství paliva ve voze, Daruvala dostal dvacet sekund za to, že mu mechanici vysoušeli na roštu startovní slot a Merhi obdržel pětisekundovou penalizaci za traťové limity. To dostalo na první místo původně čtvrtého Sargeanta. Druhý skončil Fittipaldi a třetí nakonec přeci jen Merhi. Drugovich ani Pourchaire nebodovali. Sargeant se díky tomu dostal na celkové druhé místo.

Do hlavního závodu startoval první Vesti. Druhý byl Vips, třetí Sargeant, čtvrtý Iwasa, pátý Drugovich, šestý Doohan, sedmý Cordeel, osmý Verschoor, devátý Pourchaire, desátý Armstrong, jedenáctý Daruvala, dvanáctý Fittipaldi, třináctý Bölükbasi, čtrnáctý Lawson, patnáctý Hauger, šestnáctý Williams, sedmnáctý Nissany, osmnáctý Sato, devatenáctý Hughes, dvacátý Novalak, dvacátý první Merhi a dvacátý druhý Caldwell.

Před startem závodu bylo velkým otazníkem počasí. Závod FIA F3 se totiž odjel na mokré dráze. V závěru už ale začala trať osychat. Vzduch měl před startem závodu F2 teplotu 14 stupňů a asfalt 20 stupňů. Zatímco někteří zvolili mokré obutí, jiní už se cítili na suché.

Nejlépe odstartoval Vips a ujal se vedení. Byl to tedy Estonec, kdo vedl po prvním kole. Druhý byl Vesti, třetí Iwasa, čtvrtý Sargeant, pátý Doohan, šestý Pourchaire, sedmý Drugovich, osmý Cordeel, devátý Verschoor a bodovanou desítku uzavíral Iwasa. Vítěz sobotního sprintu Armstrong odstavil za třetí zatáčkou své auto. Nebylo jasné, co se mu přihodilo. Problémy měl i Sato.

Kvůli Armstrongovu vozu byl ve třetím kole vyslán na dráhu zpomalovací vůz. Cordeel zamířil do boxů pro suché pneumatiky. Tato zastávka se mu ale zatím nepočítala jako povinná. Bölükbasi jezdil s poškozeným předním křídlem. Toto poškození utrpěl po startu po kontaktu s Lawsonem.

Režie přímého přenosu mezitím odhalila, co se stalo Armstrongovi. Ve třetí zatáčce opustil trať, při návratu na dráhu kolidoval s Daruvalou a poté se roztočil. Bölükbasi zajel do boxů na opravu. Sato nakonec pokračoval v závodě, ačkoli v úvodu z neznámých příčin nabral velkou ztrátu.

K restartu došlo v pátém kole. Vesti si pohlídal první místo. Na třetího Iwasu útočil Sargeant. Pourchaire sebral páté místo Doohanovi. Pilot ART Grand Prix měl i v neděli šanci stáhnout náskok lídra šampionátu Drugoviche. Brazilec byl totiž sedmý.

Drugovich se ale zanedlouho propadl až na 17. příčku. Posouvali se před něj totiž piloti na suchých pneumatikách. Zdálo se, že suché obutí začíná fungovat lépe. Drugovich měl ale mokré gumy.

Dopředu se dostal zejména Verschoor, který už byl v sedmém kole druhý za Vipsem. Nahoru šli ale také Fittipaldi nebo navrátilec Merhi, kteří byli na čtvrtém respektive šestém místě.

Verschoor se během sedmého kola ujal vedení. Druhý už byl Daruvala a třetí Merhi. Vips, Vesti, Iwasa, Sargeant, Pourchaire, Williams, Doohan, Drugovich a Novalak zajeli do boxů a přezuli z mokrých gum na suché. Bölükbasi už v závodě nepokračoval.

Roberto Merhi překvapivě bojoval o pódium. Foto: Campos



Verschoorův náskok v čele před Daruvalou činil už více než tři sekundy. Nizozemce tak nemusela nijak vzrušovat informace, že jezdcům bylo povoleno využívat systém DRS. Třetí místo stále držel navrátilec Merhi. Na bodech jeli také čtvrtý Hauger, pátý Fittipaldi, šestý Lawson, sedmý Caldwell, osmý Hughes, devátý Cordeel a desátý Sato. Caldwell, Cordeel a samozřejmě i Merhi bojovali o první body v sezoně.

Verschoor zajel nejrychlejší kolo závodu a už vedl před Daruvalou o pět sekund. Inda navíc zanedlouho předjel ve třetí zatáčce Merhi. Ke dvojici už se ale přibližoval také Hauger.

I Hauger si ale musel hlídat zpětná zrcátka. Tlačil na něj totiž Fittipaldi. Verschoorův náskok před Merhim se mezitím blížil sedmi sekundám.

Daruvala zajel na konci 12. kola do boxů pro nové obutí. K mechanikům jel i Sato. Na třetí místo se tak posunul Hauger. Nor se ale brzy musel bránit svému kolegovi z juniorského programu Lawsonovi. Kolo po Daruvalovi ale Hauger zajel také do boxů, stejně jako například Merhi nebo Fittipaldi. Norova zastávka ale neproběhla hladce. Došlo k problémům s utažením kola a propadl se až za Fittipaldiho.

Daruvala se po zastávkách v boxech posunul před Merhiho a byl tak virtuálně druhý. Do boxů zajel i Lawson a vrátil se před Merhiho. Pilot Camposu už tak na virtuálních stupních vítězů nefiguroval.

V 16. kole neměli na kontě povinnou zastávku už jen vedoucí dvojice Verschoor a Cordeel. Na konci okruhu už ale navštívili mechaniky i oni.

Verschoor se udržel v čele i po zastávce. Merhi se mezitím dostal před Lawsona na třetí pozici. Za Lawsonem jeli pátý Fittipaldi, šestý Sargeant, sedmý Hauger, osmý Vesti, devátý Iwasa a bodovanou desítku uzavíral Caldwell. Hlavní favorité se nacházeli v hloubi pole. Drugovich byl čtrnáctý a Pourchaire patnáctý.

Sargeant se nejprve dostal před Fittipaldiho a poté zdolal i Lawsona. Mezi jezdci Carlinu ale došlo ve třetí zatáčce ke kontaktu, po kterém vyjel Novozélanďan mimo trať. Sargeant se každopádně dostal na čtvrté místo. Ve svém držení měl navíc nejrychlejší kolo závodu.

Verschoorův náskok v čele se výrazně snižoval. Daruvala už ztrácel méně než tři sekundy. Sportovní komisaři vyšetřovali Caldwella za to, že ve třetí zatáčce vytlačil z dráhy Vestiho.

Sportovní komisaři se rozhodli udělit trest v souboji mezi Caldwellem a Vestim. Penalizaci ale nakonec nedostal Caldwell za vytlačení Vestiho z trati, ale Vesti za to, že vyjel z dráhy a předjel Caldwella.

Oliver Caldwell získal první body v F2. Foto: Campos



Verschoor s Daruvalou si přehazovali nejrychlejší kolo jako horkou bramboru. Rozestup mezi nimi ale stále zůstával zhruba třísekundový. Merhi nadále držel třetí příčku a směřoval za překvapivým pódiem.

V rámci první desítky probíhal nejtěsnější souboj o čtvrté místo. Fittipaldi tlačil na Sargeanta. Američan ale prozatím odolával. Doohan dostal pětisekundový trest za překračování traťových limitů. Patřilo mu ale až 16. místo a nacházel se daleko od bodů.

Verschoor opět začínal v čele unikat. Jedenáct kol před koncem už vedl před Daruvalou o pět sekund. Fittipaldi stále marně naháněl Sargeanta. Doohan dostal další, tentokrát desetisekundový trest za překračování traťových limitů.

Cordeel zajel opět do boxů pro další sadu pneumatik. Na ní dokázal zajet nejrychlejší kolo. Byl však na posledním 20. místě. Pro Drugoviche a Pourchaireho stále byly body daleko. Pilot MP Motorsportu zůstával čtrnáctý a jezdec ART Grand Prix patnáctý.

Iwasa se stal sedm kol před cílem dalším pilotem, co byl potrestán za překračování traťových limitů. Japonec dostal pět sekund a jeho deváté místo se tak nacházelo v ohrožení. V rozestupu nižším než pět sekund za ním se totiž nacházeli desátý Hughes i jedenáctý Caldwell. Stejný trest vzápětí obdržel i šestý Lawson. Ten měl ale před Haugerem pětisekundový náskok a tak měl dobrou šanci udržet si svou pozici.

Daruvala nejenže ztrácel na Verschoora, ale v závěru se na něj dotáhl dokonce i Merhi. Španěl pilota Premy naháněl, dvě kola před koncem ale v první zatáčce vyjel z dráhy, přeskočil přes obrubník a ztratil čas. Brzy už ale byl za Daruvalou znovu.

V předposledním kole Merhi ve třetí zatáčce zaútočil na Daruvalu. Zprvu sice Ind odolal, ve čtvrté zatáčce se ale Merhi přeci jen dostal dopředu.

V nájezdu do posledního kola ale Merhiho sen o pódiu ztroskotal. Dostal totiž pět sekund za překračování traťových limitů. Deset sekund za stejný prohřešek dostal Lawson, pro kterého šlo už o druhou penalizaci za traťové limity. Deset vteřin obdržel i Vesti.

Tou dobou už ale Verschoor projel cílem a získal vítězství. Druhý sice dojel Merhi, po pětisekundovém trestu ale spadl na pátou příčku. Druhý nakonec skončil Daruvala, třetí Sargeant a čtvrtý Fittipaldi. Bodovali i šestý Hauger, sedmý Dennis, osmý Caldwell, devátý Iwasa a desátý Vips. Drugovich skončil třináctý a Pourchaire až čtrnáctý.

Aktualizace: Verschoor byl po závodě diskvalifikován, neboť v jeho voze se nenacházelo dostatečné množství paliva pro technickou přejímku. Penalizace potkala i Daruvalu, který dostal dvacet sekund za to, že mu mechanici na roštu vysoušeli jeho startovní slot. Ind se kvůli tomu propadl na 12. příčku. Na první místo se tak posunul Sargeant. Druhý skončil Fittipaldi a třetí nakonec přeci jen Merhi.

Logan Sargeant se v šampionátu výrazně přiblížil k Drugovichovi a Pourchairemu. Foto: Carlin

 

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
DSQ Richard Verschoor Trident Mecachrome 55'30,399 40 0
1. Logan Sargeant Carlin Mecachrome 55'44,500 40 25
2. Enzo Fittipaldi Charouz Racing System Mecachrome 55'45,014 40 18
3. Roberto Merhi Campos Mecachrome 55'46,118 40 15
4. Dennis Hauger Prema Mecachrome 55'50,499 40 12
5. Jake Hughes Van Amersfoort Mecachrome 55'54,637 40 10
6. Oliver Caldwell Campos Mecachrome 55'56,652 40 8
7. Ajumu Iwasa DAMS Mecachrome 55'57,645 40 6
8. Jüri Vips Hitech Mecachrome 55'58,372 40 4
9. Roy Nissany DAMS Mecachrome 55'58,942 40 2
10. Liam Lawson Carlin Mecachrome 56'00,464 40 1
11. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome 56'03,506 40 0
12. Jehan Daruvala Prema Mecachrome 55'44,135 40 0
13. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome 56'04,342 40 0
14. Frederik Vesti ART Grand Prix Mecachrome 56'11,260 40 0+2
15. Calan Williams Trident Mecachrome 56'13,449 40 0
16. Marino Sato Virtuosi Mecachrome 56'16,556 40 0
17. Clément Novalak MP Motorsport Mecachrome 56'43,106 40 0
18. Amaury Cordeel Van Amersfoort Mecachrome 55'39,467 39 0
19. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome 55'46,082 39 0
20. Cem Bölükbasi Charouz Racing System Mecachrome - 3 0
21. Marcus Armstrong Hitech Mecachrome - 0 0

Pořadí šampionátu F2 - 2022

p. Jezdec as-Sachír Džidda Imola Barcelona, Montmeló Monte Carlo Baku Silverstone Spielberg Budapešť, Mogyoród Francorchamps Zandvoort Monza Abú Zabí
1. Felipe Drugovich 154 4 8 6 27 4 1 11 25 2 25 4 15 4 12 6 -                    
2. Logan Sargeant 115 3 6 - - 3 6 6 12 - 2 3 18 4 25 2 25                    
3. Théo Pourchaire 114 - 25 - - 2 25 4 4 3 18 2 - 5 18 8 -                    
4. Jehan Daruvala 98 8 - 2 15 8 3 5 - 8 4 8 12 1 6 - 18                    
5. Enzo Fittipaldi 75 - - - - - 18 1 8 5 10 - 8 6 - 1 18                    
6. Richard Verschoor 70 10 - 4 18 - - - - - - - 10 - - 3 25                    
7. Marcus Armstrong 69 - 10 - 10 10 - - 6 6 8 5 - - 4 10 -                    
8. Jüri Vips 67 2 16 9 1 - 2 - - 4 15 2 - - 8 4 4                    
9. Dennis Hauger 67 - - - 8 6 - - - 10 6 - 25 - - - 12                    
10. Jack Doohan 63 - 3 - 3 - - 3 21 3 12 - - 10 2 6 -                    
11. Liam Lawson 60 6 18 10 - 1 - - 2 1 - 6 - - 15 - 1                    
12. Frederik Vesti 56 - - - - - 8 2 15 - - 10 6 3 10 - 2                    
13. Ajumu Iwasa 44 1 - 3 6 - 10 8 - - - 1 - 9 - - 6                    
14. Ralph Boschung 34 5 12 - - - 15         - 2                            
15. Jake Hughes 26 - 2 - 12 - - - - - - - 1 - 1 - 10                    
16. Clément Novalak 22 - - - - - 12 - 10 - - - - - - - -                    
17. Roy Nissany 16 - 4 - 4 5 - - 1 - - - - - - - 2                    
18. Roberto Merhi 15                             - 15                    
19. Oliver Caldwell 8 - - - - - - - - - - - - - - - 8                    
20. Marino Sató 6 - - 1 - - - - - - 1 - 4 - - - -                    
21. Calan Williams 5 - - 5 - - - - - - - - - - - - -                    
22. David Beckmann 4         - 4             - -                        
23. Cem Bölükbaşi - - -         - - - - - - - - - -                    
24. Amaury Cordeel - - - -   - - - - - - - -     - -                    
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Carlin