Sargeantovi po trestech soupeřů spadlo do klína další vítězství
F2 na Red Bull Ringu - hlavní závod
Hlavním závodem zamíchalo počasí. Do cíle dojeli jezdci v pořadí Verschoor, Merhi a Daruvala. Verschoor byl ale později vyloučen za nedostatečné množství paliva ve voze, Daruvala dostal dvacet sekund za to, že mu mechanici vysoušeli na roštu startovní slot a Merhi obdržel pětisekundovou penalizaci za traťové limity. To dostalo na první místo původně čtvrtého Sargeanta. Druhý skončil Fittipaldi a třetí nakonec přeci jen Merhi. Drugovich ani Pourchaire nebodovali. Sargeant se díky tomu dostal na celkové druhé místo.
Do hlavního závodu startoval první Vesti. Druhý byl Vips, třetí Sargeant, čtvrtý Iwasa, pátý Drugovich, šestý Doohan, sedmý Cordeel, osmý Verschoor, devátý Pourchaire, desátý Armstrong, jedenáctý Daruvala, dvanáctý Fittipaldi, třináctý Bölükbasi, čtrnáctý Lawson, patnáctý Hauger, šestnáctý Williams, sedmnáctý Nissany, osmnáctý Sato, devatenáctý Hughes, dvacátý Novalak, dvacátý první Merhi a dvacátý druhý Caldwell.
Před startem závodu bylo velkým otazníkem počasí. Závod FIA F3 se totiž odjel na mokré dráze. V závěru už ale začala trať osychat. Vzduch měl před startem závodu F2 teplotu 14 stupňů a asfalt 20 stupňů. Zatímco někteří zvolili mokré obutí, jiní už se cítili na suché.
Nejlépe odstartoval Vips a ujal se vedení. Byl to tedy Estonec, kdo vedl po prvním kole. Druhý byl Vesti, třetí Iwasa, čtvrtý Sargeant, pátý Doohan, šestý Pourchaire, sedmý Drugovich, osmý Cordeel, devátý Verschoor a bodovanou desítku uzavíral Iwasa. Vítěz sobotního sprintu Armstrong odstavil za třetí zatáčkou své auto. Nebylo jasné, co se mu přihodilo. Problémy měl i Sato.
Kvůli Armstrongovu vozu byl ve třetím kole vyslán na dráhu zpomalovací vůz. Cordeel zamířil do boxů pro suché pneumatiky. Tato zastávka se mu ale zatím nepočítala jako povinná. Bölükbasi jezdil s poškozeným předním křídlem. Toto poškození utrpěl po startu po kontaktu s Lawsonem.
Režie přímého přenosu mezitím odhalila, co se stalo Armstrongovi. Ve třetí zatáčce opustil trať, při návratu na dráhu kolidoval s Daruvalou a poté se roztočil. Bölükbasi zajel do boxů na opravu. Sato nakonec pokračoval v závodě, ačkoli v úvodu z neznámých příčin nabral velkou ztrátu.
K restartu došlo v pátém kole. Vesti si pohlídal první místo. Na třetího Iwasu útočil Sargeant. Pourchaire sebral páté místo Doohanovi. Pilot ART Grand Prix měl i v neděli šanci stáhnout náskok lídra šampionátu Drugoviche. Brazilec byl totiž sedmý.
Drugovich se ale zanedlouho propadl až na 17. příčku. Posouvali se před něj totiž piloti na suchých pneumatikách. Zdálo se, že suché obutí začíná fungovat lépe. Drugovich měl ale mokré gumy.
Dopředu se dostal zejména Verschoor, který už byl v sedmém kole druhý za Vipsem. Nahoru šli ale také Fittipaldi nebo navrátilec Merhi, kteří byli na čtvrtém respektive šestém místě.
Verschoor se během sedmého kola ujal vedení. Druhý už byl Daruvala a třetí Merhi. Vips, Vesti, Iwasa, Sargeant, Pourchaire, Williams, Doohan, Drugovich a Novalak zajeli do boxů a přezuli z mokrých gum na suché. Bölükbasi už v závodě nepokračoval.
Verschoorův náskok v čele před Daruvalou činil už více než tři sekundy. Nizozemce tak nemusela nijak vzrušovat informace, že jezdcům bylo povoleno využívat systém DRS. Třetí místo stále držel navrátilec Merhi. Na bodech jeli také čtvrtý Hauger, pátý Fittipaldi, šestý Lawson, sedmý Caldwell, osmý Hughes, devátý Cordeel a desátý Sato. Caldwell, Cordeel a samozřejmě i Merhi bojovali o první body v sezoně.
Verschoor zajel nejrychlejší kolo závodu a už vedl před Daruvalou o pět sekund. Inda navíc zanedlouho předjel ve třetí zatáčce Merhi. Ke dvojici už se ale přibližoval také Hauger.
I Hauger si ale musel hlídat zpětná zrcátka. Tlačil na něj totiž Fittipaldi. Verschoorův náskok před Merhim se mezitím blížil sedmi sekundám.
Daruvala zajel na konci 12. kola do boxů pro nové obutí. K mechanikům jel i Sato. Na třetí místo se tak posunul Hauger. Nor se ale brzy musel bránit svému kolegovi z juniorského programu Lawsonovi. Kolo po Daruvalovi ale Hauger zajel také do boxů, stejně jako například Merhi nebo Fittipaldi. Norova zastávka ale neproběhla hladce. Došlo k problémům s utažením kola a propadl se až za Fittipaldiho.
Daruvala se po zastávkách v boxech posunul před Merhiho a byl tak virtuálně druhý. Do boxů zajel i Lawson a vrátil se před Merhiho. Pilot Camposu už tak na virtuálních stupních vítězů nefiguroval.
V 16. kole neměli na kontě povinnou zastávku už jen vedoucí dvojice Verschoor a Cordeel. Na konci okruhu už ale navštívili mechaniky i oni.
Verschoor se udržel v čele i po zastávce. Merhi se mezitím dostal před Lawsona na třetí pozici. Za Lawsonem jeli pátý Fittipaldi, šestý Sargeant, sedmý Hauger, osmý Vesti, devátý Iwasa a bodovanou desítku uzavíral Caldwell. Hlavní favorité se nacházeli v hloubi pole. Drugovich byl čtrnáctý a Pourchaire patnáctý.
Sargeant se nejprve dostal před Fittipaldiho a poté zdolal i Lawsona. Mezi jezdci Carlinu ale došlo ve třetí zatáčce ke kontaktu, po kterém vyjel Novozélanďan mimo trať. Sargeant se každopádně dostal na čtvrté místo. Ve svém držení měl navíc nejrychlejší kolo závodu.
Verschoorův náskok v čele se výrazně snižoval. Daruvala už ztrácel méně než tři sekundy. Sportovní komisaři vyšetřovali Caldwella za to, že ve třetí zatáčce vytlačil z dráhy Vestiho.
Sportovní komisaři se rozhodli udělit trest v souboji mezi Caldwellem a Vestim. Penalizaci ale nakonec nedostal Caldwell za vytlačení Vestiho z trati, ale Vesti za to, že vyjel z dráhy a předjel Caldwella.
Verschoor s Daruvalou si přehazovali nejrychlejší kolo jako horkou bramboru. Rozestup mezi nimi ale stále zůstával zhruba třísekundový. Merhi nadále držel třetí příčku a směřoval za překvapivým pódiem.
V rámci první desítky probíhal nejtěsnější souboj o čtvrté místo. Fittipaldi tlačil na Sargeanta. Američan ale prozatím odolával. Doohan dostal pětisekundový trest za překračování traťových limitů. Patřilo mu ale až 16. místo a nacházel se daleko od bodů.
Verschoor opět začínal v čele unikat. Jedenáct kol před koncem už vedl před Daruvalou o pět sekund. Fittipaldi stále marně naháněl Sargeanta. Doohan dostal další, tentokrát desetisekundový trest za překračování traťových limitů.
Cordeel zajel opět do boxů pro další sadu pneumatik. Na ní dokázal zajet nejrychlejší kolo. Byl však na posledním 20. místě. Pro Drugoviche a Pourchaireho stále byly body daleko. Pilot MP Motorsportu zůstával čtrnáctý a jezdec ART Grand Prix patnáctý.
Iwasa se stal sedm kol před cílem dalším pilotem, co byl potrestán za překračování traťových limitů. Japonec dostal pět sekund a jeho deváté místo se tak nacházelo v ohrožení. V rozestupu nižším než pět sekund za ním se totiž nacházeli desátý Hughes i jedenáctý Caldwell. Stejný trest vzápětí obdržel i šestý Lawson. Ten měl ale před Haugerem pětisekundový náskok a tak měl dobrou šanci udržet si svou pozici.
Daruvala nejenže ztrácel na Verschoora, ale v závěru se na něj dotáhl dokonce i Merhi. Španěl pilota Premy naháněl, dvě kola před koncem ale v první zatáčce vyjel z dráhy, přeskočil přes obrubník a ztratil čas. Brzy už ale byl za Daruvalou znovu.
V předposledním kole Merhi ve třetí zatáčce zaútočil na Daruvalu. Zprvu sice Ind odolal, ve čtvrté zatáčce se ale Merhi přeci jen dostal dopředu.
V nájezdu do posledního kola ale Merhiho sen o pódiu ztroskotal. Dostal totiž pět sekund za překračování traťových limitů. Deset sekund za stejný prohřešek dostal Lawson, pro kterého šlo už o druhou penalizaci za traťové limity. Deset vteřin obdržel i Vesti.
Tou dobou už ale Verschoor projel cílem a získal vítězství. Druhý sice dojel Merhi, po pětisekundovém trestu ale spadl na pátou příčku. Druhý nakonec skončil Daruvala, třetí Sargeant a čtvrtý Fittipaldi. Bodovali i šestý Hauger, sedmý Dennis, osmý Caldwell, devátý Iwasa a desátý Vips. Drugovich skončil třináctý a Pourchaire až čtrnáctý.
Aktualizace: Verschoor byl po závodě diskvalifikován, neboť v jeho voze se nenacházelo dostatečné množství paliva pro technickou přejímku. Penalizace potkala i Daruvalu, který dostal dvacet sekund za to, že mu mechanici na roštu vysoušeli jeho startovní slot. Ind se kvůli tomu propadl na 12. příčku. Na první místo se tak posunul Sargeant. Druhý skončil Fittipaldi a třetí nakonec přeci jen Merhi.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
DSQ | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | 55'30,399 | 40 | 0 |
1. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | 55'44,500 | 40 | 25 |
2. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | 55'45,014 | 40 | 18 |
3. | Roberto Merhi | Campos | Mecachrome | 55'46,118 | 40 | 15 |
4. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | 55'50,499 | 40 | 12 |
5. | Jake Hughes | Van Amersfoort | Mecachrome | 55'54,637 | 40 | 10 |
6. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | 55'56,652 | 40 | 8 |
7. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | 55'57,645 | 40 | 6 |
8. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | 55'58,372 | 40 | 4 |
9. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | 55'58,942 | 40 | 2 |
10. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | 56'00,464 | 40 | 1 |
11. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 56'03,506 | 40 | 0 |
12. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | 55'44,135 | 40 | 0 |
13. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 56'04,342 | 40 | 0 |
14. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | 56'11,260 | 40 | 0+2 |
15. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | 56'13,449 | 40 | 0 |
16. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | 56'16,556 | 40 | 0 |
17. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | 56'43,106 | 40 | 0 |
18. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort | Mecachrome | 55'39,467 | 39 | 0 |
19. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | 55'46,082 | 39 | 0 |
20. | Cem Bölükbasi | Charouz Racing System | Mecachrome | - | 3 | 0 |
21. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2022
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felipe Drugovich | 154 | 4 | 8 | 6 | 27 | 4 | 1 | 11 | 25 | 2 | 25 | 4 | 15 | 4 | 12 | 6 | - | ||||||||||
2. | Logan Sargeant | 115 | 3 | 6 | - | - | 3 | 6 | 6 | 12 | - | 2 | 3 | 18 | 4 | 25 | 2 | 25 | ||||||||||
3. | Théo Pourchaire | 114 | - | 25 | - | - | 2 | 25 | 4 | 4 | 3 | 18 | 2 | - | 5 | 18 | 8 | - | ||||||||||
4. | Jehan Daruvala | 98 | 8 | - | 2 | 15 | 8 | 3 | 5 | - | 8 | 4 | 8 | 12 | 1 | 6 | - | 18 | ||||||||||
5. | Enzo Fittipaldi | 75 | - | - | - | - | - | 18 | 1 | 8 | 5 | 10 | - | 8 | 6 | - | 1 | 18 | ||||||||||
6. | Richard Verschoor | 70 | 10 | - | 4 | 18 | - | - | - | - | - | - | - | 10 | - | - | 3 | 25 | ||||||||||
7. | Marcus Armstrong | 69 | - | 10 | - | 10 | 10 | - | - | 6 | 6 | 8 | 5 | - | - | 4 | 10 | - | ||||||||||
8. | Jüri Vips | 67 | 2 | 16 | 9 | 1 | - | 2 | - | - | 4 | 15 | 2 | - | - | 8 | 4 | 4 | ||||||||||
9. | Dennis Hauger | 67 | - | - | - | 8 | 6 | - | - | - | 10 | 6 | - | 25 | - | - | - | 12 | ||||||||||
10. | Jack Doohan | 63 | - | 3 | - | 3 | - | - | 3 | 21 | 3 | 12 | - | - | 10 | 2 | 6 | - | ||||||||||
11. | Liam Lawson | 60 | 6 | 18 | 10 | - | 1 | - | - | 2 | 1 | - | 6 | - | - | 15 | - | 1 | ||||||||||
12. | Frederik Vesti | 56 | - | - | - | - | - | 8 | 2 | 15 | - | - | 10 | 6 | 3 | 10 | - | 2 | ||||||||||
13. | Ajumu Iwasa | 44 | 1 | - | 3 | 6 | - | 10 | 8 | - | - | - | 1 | - | 9 | - | - | 6 | ||||||||||
14. | Ralph Boschung | 34 | 5 | 12 | - | - | - | 15 | - | 2 | ||||||||||||||||||
15. | Jake Hughes | 26 | - | 2 | - | 12 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | 10 | ||||||||||
16. | Clément Novalak | 22 | - | - | - | - | - | 12 | - | 10 | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||
17. | Roy Nissany | 16 | - | 4 | - | 4 | 5 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 2 | ||||||||||
18. | Roberto Merhi | 15 | - | 15 | ||||||||||||||||||||||||
19. | Oliver Caldwell | 8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 8 | ||||||||||
20. | Marino Sató | 6 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 4 | - | - | - | - | ||||||||||
21. | Calan Williams | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||
22. | David Beckmann | 4 | - | 4 | - | - | ||||||||||||||||||||||
23. | Cem Bölükbaşi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||
24. | Amaury Cordeel | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |