Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Verstappen po kvalifikaci vypěnil

Verstappen po kvalifikaci vypěnil

O havárii už nechce slyšet ani slovo.

Když se i na tiskovce po kvalifikaci na VC Maďarska novináři ptali na kolizi z prvního kola VC Velké Británie, pohár Maxe Verstappena přetekl.

"Mohli byste s tím už skončit? Protože... Všichni kolem toho mají tolik blbých otázek! Neuvěřitelné. Opravdu! Celý čtvrtek jsme strávili odpovídáním na tyto přiblblé kraviny a už snad stačilo. Můžete se prosím zeptat na něco jiného? Jsme závodníci, budeme závodit tvrdě ale férově, to je jasné."

Novináři se ještě zeptali Lewise Hamiltona, zda k tomu má co dodat, ale ten pouze zavrtěl hlavou. A teď se už i my přesuneme ke kvalifikaci, v níž Max Verstappen obsadil až třetí místo.

Je to o to horší, že na klikatém Hungaroringu se těžko předjíždí. Další obavy, ale i naděje vzbuzují pneumatiky. Mercedesy budou startovat na středně tvrdých, red bully na měkkých. Středně tvrdé by měly být pro závod v základu lepší, ale Red Bull bude mít výhodu na startu, krátce po něm a pomalejší vůz může kompenzovat riskantnější strategií. Otázka zní, zda Verstappen ve Q2 použil měkké pneumatiky z taktických důvodů, nebo se opravdu obával vypadnutí.

"Je to prostě proto, že ostatní na měkkých výrazně zlepšovali své časy. Nechtěl jsem riskovat s časem na hranici top 10, tak jsem se rozhodl dokončit rychlejší kolo na měkkých," tvrdí Verstappen.

"Na středních bychom nedali tak rychlé kolo jako Lewis a cítili jsme, že asi chceme raději zkusit odlišnou strategii," protiřečí Christian Horner.

Verstappenovi letní odpočinek od médií a tlaku zajisté prospěje. Foto: Red Bull

Zajímavostí je, že kdyby Verstappen ve Q3 alespoň zopakoval kolo ze Q2, kvalifikoval by se na druhou startovní pozici. První kolo ve finálové části mu však nevyšlo a ve druhém byl za pomalu jedoucími mercedesy.

"Oproti Q2 to byl krok zpět. Najednou jsem měl méně přilnavosti. Nevím, jestli se změnilo něco na trati nebo to bylo pneumatikami, ale vůz se choval jinak. Je to tady jedna zatáčka za druhou, takže když jedna není dobrá, nebude se vám líbit ani ta další."

"Lewis měl zapsané opravdu super kolo a na konci kvalifikace zdržoval, zdržoval a zdržoval," řekl Horner. "Samozřejmě nám nechtěl dát možnost zajet dokonalé kolo, ale měl na to právo. Chytil lepší pozici na trati. Není důvod se za to zlobit."

Hamiltona neobviňuje ani Sergio Pérez, který za Verstappenem nestihl vjezd do posledního kola, ale přesto skončil na dobrém čtvrtém místě.

"Musím říct, že si udržoval zcela normální odstup (za vozem týmového kolegy Valtteriho Bottase, pozn. red.). Prostě jsem doplatil na to, že jsem byl na konci vláčku,", řekl Mexičan.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull