Newgarden získal pole position a cenný bonusový bod

46th Acura Grand Prix of Long Beach – Kvalifikace
Josef Newgarden se v kvalifikaci dočkal čtvrtého letošního triumfu, který pro něj navíc vedle nejlepší startovní pozice znamená dvě věci. Zaprvé snížil náskok Álexe Paloua v čele šampionátu o jeden bod, zadruhé se stal letos nejúspěšnějším jezdcem v kvalifikacích. Palou a O´Ward navíc nepostoupili do finálového rozstřelu o pole position.
Kvalifikace se dál nesla v duchu, který nastolily tréninky – piloti se dostávali těsně ke zdem, někdy až příliš. Byl to právě Palou, který v úvodní části otřel vůz o zeď ve čtvrté zatáčce a to měl předtím divokou chvilku také v deváté zatáčce.
Akorát, když vypršel časový limit, v 8. zatáčce narazil tvrdě do bariéry z pneumatik Harvey. O jeho vůz navíc zavadil Power, který poškodil zadní křídlo a zavěšení levého zadního kola. Jeho čas stačil na postup, tým musel ale tvrdě makat na tom, aby vůz pro další část kvalifikace stihl opravit.
V první skupině zajel nejlepší čas Newgarden – 1:08,508. S ním postoupili Dixon, Palou, O´Ward, Power a Hunter-Reay. Naopak kvalifikace skončila pro McLaughlina, překvapivě vítěze posledních dvou závodů v Long Beach Rossiho, Ericssona, Rahala, Dalyho, Chiltona, Harveyho a Johnsona.
Herta se ve druhé skupině pokusil zopakovat svou strategii z kvalifikace v Nashvillu, kde pošetřil jednu sadu čerstvých měkkých pneumatik. Jenže jeho rychlost na tvrdé sadě nebyla dostatečná. Navíc v posledním kole na tvrdé sadě se otřel o zeď a ohnul zavěšení.
Nejlepší čas tak zajel Rosenqvist před Pagenaudem, Castronevesem, Grosjeanem, Hinchcliffem a Jonesem. Na nepostupových příčkách skončili Herta, Sato, Ilott, Kimball, Bourdais, VeeKay, Kellet a Askew.
V semifinálové části se objevily i dva vozy, které z první části postupovaly navzdory poškození. Power dokonce na tvrdé sadě zajel čtvrtý nejlepší čas. Za ním skončil O´Ward, který v první části poškodil o zeď zavěšení.
Jenže v závěru Powera zradila převodovka, což navíc vedlo ke kontaktu se zdí v 9. zatáčce. Power odstavil vůz v 10. zatáčce. Což způsobilo vyvěšení žlutých vlajek v tomto sektoru trati. Vypadalo to, že hned čtyři jezdci – Dixon, Rosenqvist, HInchcliffe a Jones – navzdory tomu zajeli nejlepší časy. V závěru skončili na nepostupových příčkách Palou i O´Ward. Týmy jim ale řekly, ať zůstanou ve vozech.
Dlouhý přezkum výsledků nakonec určil, že jediný, kdo se provinil proti pravidlům, byl Jones. Což ho z postupových příček odsunulo na 9. místo. O´Ward a Palou tak skončí na roštu za sebou ve čtvrté a v páté řadě!
Nejlepší čas si připsal Grosjean. Do souboje o pole position postoupili také Dixon, Pagenaud, Castroneves a Newgarden.
Právě vítěz Indy500 Castroneves dlouho ve finálovém rozstřelu udával tempo. A už to vypadalo, že by se po čtyřech letech mohl v IndyCar dočkat pole position. Pak ale svým posledním kolem zaúřadoval Newgarden. Dobrý pokus měl rozjetý ještě Dixon, stačilo to pouze na druhé místo.
Dixon si po kvalifikaci stěžoval, že jej Castroneves omezil. To odmítal Brazilec a porušení pravidel neseznala ani IndyCar. Castroneves se tak postaví do druhé řady vedle svého kamaráda Pagenauda. Třetí řadu vytvoří Rosenqvist a Grosjean.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:08,2241 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,4422 | + 0.218 |
3. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:08,4827 | + 0.259 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:08,6514 | + 0.427 |
5. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:08,7461 | + 0.522 |
6. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:08,7577 | + 0.534 |
7. | ![]() |
Andretti Steinbrenner | Honda | 01:08,7143 | Top 12 |
8. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:08,8339 | Top 12 |
9. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:08,8797 | Top 12 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,9464 | Top 12 |
11. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:09,1330 | Top 12 |
12. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:09,2279 | Top 12 |
13. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:08,8611 | 1. skupina |
14. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:09,1094 | 2. skupina |
15. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:08,9946 | 1. skupina |
16. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:09,3814 | 2. skupina |
17. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,1368 | 1. skupina |
18. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:09,4360 | 2. skupina |
19. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:09,3998 | 1. skupina |
20. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:09,6793 | 2. skupina |
21. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:09,5816 | 1. skupina |
22. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:09,7022 | 2. skupina |
23. | ![]() |
Carlin Racing | Chevrolet | 01:09,7525 | 1. skupina |
24. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:09,7602 | 2. skupina |
25. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:10,4664 | 1. skupina |
26. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:09,9144 | 2. skupina |
27. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:10,5127 | 1. skupina |
28. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:10,0178 | 2. skupina |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar