Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Jaká jsou teď pravidla soubojů?

Jaká jsou teď pravidla soubojů?

Noví komisaři, nová rozhodnutí?

O incidentu z 48. kola Velké ceny São Paula ještě nejspíš párkrát uslyšíme. Aktuálně totiž jaksi nikdo neví, jaká jsou vlastně pravidla soubojů a vytlačování protivníka mimo trať. Jak řekl Charles Leclerc, jezdci by logicky měli očekávat, že si smějí počínat stejně jako Max Verstappen a stejně tak nebudou potrestáni. To však ve skutečnosti není něco, co by se líbilo řediteli závodů F1, přestože zároveň trvá na tom, že komisaři v Brazílii rozhodli v souladu s pravidly. Vyjádření, že jiní komisaři mohou už tento víkend v Kataru rozhodovat odlišně zřejmě dost naštvalo Lewise Hamiltona.

Není v tom jasno. Bylo řečeno, že jiní komisaři mohou rozhodnout jinak. Jiní komisaři, jiné rozhodnutí, tak to bylo řečeno,“ zlobí se jezdec Mercedesu.

Avšak ani kdyby se shodou okolností setkali stejní tři komisaři, jako v Brazílii, nemusí to být zárukou stejného pohledu na věc. Tak to tedy alespoň vidí Júki Cunoda, který buď má pravdu, nebo je z rozhodnutí komisařů také zmatený.

Japonec totiž v São Paulo dostal 10sekundový trest poté, co se pokusil pozdním brzděním uvnitř první zatáčky za hlavní rovinkou, dostat před Lance Strolla. Stroll, který nebyl v nepodobném postavení jako Hamilton, křižoval zatáčku, došlo ke kontaktu a Cunoda, který byl uvnitř zatáčky ale značně pozadu, byl uznán jednoznačným viníkem. Kdo dokáže Cunodovi poradit, kde ve srovnání s Verstappenem udělal chybu?

Lewis hleděl do zpětných zrcátek a zabránil kolizi. Ale pokud by si počínal jako Stroll, tak havarují stejně jako my. A z nás jsem to byl já, kdo dostal 10sekundovou penalizaci. Ohromný rozdíl, těžko v tom hledat nějakou konzistenci,“ říká jezdec AlphaTauri, který by normálně měl být na Verstappenově straně.

Dříve nebo později někdo řekne, že dát soupeři na výběr pouze mezi opuštěním trati a poškozením vozu není bezpečné ani férové. Ale kdy to bude? Foto: Red Bull

V podstatě teď odkopli míč do vysoké trávy a doufají, že se tam nějak ztratí,“ řekl o počínání komisařů a FIA šéf Mercedesu, Toto Wolff. „Ale pokud v posledních třech závodech sezony ještě dojde k nějaké kolizi, dovedete si představit, jak moc to bude polarizující a kolik kontroverze to vyvolá, jelikož teď opravdu nikdo neví, co všechno je jezdcům dovoleno.

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Ferrari