Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Kde v Miami budou zóny DRS?

Kde v Miami budou zóny DRS?

Trať má i generátor chyb a sektor Formule E.

Tento víkend budeme mít poprvé příležitost sledovat Miami Grand Prix na novém Mezinárodním Autodromu v Miami, jak si pořadatel městkou trať pojmenoval. Navzdory skutečnosti, že se jedná o městský okruh, který vede okolím stadionu Hard Rock, bude mít dostatek rovinek pro tři zóny DRS.

První detekční bod bude umístěn až 90 metrů za osmou zatáčkou, přičemž samotná zóna začíná za devátou zatáčkou, jezdci budou mít otevřená zadní křídla již při průjezdu velmi mírnou a rychlou desátou zatáčkou a následné rovince. Druhý detekční bod bude 70 metrů za šestnáctou zatáčkou, která vede na 1.2 kilometru dlouhou rovinku, přičemž samotná druhá zóna začíná až 450 metrů za touto zatáčkou. Třetí a poslední zóna DRS bude přirozeně na rovince startu a cíle. Její detekční bod bude již v apexu sedmnácté zatáčky.

Kromě rovinek, kde mají monoposty překonávat rychlost 300 km/h, jsou na trati rychlé, středně rychlé i pomalé zatáčky. Dodavatel pneumatik Pirelli tuto trať přirovnal k Džiddě v Saúdské Arábii a do Miami poslal konzervativní kombinaci směsí C2, C3 a C4. Italská společnost předpokládá, že týmy své vozy kvůli rovinkám nastaví na střední až nízký přítlak, proto budou náchylné ke smykům.

Okruh v Miami se rodil dlouho a komplikovaně, jeho tvůrci přesto slibují prvotřídní show. Foto: F1 Miami Grand Prix

Designér Clive Bowen mluví o sekci zatáček třináct až šestnáct jako o generátoru chyb. Jedná se o technickou sekci před nejdelší rovinkou okruhu, kde očekává spoustu drobných jezdeckých chyb a následných soubojů. Poslední sektor zase Júki Cunoda přirovnal k něčemu vystřiženému z okruhu elektrické Formule E.

Zatím jsem si trať vyzkoušel pouze v simulátoru, ale mohu říct, že první dva sektory jsou hodně rychlé se středně rychlými a rychlými zatáčkami. Třetí sektor jsem si přejmenoval na sektor Formule E. Všechny zatáčky jsou tam velmi úzké,“ řekl jezdec AlphaTauri.

Miami se přidalo do kalendáře k Austinu, takže USA teď mají dvě velké ceny. Obě jsou na jihu Spojených států, což těší Sergia Péreze. Ve startovním poli totiž není ani jeden Američan, ale v Miami žijí četné menšiny z Latinské Ameriky a Mexika, takže očekává téměř domácí atmosféru.

Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: F1 Miami Grand Prix