Novinky

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

  • 12.11.2024 Neutral BWT Alpine Team bude od roku 2026 používat pohonnou jednotku a převodovku Mercedes.

Facebook Instagram

Lawson po dlouhém nahánění udolal Daruvalu

Lawson po dlouhém nahánění udolal Daruvalu

F2 v Le Castellet - sprint

Vítězem sprintového závodu v Le Castellet se stal Lawson. Novozélanďan o svém vítězství rozhodl pět kol před koncem, kdy předjel Daruvalu. Ind nakonec skončil druhý a třetí skončil po Pourchaireho penalizaci lídr šampionátu Drugovich.

Díky desátému místu v kvalifikaci odstartoval do sprintu jako první Daruvala. Druhé místo patřilo Lawsonovi, třetí Armstrongovi, čtvrté Vipsovi, páté Drugovichovi, šesté Pourchairemu, sedmé Doohanovi, osmé Vestimu, deváté Iwasovi, desáté Sargeantovi, jedenácté Verschoorovi, dvanácté Satovi, třinácté Williamsovi, čtrnácté Fittipaldimu, patnácté Merhimu, šestnácté Novalakovi, sedmnácté Beckmannovi, osmnácté Haugerovi, devatenácté Cordeelovi, dvacáté Caldwellovi, dvacáté první Bölükbasimu a dvacáté druhé Nissanymu.

Fittipaldimu a Haugerovi překazily kvalifikační účinkování technické problémy, kvůli kterým museli oba jezdci zabalit své snažení předčasně. Nissany původně zajel v kvalifikaci dvacátý čas, na chvost ho ale odsunuly dvě penalizace. Nejprve dostal trest tří míst za nebezpečný návrat zpět do akce po výletu mimo trať. Poté dostal další místo za zdržení Caldwella.

Beckmann startuje v Le Castellet jako náhrada za Hughese. Brit se nakazil koronavirem a bude chybět i při nadcházejícím podniku na Hungaroringu.

Závod ještě ani neodstartoval a už se ocitli v problémech tři závodníci. Do zaváděcího kola se totiž nebyli schopni rozjet Verschoor, Fittipaldi ani Novalak. Monoposty však stihly být odklizeny včas a odstartovalo se podle plánu.

Daruvala si po startu udržel vedení. Armstrong se ovšem posunul na druhé místo před Lawsona. Novozélanďan se musel bránit také před Vestim. Třetí příčku ale nakonec uhájil.

Po prvním kole vedl Daruvala. Na bodovaných příčkách jezdili také Armstrong, Lawson, Pourchaire, Drugovich, Doohan, Vesti a Vips. Vítěz kvalifikace Sargeant se nacházel na deváté pozici. Fittipaldi a Novalak se zvládli nakonec rozjet a figurovali na posledních dvou příčkách. Verschoor ale neodstartoval a ze závodu definitivně odstoupil.

Caldwell se po dvou kolech ocitl v boxech u mechaniků. Nebylo jasné, jaké potíže britského závodníka postihly. Pilot Camposu byl ale nakonec schopen vrátit se zpátky na trať.

Na konci bodované osmičky došlo ke změně. Vips předjel Vestiho. Za Dánem byl nalepený Sargeant. Daruvala navýšil svůj náskok v čele před Armstrongem již na jednu sekundu.

Armstrong měl ale jiné starosti než boj o vítězství. V nájezdu do čtvrtého kola už na něj totiž s pomocí systému DRS útočil Lawson. Junior Red Bullu ale zatím zůstával třetí. Další Lawsonův pokus přišel v šikaně složené ze zatáček číslo 8 a 9. Lawson se odvážným manévrem, který se ovšem obešel bez kontaktu, nakonec dostal dopředu. Za Armstrongem už číhal na šanci také Pourchaire.

Théo Pourchaire se vrátil na druhé místo průběžného pořadí. Foto: ART Grand Prix



Daruvala díky souboji Armstronga s Lawsonem navýšil své vedení už na téměř dvě sekundy. To ale nutně neznamenalo, že to v dalších kolech bude mít snadné. Lawson totiž jel rychleji než on.

Verschoor se mezitím vrátil zpět do závodu. Nizozemcova ztráta na lídra Daruvalu ovšem činila již čtyři kola. K dosažení dobrého výsledku by mu tak musel pomoci snad jen zázrak.

Fittipaldimu se po technických potížích v zaváděcím kole dařilo posouvat dopředu. V osmém kole už byl Brazilec šestnáctý. Druhý smolař Novalak se nacházel na 19. příčce.

Lawson stále stahoval Daruvalu. V devátém kole už činil rozestup mezi nimi jen půl sekundy. Přímý souboj o vítězství byl tím pádem na spadnutí.

Fittipaldi sice stahoval a uháněl dopředu, svou snahu ale nakonec přehnal. Když totiž v osmé zatáčce útočil na Merhiho, roztočil se. Sice se otřel o bok Merhiho monopostu, Španěl byl ale schopen pokračovat. Fittipaldiho vozu se navíc nedokázal vyhnout Cordeel a ulomil mu přední přítlačné křídlo. Belgičan si přivodil defekt pneumatiky a zamířil do boxů.

Pro Fittipaldiho závod skončil a kvůli odklizení jeho vozu byl na trať vyslán zpomalovací vůz. Zanedlouho odstoupil i Cordeel. Jeho mechanici totiž v boxech zjistili, že má ohnuté zavěšení. K mechanikům zajel i Williams, který se pokusil zariskovat a přezul.

Za zpomalovacím vozem kroužili jezdci v pořadí Daruvala, Lawson, Armstrong, Pourchaire, Drugovich, Doohan, Vips, Vesti, Sargeant, Iwasa, Sato, Beckmann, Bölükbasi, Hauger, Merhi, Nissany, Novalak, Williams, Caldwell a Verschoor. Poslední jmenovaný už ale ztrácel na Daruvalu pět kol.

K restartu došlo ve 13. kole. Daruvala v úvodních metrech zůstával první, Lawson byl ale při chuti a dalo se očekávat, že brzy přijde první útok. Bojovalo se i o čtvrtou pozici. Na Pourchaireho si totiž brousil zuby Drugovich.

Pourchaire si skutečně říkal o ztrátu pozice. Během prvního kola po restartu jsme ho viděli i jednou probrzdit. Drugovich tak na něm zůstával nalepen. S útokem ale prozatím vyčkával.

Na čele zůstával rozestup mezi Daruvalou a Lawsonem stále menší než jedna sekunda. To mohl být pro Inda problém v momentě, kdy ředitelství závodu opět povolí využívání systému DRS.

A problém to skutečně byl. Na rovince před šikanou ze zatáček 8 a 9 se totiž Lawson před Daruvalu skutečně dostal. Za Indem už byl navíc Armstrong. Nedaleko kroužili také Pourchaire s Drugovichem. Pilot ART Grand Prix se byl stále schopen držet před lídrem šampionátu.

Sargeant sice v úvodu závodu pokukoval po tom, že by se posunul do bodované osmičky, čtyři kola před koncem se ale zdálo, že má po nadějích. Předjel ho totiž Iwasa a odsunul ho na desátou příčku.

Lawson po předjetí Daruvaly začal na prvním místě ujíždět. Daruvala si naopak musel dávat pozor na dotírajícího Armstronga. Dvě kola před koncem pilot Hitechu na druhou příčku skutečně zaútočil. Stalo se tak v šikaně ze zatáčkek 8 a 9. Armstrong ale poslal Daruvalu ven z dráhy a ten díky tomu druhé místo udržel.

Armstrong navíc vzápětí spadl z pódiových příček. Předjel ho totiž Pourchaire, který ho také vyhnal ven z trati. Díky tomu Armstronga překonali také Drugovich a Doohan. Ze závodu mezitím odstoupil Merhi, který odstavil svůj vůz v boxech.

Roberto Merhi na překvapivé třetí místo z Rakouska nenavázal. Foto: Campos



V nájezdu do posledního kola jsme viděli další kontakt. Vips totiž při útoku na šesté místo kolidoval se svým kolegou Armstrongem a poslal ho ven z dráhy. Novozélanďan se propadl na devátou pozici.

Lawsona už nikdo neohrozil. Pilot Carlinu si tak dojel pro své druhé vítězství v sezoně. Druhý skončil Daruvala a třetí Pourchaire. Bodovali i Drugovich, Doohan, Vips, Vesti a Iwasa. Lawson nakonec získal i bonusový bod za nejrychlejší kolo.

Aktualizace: Po skončení závodu byli penalizování čtyři jezdci. Pourchaire dostal pět sekund za vytlačení Armstronga z dráhy. Stejnou penalizaci obdržel Vips, který rovněž poslal Armstronga ven z dráhy. I sám Armstrong ale obdržel pět sekund. Zavinil kolizi s Daruvalou. Fittipaldi dostal trest ztráty pět míst pro start hlavního závodu za kolizi s Merhim. Pourchaire tak spadl na sedmé místo, Vips na jedenácté a Armstrong na čtrnácté.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Liam Lawson Carlin Mecachrome 41'22,995 21 10+1
2. Jehan Daruvala Prema Mecachrome 41'26,201 21 8
3. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome 41'27,830 21 6
4. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome 41'28,704 21 5
5. Frederik Vesti ART Grand Prix Mecachrome 41'30,943 21 4
6. Ajumu Iwasa DAMS Mecachrome 41'31,255 21 3
7. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome 41'27,547 21 2
8. Logan Sargeant Carlin Mecachrome 41'32,649 21 1
9. Marino Sato Virtuosi Mecachrome 41'33,581 21 0
10. David Beckmann Van Amersfoort Mecachrome 41'33,974 21 0
11. Jüri Vips Hitech Mecachrome 41'30,082 21 0
12. Dennis Hauger Prema Mecachrome 41'35,472 21 0
13. Calan Williams Trident Mecachrome 41'35,525 21 0
14. Marcus Armstrong Hitec Mecachrome 41'32,428 21 0
15. Cem Bölükbasi Charouz Racing System Mecachrome 41'38,856 21 0
16. Roy Nissany DAMS Mecachrome 41'39,531 21 0
17. Clément Novalak MP Motorsport Mecachrome 41'39,638 21 0
18. Oliver Caldwell Campos Mecachrome 41'40,333 21 0
DNF Roberto Merhi Campos  Mecachrome - 17 0
DNF Richard Verschoor Trident Mecachrome - 16 0
DNF Enzo Fittipaldi Charouz Racing System Mecachrome - 8 0
DNF Amaury Cordeel Van Amersfoort Mecachrome - 8 0