Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Poslední oválovou bitvu letošní sezony hostí St. Louis

Poslední oválovou bitvu letošní sezony hostí St. Louis

Bommarito Automotive Group 500 – před závodem

Už jen tři závody zbývají do konce letošní sezony IndyCar Series a tento víkend uvidí poslední závod na oválu město St. Louis. Trať World Wide Technology Raceway měří 1,25 míle, tedy lehce přes dva kilometry. Klopení v zatáčkách je okolo 10 °. Zatáčky mají různý poloměr. První dvě jsou modelovány podle oválu v New Hampshire, třetí a čtvrtá pak podle jiné slavné trati, té ve Phoenixu.

Závod poprvé ovál, který tehdy nesl jméno Gateway International Raceway, hostil v roce 1997. Byla to série CART. Závod se jel v předvečer pětistovky v Indianapolisu, která byla v kalendáři konkurenční Indy Racing League. Oproti předcházejícímu roku se CART rozhodl vyhnout se přímé konfrontaci. První závod v St. Louis vyhrál Paul Tracy.

Mezi vítězi závodu jen samé šampiony amerických formulí či vítěze Indy500. Po Tracym totiž zvítězil Zanardi, pak Michael Andretti a poslední podnik CART v St. Louis v roce 2000 vyhrál Juan Pablo Montoya. Závod pak přešel do kalendáře Indy Racing League, ale série pokračovala a tři závody, které zde IRL odjela, vyhráli Al Unser Jr., Gil de Ferran a Hélio Castroneves.

Pak ale následovala dlouhá přestávka. Až na konci roku 2016 se našel promotér, který byl ochotný závody IndyCar do St. Louis vrátit. Comeback v roce 2017 vyhrál Josef Newgarden a fanoušci si asi ještě pamatují těsný a tvrdý souboj s tehdejším stájovým kolegou Simonem Pagenaudem. Týmu Penske se na této trati ostatně daří, neboť dalším vítězem byl v roce 2018 Will Power. V roce 2019 v St. Louis triumfoval Takuma Sató. V covidovém roce 2020 se jely dva závody během jednoho víkendu, první vyhrál Dixon, druhý pak Newgarden. Ten vítězství obhájil i vloni.

Stejně jako v Iowě, kde měl zaděláno letos na dominantní výsledek, než jej v druhém závodě zradila technika, je tak ovál v St. Louis tratí, na které se dvojnásobnému šampionovi nebývale daří. A dobrý výsledek tento víkend nutně potřebuje.

Do St. Louis přijíždí jako lídr šampionátu Power. Ale díky vítězství v Nashvillu se na druhé místo posunul Dixon, který ztrácí jen 6 bodů. Ještě do nedávna lídr šampionátu Ericsson je třetí se ztrátou 12 bodů, Newgarden ztrácí na Powera 22. Odepsaní nejsou ještě ani McLaughlin a O´Ward, kteří ztrácejí 58 a 59 bodů.

World Wide Technology Raceway

Délka okruhu 1,25 míle (2 km), 4 zatáčky
Délka závodu: 260 kol (325 mil)
Rekord okruhu: Will Power (Team Penske) – 0:23,7206 v roce 2017
Loňské pole position: Will Power (Team Penske) – 0:49,8289
Loňský vítěz závodu: Josef Newgarden (Team Penske)

Časový harmonogram (SELČ)

Pátek 19. 8.

19:00 – 20:00 – 1. trénink
22:15 – 23:15 – Kvalifikace

Sobota 20. 8.
1:00 – 1:30 – speciální trénink (9 vozů, určeno k pogumování dráhy mimo ideální stopu)
1:45 – 2:45 – 2. trénink

Neděle 21. 8.
0:30 – start závodu Bommarito Automotive Group 500

 

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment