Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Wolff prozradil důvod odchodu z FE

Wolff prozradil důvod odchodu z FE

Souvisí s F1.

Mercedes letos už nebude mít zastoupení ve Formuli E, svůj tým po pouze tříleté účasti prodal McLarenu. Přitom o úspěchy neměl nouzi, byl vítězným týmem posledních dvou sezon a v obou se šampionem stal jeden z jeho jezdců. Proč tedy německá automobilka, nadšená elektromobilitou, vydržela v elektrické sérii tak krátce?

Odpověď Tota Wolffa, nejen šéfa týmu Mercedes ve F1, ale i sportovního ředitele Daimleru, je, že navzdory pokračujícímu růstu populárnosti FE zůstala ve stínu F1. Ta je nejpopulárnější na světě od nepaměti, ale až když noví američtí majitelé dokázali stočit kormidlo velké lodi opět na správný kurz, ukázala se účast v jiných odvětvích motorsportu opět jako nadbytečná.

Prostě se stalo, že F1 natolik vyrostla, že všechno ostatní se zdá být ještě menší než dříve,“ řekl Rakušan v rozhovoru pro polský portál SwiatWyscigow. „V minulosti jsme byli rádi v DTM, byli jsme tam i úspěšní, přes 30 let historie. Ale došlo to do bodu, že tovární tým stál 40 až 50 milionů eur ročně a návratnost investice byla příliš malá. S Formulí E se stalo to samé, kvůli nepříliš vysoké sledovanosti. DTM je někde populární, Formule E je někde populární, jenže F1 je populární všude, tak jsme se rozhodli, že nejlepší bude soustředit se na F1 a nenechat se rozptylovat ničím jiným.

Mercedes byl v ne tak dávné minulosti vidět i v Le Mans a v Indianapolisu a skrze sesterskou značku Dodge vlastně i v NASCAR, ale všechny programy byly ukončeny ve prospěch MS F1.

Mercedes přijel, byl viděn, zvítězil dvakrát a odešel. Wolff jako spolumajitel týmu F1 ale možná není stoprocentně objektivním soudcem. Foto: Formula E

Přístup například McLarenu je opačný, k týmům v IndyCar a Extreme E nyní přidal tým FE. Ferrari se letos zase po letech vrátí do nejvyšší kategorie WEC s vlastním hypersportem 499P. Jiný prostor pro expanzi si našel Red Bullu, který otevřel vlastní motorové oddělení a v roce 2025 má sjet z výrobní linky Red Bull Advanced Technologies jeho první silniční vůz, hypersport RB17. Jeden větší boční projekt však přece jen má i tým Mercedes, skrze oddělení aplikované vědy vyvíjí jachtu pro prestižní Pohár Ameriky, což ovšem v našich končinách není tak populární sportovní odvětví jako ve Spojeném království.

Zdroj: SwiatWyscigow, úvodní foto: Mercedes