Novinky

  • 04.12.2022 Bad Zemřel bývalý pilot F1 Patrick Tambay, bylo mu 73 let.

  • 02.12.2022 Bad VC Číny F1 se nepojede ani v roce 2023, chybět bude počtvrté za sebou

  • 17.11.2022 Good Nico Hülkenberg se vrací do F1, v sezoně 2023 bude jezdit za Haas

Facebook Instagram

Šestimilionový účet za elektřinu? Už ne!

Šestimilionový účet za elektřinu? Už ne!

Mercedes staví vlastní solární elektrárnu.

I ve Spojeném království mají problém s nedostatkem energií, což žene jejich cenu do závratných výšek. Tým Mercedes, sídlící v anglickém městě Brackley, to popohnalo k výstavbě vlastní solární elektrárny. Pod rozpočtovým stropem si nemůže dovolit šíleně vysoké účty za elektřinu. Účet za elektřinu ve výši 2 milionu britských liber byl považován za normální, nyní musí počítat se šestimilionovým. Tým ovšem nemá hluboko do kapsy, takže si v blízkosti továrny nechá postavit vlastní solární farmu.

Stanovili jsme si ambiciózní plán vybudovat si vlastní solární farmu. Investice by se za normálních okolností vrátila po 20 letech, ale při současném vývoji to bude mnohem rychleji,“ řekl Toto Wolff.

Není to výhradně o financích, tým musí mít zelenou image, aby si zachoval přízeň automobilky Mercedes. V rámci toho do svých kamionů, samozřejmě značky Mercedes, od velké letní přestávky tankoval pouze biopalivo. Přesněji se jednalo o 16 tahačů poháněných palivem HVO 100 při rychlých přesunech z Belgie do Nizozemska a z Nizozemska do Itálie. Mezi těmito třemi závody nebyl žádný volný víkend, zato je dělilo přibližně 1400 kilometrů. Pouze 1380 z nich bylo absolvováno na biopalivu, posledních 20 kilometrů do Monzy se musela dotankovat nafta, jelikož v Itálii nebylo biopalivo k dostání. Cenná lekce do budoucnosti.

Test použití biopaliva pro naši flotilu tahačů je další ukázkou toho, jak nám záleží na trvalé udržitelnosti,“ prohlásil šéf týmu Mercedes. „Cílem je být v čele nadcházejících změn. Jsme pionýry technologií udržitelných zítřků.

Podle výpočtů tým změnou paliva ulehčil životnímu prostředí o 44 tun emisí CO2, což bylo snížení o 89 procent. Tým si dal za cíl uhlíkovou neutralitu do roku 2030 a součástí toho už jsou i investice do leteckého paliva z obnovitelných zdrojů.

Továrna Mercedesu spotřebuje spoustu elektřiny, přitom náklady týmů jsou zastropovány. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes