Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Také Alpine už odhalil svůj vůz

Také Alpine už odhalil svůj vůz

A523 dostal úkol odtrhnout se od středu pole.

Včera večer byl v Londýně odhalen vůz Alpine A523. Co se barevného designu týče, vozu dominují francouzská závodní modrá a růžová barva titulárního sponzora BWT. Ale ani Alpine se nevyhnul trendu nechat části karoserie nenalakované, přičemž nejde o černou barvu karbonu, ale o snížení hmotnosti vozu. V prvním třech závodech sezony, daleko od evropských trhů, bude vůz růžovo-černý.

Alpine loni přišel o Fernanda Alonsa a nahradil jej Pierrem Gaslym získaným z týmu AlphaTauri. Ve výhradně francouzské sestavě zůstává Esteban Ocon, jenž je s týmem od roku 2020. Oba si vůz vyzkoušeli již v pondělí za zavřenými branami okruhu Silverstone, kde absolvovali 100 kilometrů filmovacího dne.

Alpine loni obsadil místo nejlepšího týmu zbytku světa, tedy za Red Bullem, Ferrari a Mercedesem. A jako je A523 evolucí vozu A522, tak si tým dává za cíl navázat na loňské čtvrté místo, ale být o poznání blíže k silné trojice.

Po technické stránce na první pohled zaujme vydutější kryt motoru, podobný byl den předtím vidět na voze Mercedes W14. Technický ředitel týmu, Matt Harman, upozornil na zásadní změnu zavěšení zadních kol, kde se přešlo z pullrodu na pushrod. Nové řešení má mít nižší hmotnost, má umožnit čistší proudění vzduchu a také má usnadnit práci mechanikům.

"Musíme se opět o něco přiblížit našemu cíli, získání mistrovského titulu," řekl šéf týmu, Otmar Szafnauer. „Loni jsme si stanovili termín, do sto závodů máme být na potřebné úrovni. Takže zůstává méně než 80 velkých cen. Můžeme obsadit stejné místo jako loni, ale už bychom měli být blíže třetímu než pátému místu. Nevadí, že budeme opět čtvrtí, ale progres musí být viditelný.

Jako snad všechny ostatní týmy, i Alpine se v zimě věnoval snižování hmotnosti vozu a nutně musel pracovat na podlaze, kde došlo k úpravě pravidel s cílem potlačit porpoising. Na straně motoru bylo před zmrazením prioritou navyšování výkonu, což mělo za následek několik odstoupení z dobře rozjetého závodu. Letos je prioritou zlepšení výdrže pohonné jednotky při zachování dosaženého výkonu. Zvláštní pozornost byla věnována vodní pumpě, která byla v loňském motoru umístěna tak nešťastně, že s ní tým v průběhu sezony nemohl téměř nic udělat, až v letošním motoru jí bylo vytvořeno jiné místo.

Alpine A523. Foto: Alpine

Zdroj: Alpine, Motorsport, úvodní foto: Alpine