Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Tržby F1 překonaly 2.5 miliardy dolarů

Tržby F1 překonaly 2.5 miliardy dolarů

V postpandemickém světě se opět točí velké peníze.

Formuli 1 se daří výborně, prakticky po všech stránkách. Proniká na nové trhy, roste v na největším trhu v USA, zvyšuje podíl mladých mezi fanoušky, tribuny často praskají ve švech navzdory rekordně dlouhým sezonám. Televize i okruhy jsou ochotny platit více než před pár lety, přesto nejsou ztrátové. A přestože pandemii nahradila válka v Evropě, pomalu rostoucí světová ekonomika a rychlá inflace, financím F1 se dařilo výborně.

Podle shromážděných statistik se loni kumulativní návštěva víkendů velkých cen F1 dostala na úroveň 5.7 milionu návštěvníků. To je o 36 % více než v roce 2019, posledním roce před pandemií. Tržby meziročně stouply o 20 %, ze 2.136 miliardy dolarů na 2.573 miliardy. Čistý zisk organizace, tedy po odečtení peněz zaplacených týmům a všech nákladů byl 239 milionů amerických dolarů. Deset týmů F1 si mezi sebe rozdělilo více než 1,1 miliardy.

Zajímavostí je navázání nového partnerství s týmem Tottenham Hotspur, v rámci kterého bude pod stadionem fotbalového klubu vybudován motokárový okruh. F1 a Tottenham si budou přirozeně vypomáhat hlavně v oblasti PR a marketingu.

Přestože za explozi zájmu v USA F1 do nemalé míry vděčí Netflixu a jeho seriálu Touha po vítězství a práva na vysílání televizních přenosů z velkých cen má v USA až do roku 2025 ESPN spadající do impéria Disney, Formule 1 podepsala novou smlouvu se streamovací službou Paramount+. Ta již má v portfoliu NFL, Ligu mistrů UEFA, PGA a další vrcholové sporty. Na službu se tak určitě dostane nějaký originální obsah, zatímco F1 bude šířit povědomí o existenci této poněkud méně známé služby.

Bylo by překvapením, kdyby si v takovém prostředí na sebe dobře nevydělali také jezdci, zejména úřadující šampion. Ten nedávno podepsal multimilionový kontrakt s Heinekenem a příštích šest let bude propagovat herní platformu Player 0.0.

Původně byla Formule 1 silná v Evropě, ale stává se z ní skutečný globální hráč. Nárůst popularity v Americe je neskutečný,“ řekl generální ředitel Heinekenu, Dolf van den Brink. Také řekl, že společnost chtěla začít Verstappena sponzorovat už dříve, ale interní pravidla tohoto výrobce piva mu zakazují podporovat osoby mladší 25 let, které Verstappen dovršil loni v září.

Verstappen se dostal na vrchol v době hojnosti. Foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull