Novinky

  • 03.07.2024 Neutral Andy Cowell vystřídal Martina Whitmarshe na místě ředitele Astonu

  • 02.06.2024 Bad Rob White po 20 letech odchází z Alpinu

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

Facebook Instagram

Nezastavitelný Palou má třetí vítězství v řadě

Nezastavitelný Palou má třetí vítězství v řadě

Honda Indy 200 at Mid-Ohio – Závod

Třetí vítězství v řadě a čtvrtý triumf z posledních pěti závodů získal v neděli na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course Španěl Álex Palou. Svůj náskok v čele šampionátu navýšil na 110 bodů, protože do té doby druhý Marcus Ericsson měl problémy hned v úvodu závodu a skončil poslední. Druhá příčka v cíli patřila Scottovi Dixonovi. Obhájce titulu Will Power byl bronzový.

Na startovním roštu se v neděli objevil Conor Daly. Ještě donedávna pilot týmu Ed Carpenter Racing zaskočil za Simona Pagenauda, kterého lékaři po sobotní nehodě v druhém tréninku neuschopnili, aby mohl závodit.

Na startu neměl vítěz kvalifikace Herta příliš problém udržet vedení. Palou naznačil útok na Kirkwooda, ale ten mu nedal šanci a třetí příčku za Hertou a Rahalem udržel. Zatímco úvodní trojice startovala do závodu na měkké sadě, Palou byl nejvýše postaveným jezdcem, který měl nazuté tvrdé pneumatiky.

Za nimi se ale v šesté zatáčce srazili oba švédští závodníci. Ericssonovi to trochu ujelo a najel do Rosenqvista, který mu na vnitřku zatáčky nechával místo. Ericsson přes nos monopostu svého krajana přejel a oba skončili v únikové zóně. IndyCar vyvěsila žluté vlajky.

Rosenqvist mohl se ztrátou jednoho kola pokračovat. Záchranáři restartovali i motor Ericssonova vozu, ale ten jej jen dopravil do boxu částečně zahalený bílým kouřem. Vůz měl totiž poškozené zavěšení a tým strávil prakticky celý zbytek závodu opravou. IndyCar navíc kolizi „ocenila“ penalizací stop and hold na 45 sekund.

Restart přišel v 6. kole. Herta vedl před Rahalem, následovali Kirkwood, Palou, Lundgaard, Dixon, McLaughlin a Malukas. Poslední dva si následně vyměnili místa, když byl McLaughlin potrestán za blokování. V 10. kole už O´Ward, který byl rychlý v trénincích, ale udělal chybu v prvním segmentu kvalifikace a startoval z 25. místa, o osm pozic výše a probojoval se postupně až na 14. příčku.

Pak ale zamířil do boxů. Znamenalo to, že buď jej čekají ještě dvě další zastávky, nebo musí přijít hodně žlutých fází.

Na čele se Rahal dotáhl na Hertu a několikrát se na něj pokusil zaútočit, ale pokaždé jej vítěz kvalifikace odrazil. Na třetí místo se posunul Palou. Jeho pneumatiky už začaly být výrazně lepší než měkká sada na voze Kylea Kirkwooda, v 19. kole na něj ve 4. zatáčce Palou zaútočil, Kirkwood se dostal na obrubník a roztočil se. Jezdci za ním se mu ale dokázali vyhnout a Kirkwood pokračoval na 9. příčce.

Palou se dotáhl na vedoucí dvojici, která se snažila štřit palivo. Ve 28. kole Herta jako první zamířil do boxů. Rahal vydržel ještě jedno kolo a do čela se následně posunul Palou. Rahal se vrátil bok po boku s Hertou, který před ním svoji příčku snadno udržel. Navíc hned za nimi byl O´Ward, který Rahala také předjel. Přitom to tak být nemuselo, ale tým měl potíže se zasunutím tankovacího zařízení a Rahal ztratil přibližně dvě vteřiny.

Palou zastavil ve 30. kole a bez problémů se vrátil před Hertou. Za ním vyjeli z boxů Dixon a Power, kteří vydrželi ještě dvě další kola. Následoval O´Ward a Lundgaard byl z první řady startující Rahal.

Palou nejvíce navýšil svůj náskok na 8 a půl vteřiny, pak jej začal zase ztrácet, protože se zasekl za Pedersenem, který se zuby nehty bránil, aby ho Palou nepředjel o kolo. Brzy z toho tak byly necelé čtyři vteřiny, než se jej Španělovi konečně podařilo zdolat.

O jednu příčku si polepšil O´Ward, který zdolal Powera, ale záhy zajel podruhé do boxů.Na Hertu se dotáhl Dixon. Společně s Palouem oba Ganassiho piloti v 54. kole zajeli naposledy k mechanikům. Palou v tu chvíli měl opět náskok 8,5 vteřiny na Hertu, takže neměl problém zůstat před ním i poté, co Američan v dalším kole také zastavil.

Navíc ten měl na pit lane velké problémy a ukázalo se, že překročil povolenou rychlost, takže v dalším kole byl v boxech znovu, tentokrát si odbýt penalizaci.

Z čela zastavil u mechaniků Rahal, ale i při druhém pit stopu měl problémy, tentokrát s upevněním levého zadního kola. Tým už jej spustil z airjacků, když jej zase musel zvednout, aby mechanik kolo řádně upevnil. Oba nejrychlejší z kvalifikace tak při posledním pit stopu šanci na dobrý výsledek ztratili.

Palou byl v čele s náskokem 6 vteřin na O´Warda, jehož ještě jeden pit stop čekal. Následovali Dixon, Power, Lundgaard, McLaughlin, Malukas a pak Rahal. Po zastávce u mechaniků 16 kol před koncem se O´Ward vrátil na 9. příčce.

Dokázal se ještě dostat před stájového kolegu Rossiho a skončil osmý. V závěru předváděli pěkný souboj jezdci na konci první desítky. Obětí byl DeFrancesco, který několik pozic ztratil.

Palou a Dixon dovezli pro Ganassiho tým první dvě příčky na stupních vítězů a srovnali se tak i v pořadí šampionátu. Ale Dixon na svého stájového kolegu ztrácí 110 bodů. Třetí v cíli byl Power, třetí příčka v šampionátu ale stále patří jeho stájovému kolegovi Newgardenovi, který za sebou nemá příliš povedený víkend a nakonec skončil až na 12. místě.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:37:31,9887 80 50+3
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 5,0242 80 40+1
3. Will Power Team Penske Chevrolet + 18,3585 80 35+1
4. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda + 19,0828 80 32
5. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 19,0828 80 30
6. David Malukas Dale Coyne Racing Honda + 20,5280 80 28
7. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 27,1534 80 26+1
8. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet + 27,8852 80 24
9. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda + 28,5119 80 22
10. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet + 42,4021 80 20
11. Colton Herta Andretti Autosport Honda + 49,1483 80 19+2
12. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 55,5968 80 18
13. Romain Grosjean Andretti Autosport Honda + 56,1804 80 17
14. Devlin DeFrancesco Andretti Steinbrenner Autosport Honda + 1:00,3705 80 16
15. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 1:02,8906 80 15
16. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 1:03,4295 80 14
17. Kyle Kirkwood Andretti Autosport Honda + 1:03,8682 80 13
18. Jack Harvey Rahal Letterman Lanigan Honda + 1:04,4020 80 12
19. Ryan Hunter-Reay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 1:08,0817 80 11
20. Conor Daly Meyer Shank Racing Honda + 1:09,3717 80 10
21. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda - 1 kolo 79 9
22. Sting Ray Robb Dale Coyne Racing Honda - 1 kolo 79 8
23. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 1 kolo 79 7
24. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 79 6
25. Felix Rosenqvist Arrow McLaren Chevrolet - 1 kolo 79 5
26. Benjamin Pedersen A.J. Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 79 5
27. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda Havárie 5 5

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment