Novinky

  • 19.08.2019 Neutral Pilot týmu Renault Nico Hülkenberg se dnes dožívá 32 let

  • 19.08.2019 Neutral Sacha Fenestraz vybojoval na okruhu Motegi titul japonského mistra formule 3

  • 19.08.2019 Neutral Will Power z Teamu Penske v Pocono Raceway letos poprvé vyhrál závod IndyCar

Facebook Instagram

Dixon v napínavém závěru udržel vítězství

Dixon v napínavém závěru udržel vítězství

Honda 200 - závod

Dixon pošesté v kariéře vyhrál závod IndyCar Series v Ohiu. V jedné z nejtěsnějších bitev na silničním okruhu udržel v posledním kole za zády stájového kolegu Rosenqvista, který bojoval o své první vítězství v IndyCar. Neúspěšným útokem v posledním kole se lídr šampionátu Josef Newgarden připravil o 4. místo v cíli a nechal své soupeře, aby ukrojili z jeho náskoku výraznou porci bodů.

Hned v první zatáčce potkala sportovní katastrofa tým Schmidt Peterson Motorsports. Sató narazil do Ericssona a poslal jej přímo do Hinchcliffeova vozu. Oba piloti měli poškozená zavěšení, přičemž Ericsson musel vůz v boxech odstavit, Hinchcliffe po opravě pokračoval s velkou ztrátou.

V čele Power držel vedení před Rossim a Newgardenem. Před francouzské duo Pagenaud – Bourdais se zkusil dostat Rosenqvist, ale to se mu povedlo jen na krátkou chvíli. On a Dixon měli na voze tvrdou sadu pneumatik, ostatní piloti v čele závodu začínali na měkké sadě.

Rahal v 7. kole odstartoval pit stopy pro ty, kteří se rozhodli pro strategii tří zastávek v boxech. Z čela zamířili ve 13. kole k mechanikům Bourdais, Pagenaud a Herta. Newgarden ze třetího místa zastavil o dvě kola později. Ve stejnou chvíli v 2. zatáčce postrčil Herta Bourdaise, který dostal hodiny, zvládl ale v závodě pokračovat. Hunter-Reay zastavil v 17. kole. Newgardenovi způsobil horké chvilky Kanaan, kterého lídr šampionátu nedokázal předjet o kolo, čímž dal šanci Pagenaudovi.

Na špici dojeli Rosenqvist a Dixon Rossiho, který bojoval s degradací červené sady pneumatik. V 18. kole jej dokázali předjet. Rosenqvist se dotáhl na Powera, který se snažil vydržet do 29. kola, aby mohl odjet závod jen na dva pit stopy. Rossi zastavil v 27. kole. Tu už byl ale lídrem závodu Rosenqvist, který ve 25. kole využil lepšího výjezdu z 2. zatáčky a ve 4. předjel Powera.

V 28. kole zamířil k mechanikům s náskokem 2,5 vteřiny na Powera, který měl těsně za zády Dixona. Po návratu z boxů se před ně dostal Pigot, také jedoucí na dva pit stopy, který využil červené sady pneumatik a mezi svou a zastávkou Powera s Dixonem si vyjel dostatečný náskok. Vedení se ujal Newgarden. Rosenqvist měl mezi sebou a Powerem tři piloty – Bourdaise, Harveyho a Pigota.

Dixon měl v této fázi závodu nové červené pneumatiky, Power byl na primární sadě. Ve 32. kole svedli těsný souboj. Power dokázal Novozélanďana udržet za zády, o dvě kola později se mu to ale už nepovedlo a loňský mistr mu začal hned ujíždět.

Velkou část závodu jezdil Newgarden před Rossim, nakonec skončil daleko za ním

Pagenaud a Herta zastavili podruhé v 37. kole. Newgarden zamířil do boxu ve 41. kole, kdy už se za něj dotáhl Rosenqvist. V boxech byl ale dlouhých 15 vteřin a to kvůli problémům s tankovacím zařízením. Mechanici jej před posledním pit stopem pro jistotu vyměnili. Newgarden se vrátil za Powerem, Hunter-Reayem a Rossim a musel se bránit útokům Pagenauda.

Překvapivě už ve 46. kole zastavil podruhé Rosenqvist a ze strategie dvou pit stopů přešel na tři. V tu chvíli měl náskok 13 vteřin na Pigota, hned za ním byl Dixon. Power ztrácel 21 vteřin, Rossi 23, Hunter-Reay 27 a Newgarden 30. Na strategii tří pit stopů přešel i Pigot.

Dixon převzal vedení s náskokem 10 vteřin na Powera. S tím, jak se stint blížil ke konci, měl Dixon začít náskok ztrácet, protože jel na měkké sadě, zatímco Power měl tvrdé pneumatiky. Jenže byl to Australan, kdo zaostával. A naopak se k němu blížil třetí Rosenqvist. Tým Chipa Ganassiho byl ve velmi komfortní pozici, protože měl nejlepší jezdce na dvou- i třízastávkové strategii! 

Dixon využívá měkké sady pneumatik a předjíždí Powera

V 54. kole, po souboji táhnoucím se několik zatáček, zdolal Rosenqvist Powera a posunul se za svého stájového kolegu. Z jezdců na strategii dvou pit stopů zamířil v 58. kole Rossi k mechanikům s vědomím, že bude muset pořádně šetřit palivo, nepřijde-li žlutá fáze. Dixon zastavil v dalším kole, v tom následujícím Power. Na trať se vrátil před Rossim.

Dixon měl znovu obuté měkké pneumatiky, které pro většinu pilotů nebyly preferovanou volbou. Tentokrát ale neměl ten luxus, že by mohl nasadit novou sadu a musel se spokojit s tou, kterou již během víkendu použil.

Newgarden se dokázal díky pozdější poslední zastávce vrátit zpět na trať před Rossim a Powerem a odčinit tak ztrátu, která vznikla při druhých pit stopech. Byl ale zaseknutý za Hunter-Reayem. Poslední zamířil v 67. kole k mechanikům Rosenqvist.

Dixon vedl po posledních pit stopech o devět vteřin před stájovým kolegou. Hunter-Reay a jezdci za ním ztráceli na Dixona přes 20 vteřin. Do konce zbývalo 23 kol. Jenže zhruba 10 kol před koncem začal Dixonův náskok mizet. Rosenqvist ukrajoval každým kolem vteřinu a přibližovala se také skupina vedená Hunter-Reayem. Osm kol před koncem to bylo už jen 3,5 vteřiny mezi Dixonem a Rosenqvistem a 11 vteřin mezi Dixonem a Hunter-Reayem.

Dixon měl mezi sebou a Rosenqvistem čtyři piloty, kteří byli o kolo pozadu. Andretti, Sató a Chilton bojovali o 15. příčku a byli rychlejší než lídr závodu. Nejprve to na Dixona zkusil Andretti, ale neúspěšně a ztratil pozici ve prospěch Satóa. Dixon věděl, že mu japonský kamikadze nic nedaruje. Vzadu navíc Rosenqvist překonal Leista a útočil na Chiltona. Neúspěšného útoku Satóa na Dixona využil Andretti a vrátil se před Japonce, ten navíc po vzájemném kontaktu musel do boxů.

Andrettiho ale dvě kola před koncem předjel Rosenqvist a hned se dotáhl na Dixona. Už nemohl využít systému push-to-pass, zatímco Dixon měl ještě k dispozici čtyři vteřiny zvýšení výkonu motoru. To už ale piloti vjeli do posledního kola. 

Rosenqvist sahal po vítězství, i tak je to ale jeho nejlepší umístění v IndyCar

Ve vlásence se Newgarden pokusil zaútočit na Hunter-Reaye, což byl souboj o stupně vítězů. Vůz se ale smekl, lehce do Hunter-Reaye strčil a nakonec doklouzal do kačírku. Navíc lídr šampionátu neudržel motor v chodu a mohl jen sledovat, jak jej všichni předjeli. Ze 4. místa spadl na čtrnácté.

Rosenqvist měl od týmu povoleno útočit na Dixona a také to zkusil. Oba jezdci bojovali bok po boku, Dixon ale i na naprosto zničených měkkých pneumatikách udržel Rosenqvista za sebou. Bok po boku projeli i pod šachovnicovou vlajkou s rozdílem necelé desetiny vteřiny.

Dixon si v Ohiu připsal šesté vítězství. V moderní historii IndyCar byl jen jeden pilot na jedné trati úspěšnější – Michael Andretti má sedm vítězství v Torontu. Newgardenova zbytečná chyba navíc zdramatizovala šampionát.

Ten bude pokračovat 18. srpna na oválu v Poconu, Newgarden tam přijede už jen s šestnáctibodovým náskokem před Rossim. Pagenaud ztrácí 47 bodů a počítat musíme i s obhájcem titulu. Dixon je totiž zpět o 62 bodů a zbývají stále ještě čtyři závody, přičemž za ten poslední, finále na okruhu Laguna Seca, se udělují dvojnásobné body!

 

p. jezdec tým motor čas/odstup body
1. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:45:15,6974 50+2+1
2. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda + 0,0934 40+1
3. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 1,2578 35
4. Will Power Team Penske Chevrolet + 6,9878 32+1+1
5. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 10,7949 30
6. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 11,9029 28
7. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet + 12,3671 26
8. Colton Herta Harding Steinbrenner Racing Honda + 12,9546 24
9. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 19,9289 22
10. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 20,4762 20
11. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing Honda + 20,7715 19
12. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda + 21,2696 18
13. Ed Jones Ed Carpenter Racing Chevrolet + 46,0085 17
14. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet - 1 kolo 16+1
15. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda - 1 kolo 15
16. Max Chilton Carlin Chevrolet - 1 kolo 14
17. RC Enerson Carlin Chevrolet - 1 kolo 13
18. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 12
19. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 11
20. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 10
21. Zach Veach Andretti Autosport Honda - 1 kolo 9
22. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda - 3 kola 8
23. Marcus Ericsson Schmidt Peterson Motorsports Honda havárie 7

Komentáře ke článku