Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Wolff a Horner jsou opět v sobě

Wolff a Horner jsou opět v sobě

Jak je to s další generací motorů?

Toto Wolff ještě ve Španělsku prozradil, že v zákulisí F1 se odehrává nový boj. Svůj protějšek z týmu Red Bull obvinil, že se snaží „zabít“ sadu pravidel pro pohonné jednotky sezony 2026 a následující. Formule 1 se přitom již dohodla, že se přestane rekuperovat tepelná energie z výfuku, ale rekuperace kinetické energie nabere na důležitosti do takové míry, že hybridní část pohonné jednotky bude mít nakonec na celkovém výkonu větší podíl, než je tomu u současné generace. Mluví se o poměru 50:50. S tímto souhlasily Mercedes, Ferrari, Alpine, Red Bull a jeho příští partner Ford, přilákalo to Audi a Honda si rozmyslela plánovaný odchod z F1.

Wolffovo obvinění přišlo poté, co Christian Horner predikoval, že jezdci budou na některých okruzích podřazovat na rovinkách, obětují část rychlosti, aby rychleji nabili baterie a získali více rychlosti.

To se nestane,“ ujišťuje šéf týmu Mercedes. „Myslíte si o nás, že nedovedeme vymyslet šasi a motory, se kterými jezdci nebudou podřazovat na rovinkách?

Horner navrhuje dát výrobcům volnější ruce při navyšování výkonu spalovacího motoru. Více výkonu prý může být zapotřebí i kvůli hrozícímu opětnému zvýšení hmotnosti, jelikož vozy s novými pohonnými jednotkami mají být až o 30 kilogramů těžší než současné. U příliš těžkých vozů s příliš malým výkonem by dávalo smysl stavět vozy s co nejnižším aerodynamickým odporem, byť by to znamenalo obětovat i část aerodynamického přítlaku. Následkem by, mimo jiné, bylo další snížení účinnosti DRS.

Jednou velmi pozitivní věcí bude, že od roku 2026 začneme používat palivo z udržitelných zdrojů. Měli bychom se zamyslet teď a upravit poměr mezi výkonem motoru a elektřinou,“ řekl Horner.

Red Bull poslal do mediálního boje i své eso, úřadujícího šampiona.

V týmu se o tom mluví a viděl jsem i data ze simulátoru. Hrůza,“ nechal se slyšet Max Verstappen. „Výpočty ukazují, že na rovince v Monze budeme podřazovat, abychom měli lepší časy na kolo.

„(Horner) se bojí, možná proto, že vývoj vlastní pohonné jednotky (Red Bullu) nejde dobře, tak chce zabít změnu pravidel. Když někdo přijde na veřejnost s takovým vyjádřením, vždy se musíte ptát, jaké jsou jeho postranní úmysly,“ řekl Wolff.

Hádka má pokračování v Silverstonu, kde se k ní vyjádřil Pat Symonds, vrchní technický ředitel F1.

Týmy hodně investují do nákupu poplašných zvonů,“ pousmál se Symonds. „S pravidly pro rok 2022 to bylo stejné a podívejte se teď. My máme nejnovější data, novější než Verstappen. A vypadá to, že si pomůžeme aktivní aerodynamikou. To není žádná černá magie.

Podání rukou před VC Abú Zabí 2021, dosud poslední pokus o smír mezi dvěma dlouholetými rivaly. Foto: Mercedes

A co na to Ferrari?

Všichni bychom měli táhnout za jeden provaz,“ řekl Frédéric Vasseur, šéf Scuderie Ferrari. „Částečně pracujeme s předpoklady, protože ve skutečnosti nevíme, jakou přilnavost budou mít pneumatiky, jaký bude přítlak a jaký odpor. Stačí, že váš odhad přilnavosti pneumatik je o 30 % nižší než někoho jiného a už jeden mluví o voze a druhý o koze. Nemá smysl teď mluvit o změnách, když každý mluví o jiné rychlosti. Nejprve se musíme ujednotit v tom, jakou rychlost minimálně chceme jít. Později můžeme některé věci malinko upravit, ještě na to bude čas.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull