Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Sainz dobře vykročil do nové sezony

Sainz dobře vykročil do nové sezony

Leclerca potrápily brzdy.

Ferrari v Bahrajnu nakonec nedokázalo konkurovat rychlosti RB20 pilotovaného Maxem Verstappenem. V případě Charlese Leclerca má být na vině velký rozdíl v teplotách levé a pravé přední brzdy. Problém dostal pod kontrolu asi tak po 15 kolech, během kterých klesl z druhého místa na čtvrté.

Na začátku závodu to bylo jen čím dál tím horší,“ vysvětloval Monačan po závodě. „Každým kolem to bylo horší, takže jsem pokaždé začal brzdit o další tři metry dříve, ale přesto jsem nakonec zablokoval brzdy a v dalším kole to bylo horší. Tým mi oznámil, že rozdíl v teplotách pravé přední a levé přední brzdy přesáhl sto stupňů. Řekl jsem si, že se musím soustředit jen na to, abych vůz alespoň nějak dostal do cíle. Když se problém přestal zhoršovat, vůz začal být konzistentnější a tempo se zlepšilo, avšak problém přetrval po celý závod.

Carlos Sainz měl ještě po druhé sérii zastávek v boxech výhled na oba vozy Red Bullu, což však bylo pouze následkem pozdní Verstappenovy zastávky. Alespoň do konce závodu udržel tempo Sergia Péreze, přestože na něj nedokázal zaútočit a Verstappen zmizel v dálce.

Z vozu jsem měl dobrý pocit. Start nebyl ideální, ale pak jsem se dobře postaral o pneumatiky, soustředil se na vlastní rychlost, předjel dva nebo tři vozy a nakonec stál na pódiu. Až do šachovnicové vlajky jsem držel tempo s red bullem, příjemné překvapení. Nebylo to dost dobré, nejsme tak rychlí, jak jsme chtěli být, ale můžu to nazvat dobrým vykročením do nové sezony,“ řekl španělský závodník.

Sainz byl evidentně rychlejší, jelikož Leclerc jel v šetřícím režimu. Foto: Ferrari

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Ferrari