Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Leclerc a Bottas mění inženýry

Leclerc a Bottas mění inženýry

Bottase se nikdo ani nezeptal.

Charles Leclerc má nového závodního inženýra. Ferrari oznámilo, že Xavi Marcos dostane práci jinde, což nezní zrovna optimisticky. Při sledování dalších závodů tak už neuslyšíme hlas v Leclercově vysílačce s nezaměnitelně silným španělským přízvukem. Ten však dokázal způsobit i problémy, jako před třemi týdny v Číně, když Marcos Leclercovi během kvalifikace opakovaně navrhoval, aby se v sedmé a osmé zatáčce držel původní linie (original line) a Leclerc i na druhý pokus rozuměl horizontální linie (horizontal line). Úsměvné, avšak Leclerc se pak v neděli musel prodírat ze šesté startovní pozice.

Jeden takový incident by samozřejmě nebyl na výměnu závodního inženýra, avšak k nedorozuměním a slovním výměnám docházelo častěji a zdá se, že nebyly vždy tak přátelské a neškodné, jako slovní výměny, které slyšíme z rádia Maxe Verstappena, když s ním mluví Gianpiero Lambiase. Marcos byl ale s Leclercem od jeho příchodu do Ferrari, takže byl i při všech jeho vítězstvích. Přesto bylo oznámeno, že byl přeřazen “na jiné důležité programy společnosti“. Možná je prostě jen správný čas vyzkoušet změnu, když na boj o titul to letos beztak vůbec nevypadá. Na místo Leclercova závodního inženýra postoupil Bryan Bozzi, který byl dosud součástí jeho týmu jako inženýr výkonů.

Podobná změna, s výhledem na budoucnost, se udála v Sauberu. Detaily se však hodně liší. Zdá se, že Valtteri Bottas byl se svým závodním inženýrem spokojený, jakož i Alex Chan se svým místem, avšak finský jezdec si stejně od Miami musí zvykat na nového parťáka. Je jím Steven Petrik, bývalý inženýr výkonů z Ferrari. Z vyjádření šéfů Sauberu vyplývá, že chtěli do týmu přivést někoho se zkušenostmi z velkého špičkového týmu, aby pomohl s transformací nezávislého švýcarského týmu na tovární tým Audi. Bylo popřeno, že změna nějak navazuje na podepsání smlouvy s Nicem Hülkenbergem na sezonu 2025 a další.

Zdá se, že Bottasův názor už není pro Sauber moc důležitý. Foto: Sauber

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Ferrari