Lídr šampionátu potvrzuje svou pozici

VC Miami – trénink
Piastri se stal vítězem jediného volného tréninku před Velkou cenou Miami. Druhé místo obsadil Leclerc a třetí skončil novopečený otec Verstappen. Norris ani jezdci Mercedesu neodkryli své karty naplno. Trénink ukončila předčasně nehoda Bearmana.
První polovina patřila především jízdám na střední směsi pneumatik. O výjimku se starali pouze Lawson a Hadjar. Piloti stáje Racing Bulls, kteří v Miami nastupují se speciálním růžovým zbarvením, totiž jezdili dlouho na tvrdé sadě. Alonso se Strollem obuli v úvodu krátce měkkou směs.
Po polovině tréninku kraloval Mercedes – vedl Russell (1:28,058) před Antonellim (1:28,227). Dvojici „stříbrných šípů“ následoval třetí Sainz (1:28,311). Norris tou dobou figuroval na čtvrté pozici, Piastri na osmé.
Ve zbývajících minutách zůstávalo pořadí více méně beze změny. Až deset minut před koncem se začalo něco dít. Tou dobou totiž drtivá většina pole obula měkkou směs pneumatik. Nejprve se do čela dostali jezdci Williamsu Sainz a Albon, vzápětí je ale pokořil Verstappen. Ani to ale nebylo všechno. Později se ještě na čele ukázal Leclerc a po něm Piastri. Právě Australan se nakonec stal vítězem volného tréninku. Leclerca porazil o 356 tisícin, Verstappena o 430 tisícin.

Trénink skončil o 4,5 minuty dříve. Postaral se o to incident Bearmana na výjezdu ze 12. zatáčky. Pilot Haasu se roztočil a bokem narazil do zdi. Tím se postaral o červené vlajky.
Jezdci Mercedesu byli jedinými, kdo nestihl vyjet na měkké směsi pneumatik. Proto se Russell s Antonellim propadli až na sedmé, respektive deváté místo. Ostré kolo na měkké směsi nestihl ani Norris, který proto končí až jako dvanáctý.
Verstappen už ví, že si tento víkend bude pamatovat navždy. Pár hodin před jeho začátkem se totiž stal poprvé v životě otcem. Jeho přítelkyně Kelly přivedla na svět dceru.
Hned tři týmy nasazují v Miami speciální zbarvení svých monopostů. Kromě Racing Bulls přijeli v nezvyklém kabátě také Ferrari a Sauber.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,128 | 22 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:27,484 | + 0.356 | 22 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:27,558 | + 0.430 | 20 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,678 | + 0.550 | 23 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,955 | + 0.827 | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:27,968 | + 0.840 | 23 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,058 | + 0.930 | 26 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,155 | + 1.027 | 21 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,227 | + 1.099 | 28 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,243 | + 1.115 | 24 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,374 | + 1.246 | 21 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,391 | + 1.263 | 21 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,556 | + 1.428 | 20 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,573 | + 1.445 | 13 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,771 | + 1.643 | 19 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,996 | + 1.868 | 22 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:29,084 | + 1.956 | 22 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,179 | + 2.051 | 19 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:29,357 | + 2.229 | 22 |
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,362 | + 2.234 | 21 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren