Penalizovaní z Indianapolisu na čele v pátečním tréninku

Chevrolet Detroit Grand Prix - 1. trénink
Kyle Kirkwood, Will Power a Josef Newgarden – tři jezdci, kteří v Indianapolisu dostali penalizace za porušení technických předpisů, skončili mezi čtyřmi nejrychlejšími v pátečním tréninku na další závod IndyCar Series, který se jede na městském okruhu v Detroitu. Kirkwood, který byl po Indy500 odsunut na chvost pole, byl nejrychlejší. U Powera a Newgardena přišly tresty po kvalifikaci, v Detroitu obsadili třetí a čtvrté místo. Mezi „hříšníky“ se vmísil Scott McLaughlin.
Kirkwoodova stáj Andretti Autosport zároveň v pátek oznámila, že penalizaci svých dvou jezdců přijímá a nebude se proti trestu odvolávat. Za úpravy dílů, které mají týmy používat tak, jak je obdrží od výrobce vozu Dallara, byli penalizováni Kirkwood a také Marcus Ericsson. Ten přišel dokonce o stříbrnou příčku ve slavném závodě.
Kirkwood a Power se na trati během tréninku střetli. Šlo o velmi podivný incident v pomalé části trati. Kirkwood zatáčkami projížděl velmi pomalu, Power do něj zezadu strčil, nechal ale nohu na plynu a doslova Kirkwooda protlačil sekcí. Kirkwood to odnesl poškozenou zádí a o část tréninku přišel kvůli opravám.
„Já nevím. Každý tady jezdí pomalu, trať není dost velká, abychom se tam všichni vešli a on byl frustrovaný. Ale co, já se nezlobím, je mi to jedno. My jsme první,“ řekl po tréninku Kirkwood.
„Přijel jsem a on uprostřed dráhy zabrzdil. Tak jsem si řekl, že si udělám místo, protlačil jsem ho před vůz, který byl před námi, odstrčil ho z cesty a udělal si hezký prostor,“ dodal k incidentu Power.
Větší problémy měl v úvodní části tréninku Sting Ray Robb, který zapíchl vůz do bariéry z pneumatik, způsobil vyvěšení červených vlajek. Záchranný tým ho ale rychle z bariéry vytáhl a Robb dojel do boxů.
Vítěz Indy500 a dalších čtyř letošních závodů byl na úvod v Detroitu patnáctý. Jeho stájový kolega Scott Dixon, který vítězství ve městě motorů obhajuje, dokončil úvodní trénink na osmnácté příčce.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:01,7509 | 18 | |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:02,0301 | + 0.279 | 26 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:02,3862 | + 0.635 | 26 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:02,4819 | + 0.731 | 18 |
5. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,6047 | + 0.854 | 20 |
6. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:02,6140 | + 0.863 | 26 |
7. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,6331 | + 0.882 | 23 |
8. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:02,6481 | + 0.897 | 27 |
9. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:02,7143 | + 0.963 | 24 |
10. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:02,8002 | + 1.049 | 26 |
11. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:02,8105 | + 1.060 | 24 |
12. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:02,8288 | + 1.078 | 18 |
13. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:02,8582 | + 1.107 | 24 |
14. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:02,9324 | + 1.181 | 26 |
15. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:03,0381 | + 1.287 | 21 |
16. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:03,0640 | + 1.313 | 22 |
17. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:03,0827 | + 1.332 | 30 |
18. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:03,0985 | + 1.348 | 25 |
19. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:03,2055 | + 1.455 | 35 |
20. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:03,3057 | + 1.555 | 27 |
21. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:03,3239 | + 1.573 | 26 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:03,4822 | + 1.731 | 22 |
23. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:03,6742 | + 1.923 | 23 |
24. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:03,7366 | + 1.986 | 24 |
25. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:03,8402 | + 2.089 | 26 |
26. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:03,8816 | + 2.131 | 25 |
27. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:03,9785 | + 2.228 | 25 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment