Norris vrací úder

VC Belgie – kvalifikace
Po porážce ve sprintu přišlo pole position. Do Velké ceny Belgie odstartuje z prvního místa Norris, který porazil v kvalifikaci o 85 tisícin týmového kolegu Piastriho. Verstappen tentokrát nestačil ani na Leclerca a u Hamiltona s Antonellim pokračovala mizérie.
V prvních dvou částech kralovali jezdci McLarenu. V úvodním úseku byl nejrychlejší Norris před Piastrim, v prostředním segmentu si pozice prohodili. Tentokrát skončil na prvním místě Piastri, přičemž Norris obsadil druhou pozici. Verstappen, který už tentokrát nastoupil s větším zadním křídlem (pro neděli se počítá s deštěm a tím pádem bude potřeba větší přítlak), obsadil v obou částech třetí místo.
V rozhodující části to rozjel nejlépe Norris. Brit se zařadil na první místo s časem 1:40,562. Druhého Piastriho porazil o 189 tisícin. Třetí Verstappen zaostával o 516 tisícin a stěžoval si na přilnavost. Nizozemec ale začínal na opotřebené měkké sadě.
Ve druhém pokusu se sice Norris zlepšit nedokázal, Piastrimu to ale nestačilo. Australan se sice zlepšil na 1:40,647, na Norrise ale stále ztrácel 85 tisícin. Verstappena nakonec odsunul na čtvrté místo Leclerc. Příjemně překvapil pátý Albon, který zdolal mimo jiné šestého Russella. Jednu z lepších kvalifikací v barvách Red Bullu zažil Cunoda. Japonec v neděli odstartuje jako sedmý.
Ani v kvalifikaci pro nedělní závod neskončilo trápení Hamiltona a Antonelliho. Sedminásobný šampion byl opět vyřazen v první části a skončil šestnáctý. Původně sice postoupil, pak mu byl ale závěrečný pokus smazán za překročení traťových limitů v zatáčce Raidillon. Antonelli obsadil dokonce až 18. příčku. Více se čekalo také od Aston Martinu. Alonso se Strollem se kvalifikovali do poslední řady.
Neobvyklý incident se odehrál ještě před začátkem první části. Hülkenberg se snažil vecpat do rychlého pruhu mezi své konkurenty. U toho ale zavadil o Strolla a poškodil si přední křídlo, které poté museli mechanici Sauberu měnit. Zkušený Němec se sice dokázal zapojit do kvalifikace zpět, nakonec ale obsadil 14. místo. Jeho týmový kolega Bortoleto se naopak kvalifikoval do nejlepší desítky.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,010 | 1:40,715 | 1:40,562 | 20 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,201 | 1:40,626 | 1:40,647 | 21 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,635 | 1:41,084 | 1:40,900 | 18 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:41,334 | 1:40,951 | 1:40,903 | 15 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,772 | 1:41,505 | 1:41,201 | 20 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,784 | 1:41,254 | 1:41,260 | 18 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:41,840 | 1:41,245 | 1:41,284 | 17 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:41,572 | 1:41,281 | 1:41,310 | 19 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:41,748 | 1:41,297 | 1:41,328 | 20 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,908 | 1:41,336 | 1:42,387 | 18 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,884 | 1:41,525 | 14 | |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,617 | 1:41,617 | 13 | |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:41,800 | 1:41,633 | 14 | |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,844 | 1:41,707 | 14 | |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,691 | 1:41,758 | 13 | |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,939 | 8 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:42,022 | 8 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,139 | 6 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,385 | 8 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,502 | 8 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren