Antonelli se omluvil

Ferrari se nezlobí.
V neděli se Kimimu Antonellimu pěkně dařilo posouvat se dopředu po nevydařené kvalifikaci a dostal se až tak daleko, že mohl zkusit undercut na Charlese Leclerca. V těsném souboji po výjezdu z boxů to však přehnal, měl hodně optimistický pokus o předjetí v klopené zatáčce, avšak navzdory využití téměř celé šířky trati přišel o kontrolu nad vozem a na jejím okraji do jezdce Ferrari naboural. Pro Monačana to byl konec závodu. Ital pokračoval, avšak kombinace trestů za způsobení kolize a za následné překročení maximální povolené rychlosti v boxové uličce ho odsunula daleko za bodované pozice.
„Ještě během závodu jsem se sám sebe ptal, jaké by to bylo, kdyby Kimi předjel Ferrari. Myslím, že lidem v Itálii by se to moc líbilo," hájí svého mladého jezdce Toto Wolff. „Italští fanoušci chtějí italského závodníka, který je bojovníkem, tlačí vůz na limit možností a občas až za limit. A to se přesně stalo. Samozřejmě, jako tým si nepřejeme vyřazovat Ferrari ze závodu. Samozřejmě, že ne. A nepochybuji, že hlavně Kimi nechce vyřadit Ferrari ze závodu. Ale stalo se. Je mi líto Charlese a Ferrari, ale my od Kimiho chceme, aby se nebal předjíždět.“
Stáj Ferrari potěšilo, že se Kimi zašel omluvit a její šéf považuje desetisekundový trest za dostatečný.
„Ano, přišel a omluvil se mi, protože Charles tam zrovna nebyl,“ prozrazuje Frédéric Vasseur. „Vážím si toho. A takové věci se stávají. Na Zandvoortu je předjíždění náročné a bez rizika to vůbec nelze. Riskl to, nevyšlo mu to a omluvil se. Zachoval se správně. Pro mě to byl závodní incident."
„Zkusil jsem to, protože předjíždění je na té trati tak těžké,“ vysvětluje Antonelli. „Čím více kol tam jedeš ve špinavém vzduchu za jiným vozem, tím více trpí tvé pneumatiky a tvá rychlost. Zkusil jsem to a trochu jsem to přehnal. Samozřejmě je mi to líto. Asi si dvakrát rozmyslím, než něco takového zkusím znovu."
Leclerc měl smůlu na mladíka hledajícího hranice. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari