Norris nejrychlejší v Austinu, Hülkenberg překvapil druhým místem

VC USA - 1. trénink
Velká cena USA odstartovala ostrým tempem i spalujícím texaským vedrem. Na okruhu Circuit of the Americas panovaly už od rána náročné podmínky – vzduch měl přes třicet stupňů a asfalt ještě o deset víc. Protože víkend probíhá ve sprintovém formátu, piloti měli na ladění vozů pouhou hodinu. Nejlépe ji využil Lando Norris, který zajel čas 1:33.294. Za ním se překvapivě umístil Nico Hülkenberg, třetí skončil Oscar Piastri.
Úvodní část tréninku patřila především sběru dat. Většina týmů začala na tvrdých pneumatikách, aby šetřila měkčí směsi pro sprintovou kvalifikaci. Krátce po vyjetí se tempo střídalo mezi Verstappenem, Hamiltonem a Sainzem. Právě Sainze ale postihly problémy s převodovkou, kvůli kterým musel vůz Williamsu zůstat v boxech. V potížích byl i Charles Leclerc, který nahlásil zápach oleje a problém s řazením, a trénink pro něj předčasně skončil.
Ani ostatní se nevyhnuli technickým zádrhelům – Esteban Ocon projel štěrkem po zablokování brzd, Lewis Hamilton hlásil příliš citlivý pedál plynu. Na trati navíc musela být vyvěšena červená vlajka poté, co se z vozu Lance Strolla uvolnil kus karoserie v devatenácté zatáčce. Po rychlém úklidu se ale znovu jelo dál.
V závěrečných fázích se pořadí rychle měnilo. Verstappen, Alonso i Russell se střídali na čele, přičemž Alonso se dostal o pouhých devět tisícin před Verstappena. Poslední slovo však měl Norris, který v samém závěru zajel nejrychlejší kolo a skončil první. Hülkenberg ztratil jen 0,255 sekundy, Piastri byl o 0,279 sekundy pomalejší. Alonso uzavřel čtvrtou příčku, Verstappen pátou a Russell byl nejvýše umístěným jezdcem na střední směsi pneumatik.
Ferrari kvůli poruchám nezískalo žádná data na měkké sadě, což může být pro odpolední sprintovou kvalifikaci problém. Některé týmy se stále potýkaly s nastavením, zatímco Red Bull a Aston Martin ukázaly solidní tempo na delších jízdách.
Sprintová kvalifikace začíná ve 23:30 českého času.
Podrobnosti připravujeme
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli