Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Komentáře českého týmu po kvalifikaci a závodě A1 GP

Komentáře českého týmu po kvalifikaci a závodě A1 GP

"Stupně vítězů přišly v pravý čas."

Tomáš Enge se dočkal a s ním i Česká republika v jejíž barvách si dnes ráno v Malajsii dojel pro své první formulové stupně vítězů v letošní sezóně. Po výborném výkonu se v hlavním závodě dokázal z hloubi pole propracovat až na třetí místo a posunul českou republiku na 12. místo v pořadí národů.
 
Kvalifikace přitom nedopadla nejlépe,  tu výrazně narušilo malajské počasí. Silná přeháňka ukončila naděje na jakékoliv zlepšení ve druhé polovině kvalifikace, o pořadí na startu tak rozhodly první dvě kvalifikace ze čtyř. Podmínky překazily plány českého týmu, pro který byla devátá řada po čtvrtém místu v pátečním tréninku velkým zklamáním.
 
Tým se rozhodnul šetřit všechny tři nové sady pneumatik na kvalifikaci s nadějí, že se bude průběžně zvyšovat přilnavost tratě, ale déšť, který začal v průběhu druhé kvalifikace, udělal škrt přes rozpočet. Enge byl ve svém druhém kole o více než půlsekundy rychlejší než v prvním, v tu chvíli spadly první kapky deště. O pořadí na startu tak bylo rozhodnuto a Enge vyjel na trať jen proto, aby se seznámil s podmínkami na mokré trati, protože žádný z předchozích tréninků se nejel na vodě.
 
 „Naše pozice na startu je pochopitelně zklamáním," řekl Tomáš Enge v sobotu. "Bohužel jsme doplatili na chybějící zkušenosti s novými pneumatikami a počasí nám také nikterak nepomohlo. Dopoledne jsme jeli jenom na starých pneumatikách, protože tým se rozhodnul šetřit nové sady na kvalifikaci.
 
Vůz byl přetáčivý, ale přičítali jsme to na vrub pneumatikám. Včera jsme na nich najeli hodně kol a dnes ráno se už začala část běhounu odloupávat. Nicméně problém s přetáčivostí zůstal i na nových pneumatikách, což nás překvapilo, protože jsme očekávali, že vůz bude mít tendenci k nedotáčivosti.
 
Mé první kolo nebylo dobré, pro druhou kvalifikaci jsme vůz vylepšili, ale právě když jsem byl ve druhé polovině rychlého kola, začalo pršet a bylo hotovo."
 
Po sprintu nálada českých fandů nebyla nejlepší, Enge dojel do cíle na šestnáctém místě poté, co startoval osmnáctý. Při startu ze šestnáctého místa to mohlo nabídnout naděje alespoň na body, nikoli však na stupně vítězů. Při závodě nám hodně pomohly problémy u mnohých soupeřů.
 
"Stát na stupních vítězů je skvělý pocit, zvláště po tak obtížném víkendu. Dokázali jsme, že naše rychlost na starších pneumatikách nebyla náhodná a cítím, že jsem v závěru závodu byl po dvou prvních jezdcích nejrychlejší," řekl Tomáš Enge. "Můj sprint byl zkažen hned po startu, australský vůz mi zlomil zadní křídlo, jeho efektivita klesla asi o 30 %. I přesto jsem se ale snažil dojet do cíle, protože jsem to bral tak, že 16. místo na startu hlavního závodu je lepší než být poslední.
 
Start hlavního závodu nebyl ideální, musel jsem trochu ubrat, abych se vyhnul stojícímu Piquetovi, ale pořád jsem jel na slušné pozici a bojoval o body. Tým dobře načasoval zastávku, při které jsme získali několik míst, ačkoliv i my jsme měli menší problémy se zadními koly, ale na tak velké, jako někteří jiní. Následně jsem dokázal stáhnout a pak předjet Toccacela, byl to hezký a důležitý souboj. Věděl jsem, jak moc je Jani rychlý a do konce závodu v té chvíli zbývalo ještě 10 kol, takže nemělo cenu s ním přehnaně tvrdě bojovat.
 
Pár posledních kol bylo kvůli dešti v části tratě ošidných. Ze stupňů vítězů mám velkou radost a jsem si jistý, že pokud vychytáme vůz i na nových pneumatikách, dočkáme se dalších."
 
"Ze stupňů vítězů mám ohromnou radost, dojeli jsme na nich v pravý čas," řekl Antonín Charouz, šéf týmu. "Potřebovali jsme je kvůli jezdcům, týmu, sponzorům a také je s tím spojená příjemná finanční prémie.
 
Včera jsme měli smůlu na počasí, schovávali jsme si dvě nové sady na poslední dvě kvalifikace a déšť překazil náš plán. Tomáš odvedl mimořádný výkon v obou závodech. Sprint odjel se zlomeným zadním křídlem, za daných okolností je 16. místo neuvěřitelné. Myslím, že mnoho jezdců by ze závodu okamžitě odstoupilo.
 
V hlavním závodu jsme využili všech příležitostí. Věděli jsme, že rychlostí zatím úplně nestačíme na nejrychlejší dva týmy, takže jsme Tomášovi řekli, aby nešel s Janim do maximálního rizika, protože jsme chtěli bezpečně dojet na stupních vítězů."