Novinky

  • 23.06.2025 Good Bottas se na Instagramu zamýšlí nad sedačkou Cadillacu

  • 23.06.2025 Good 17letý Arvid Lindblad otestoval AT04 na okruhu Imola

  • 20.06.2025 Good James Vowles prodloužil smlouvu s Williamsem

Facebook Instagram

Tomáš Enge: "Docela si věřím."

Tomáš Enge: "Docela si věřím."

A1 GP Jižní Afriky - 2. trénink

Tomáš Enge byl s prvním dnem jízd v Durbanu spokojen a pro zbytek víkendu je opatrným optimistou, ačkoliv proměnlivé podmínky neodhalily reálné rozložení sil.

Počasí si na pátek připravilo několik přeháněk, které ovlivnily události na městské trati. Nechybělo mnoho incidentů a přerušení tréninků. Srovnávat se dají jen časy zajeté ve stejnou chvíli, protože podmínky se měnily a načasování jednotlivých jízd hrálo velkou roli v konečných výsledcích. Český tým měl bezproblémový den, který byl využit hlavně na učení tratě a doladění vozu. Enge odjel 15 kol v prvním tréninku, ve kterém zajel 12. čas, ve druhém přidal dalších osm kol a skončil třetí.

"Podmínky se neustále měnily, takže srovnávání časů je skoro nemožné," řekl Tomáš Enge. "Nicméně si docela věřím, protože když jsme byli na trati, tak jsme patřili mezi nejrychlejší. S vozem jsem zatím spokojen, jenom jsme trochu upravili nastavení, abychom vylepšili trakci. Trať je dost hrbolatá, někde jsou větší hrboly, ale menší nerovnosti jsou všude. Když jedete plnou rychlostí, tak mě to trochu připomíná rallye – cítíte nerovnosti a bariéry jsou stejně blízko jako stromy v rallye. První den jízd potvrdil můj pocit, že trať se podobá St. Petersburgu. Jsou tu rychlá i pomalá místa s nějakými příležitostmi pro předjíždění, které by mělo být snazší než v Monaku. Hlavní příležitostí je určitě první zatáčka. Počasí mi starosti nedělá, když bude mokro, tak to pro nás bude možná ještě lepší.“

„Trať nevypadá špatně, ale závod nebude snadný, protože není prostor na chyby," řekl Antonín Charouz. "Tomáš byl na vodě rychlý, když byl na trati, byli jsme na špici. Pokud počasí zůstane takové, bude to pro nás dobré. Pokud bude sucho, pak budou všichni začínat od nuly, což přinese výhodu pro týmy, které připravují vozy pro více zemí.“

p.
 Jezdec
Čas
Kol
Odstup
1.
 Austrálie
1:30.520
16
2.
 Portugalsko
1:31.193
12
+ 0.673
3.
 Česká republika
1:31.797
8
+ 1.277
4.
 Itálie
1:32.330
13
+ 1.810
5.
 Německo
1:32.797
9
+ 2.277
6.
 USA
1:32.832
18
+ 2.312
7.
 Irsko
1:34.189
23
+ 3.669
8.
 Kanada
1:34.266
24
+ 3.746
9.
 Libanon
1:34.671
14
+ 4.151
10.
 Čína
1:34.711
11
+ 4.191
11.
 Velká Británie
1:34.974
12
+ 4.454
12.
 Švýcarsko
1:35.562
8
+ 5.042
13.
 Jižní Afrika
1:35.706
9
+ 5.186
14.
 Malajsie
1:36.116
8
+ 5.596
15.
 Mexiko
1:36.408
12
+ 5.888
16.
 Rakousko
1:36.435
14
+ 5.915
17.
 Francie
1:37.640
6
+ 7.120
18.
 Brazílie
1:38.977
5
+ 8.457
19.
 Nový Zéland
1:40.150
6
+ 9.630
20.
 Indie
1:55.621
5
+ 25.101
21.
 Indonésie
No time
22.
 Nizozemí
No time
23.
 Pákistán
No time