Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

První vítězství Nelsona Philippa, Bourdais šampionem

První vítězství Nelsona Philippa, Bourdais šampionem

Lexmark Indy 300 - výsledky a průběh závodu

Lexmark Indy 300, Surfers Paradise
59 kol - 164,9 mil
5 žlutých fází, celkem 18 kol
nejrychlejší kolo: P.Tracy - 1:33.776 sec v 56. kole

Závod v Surfers Paradise přinesl premiérové vítězství Nelsonu Philippovi, jezdci stáje CTE-HVM Racing. Druhý skončil Mario Dominguez, třetí Alex Tagliani. Vítěz kvalifikace Will Power skončil po nezaviněných kolizích s Tracym a především s Bourdaisem až na dvanáctém místě.

Po prvním nezdařením startu se vedení závodu rozhodlo pro variantu startu "single file", takže k obávané tlačenici v první šikaně nakonec nedošlo. První kola závodu tak proběhla poklidně, jen Power se střídal s Tracym v zajíždění nejrychlejších kol. Uprostřed pole to však začalo brzy vřít a postaral se o to především A.J. Allmendinger. Nejdříve překonal v devátém kole Serviu, o čtyři kola později pak i Junqueiru, který se navíc musel před tím sklonit i před pozdějším vítězem závodu. Mezitím už měla za sebou první problémy Legge, jejíž vůz musel být po smyku roztažen a která tak ztratila hned v úvodu závodu celé jedno kolo.

Na čele zatím přitlačil Tracy na Bourdaise a v 14. kole ho předjel. Ve stejném kole pak skončil v bariéře Dan Clarke a přišla první žlutá fáze. Kromě Heylena zamířilo celé pole do boxů, kde se vzápětí rozpoutalo drama. Tankování vozu A.J. Allmendingera skončilo požárem a zřejmě i následkem zmatku, který v boxech Forsythe Racing nastal, se Tracy při výjezdu srazil s Powerem. Australanův vůz byl poškozen, ale Power přesto pokračoval na čele dál, zatímco Tracy musel na kontrolu vozu znovu do boxů. Na čele se mezitím za Heylenem usadil Zwolsman, který doplnil palivo těsně před žlutou fází.

Kusy kompozitu létají vzduchem po srážce Tracyho s Powerem v boxech

Po restartu v 16. kole však vydržela zelená fáze jen krátce. Nejdříve spolu kolidovali Briscoe s Legge a o chvíli později opřel svůj vůz do pneumatik Allmendinger. Když pak do boxů zamířili Heylen se Zwolsmanem, na čelo se vrátila skupina vedená Powerem. Bourdais byl již v tento okamžik v podstatě šampiónem, neboť oba jeho konkurenti, Wilson i Allmendinger již byli mimo hru. Seabass se však přesto dopustil v 30. kole zbytečné chyby, když při příliš optimistickém předjížděcím manévru nedobrzdil da zatáčky a narazil do Powera. Pro Australana tak v podstatě skončil do té doby velmi slibný závod, neboť s poškozeným vozem musel na dlouho do boxů. Bourdais byl za tento manévr potrestán průjezdem boxy.

Ryan Briscoe

Do čela se dostal na krátko Servia, ale brzy bylo zřejmé, že vozy za ním jsou podstatně rychlejší. Ve 35. kole ho překonal Philippe, následně i Tagliani, Tracy a další jezdci.  Poslední kolo zastávek proběhlo pod zelenou vlajkou a do čela se díky odlišné palivové strategii dostal na delší dobu Pizzonia. Tracy se sice stačil vrátit na trať před Philippem, ale na studených pneumatikách a s těžším vozem nedokázal Francouzův útok odrazit.

Nešťastný závod pro Katherine Legge vyvrcholil další kolizí a následnou žlutou fází. Během ní posunuli komisaři Domingueze před Tracyho, neboť ho Kanaďan údajě před tím předjel pod žlutou vlajkou. Když pak musel po restartu ve 49. kole pro palivo i "Jungle Boy", Philippe se vrátil na vedoucí pozici, těsně následován Dominguezem. Tracy pak musel vypít svůj pohár hořkosti až do dna, když ho komisaři velmi kontroverzně potrestali odsunutím za Taglianiho mimo stupně vítězů. Údajnou příčinou bylo to, že si Tracy zkrátil trať v jedné z šikan. Jenomže Paul v ten okamžik neměl na vybranou, alternativou by byl jen nezaviněný náraz do vozu jednoho ze soupeřů. Navíc byl za ním Tagliani v ten okamžik tak daleko, že vůči němu Tracy žádnou výhodu nezískal.

Závěrečná kola pak přinesla ještě několik útoků Domingueze na Philippa, ale Nelson dokázal dotánout závod až do vítězného konce a připsal si tak velmi zasloužené první vítězství své kariéry. Pro Sebastiena Bourdaise znamená osmé místo již třetí titul šampiona Champ Cars a současně i zápis do historických análů, neboť třetím titulem v řadě vyrovnal historický rekord Teda Horna.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 N.Philippe  CTE Racing HVM
1:50:50.985
2.
 M.Dominguez  Rocketsports Racing
0.727
3.
 A.Tagliani  Team Australia
6.053
4.
 P.Tracy  Forsythe Racing
7.238
5.
 A.Ranger  Mi-Jack Conquest
9.376
6.
 B.Junqueira  Newman/Haas Racing
10.246
7.
 Ch.Zwolsman  Mi-Jack Conquest
16.848
8.
 S.Bourdais  Newman/Haas Racing
18.978
9.
 A.Wirth  Dale Coyne Racing
22.195
10.
 A.Pizzonia  Rocketsports Racing
44.085
11.
 R.Briscoe  RuSPORT
1 kolo
12.
 W.Power  Team Australia
1 kolo
13.
 O.Servia  PKV Racing
porucha
14.
 J.Heylen  Dale Coyne Racing
havárie
15.
 K.Legge  PKV Racing
havárie
16.
 A.J.Allmendinger  Forsythe Racing
havárie
17.
 D.Clarke  CTE Racing HVM
havárie

Všechny časy neoficiální