Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Stížností na počínání jezdců při letmém startu přibývá

Stížností na počínání jezdců při letmém startu přibývá

Někteří nerespektují světelnou signalizaci a ohrožují ostatní.

Letmý start do nedělního sprintového závodu by se mohl stát dalším kamenem úrazu formulové série A1GP. Stále častěji se objevují stížnosti, že se piloti nedrží světelné signalizace a předjíždějí na startovní rovince ještě před zhasnutím červené.
 
V Indonésii na to doplatil náš jezdec Jarek Janiš, který podle svých slov přišel o několik pozic prakticky před začátkem sprintu. "Ještě před zhasnutím červeného světla mě předjelo několik vozů a to se pak těžko dohánělo," posteskl si olomoucký rodák krátce po závodě.
 
Ještě dále šel pilot týmu Velké Británie Robbie Kerr, podle kterého mohl předčasný start okolních vozů za úvodní kolizi ve sprintu na Novém Zélandu, která jej vyřadila z bodovaných pozic. Kerr se v Taupu střetl s Malajcem Alexem Yoongem.
 
"Kontaktu se dalo rozhodně zabránit, kdyby se jistý jezdec nedíval po autech okolo ale na startovní světla."
 
Podle Kerra však vinu za kolizi nenese pouze Yoong, chybovali i ostatní. "Někteří začali závodit už před zhasnutím světel na cílové rovince."
 
Nebylo to poprvé, co si bývalý šampión britské F3 stěžoval na ulitý start soupeřů. V posledním loňském závodě v Sentulu prý ostatním takto ujel držitel pole position Novozélanďan Jonny Reid.