Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Češi vidí za kvalifikačním neúspěchem červené vlajky

Češi vidí za kvalifikačním neúspěchem červené vlajky

[Tisková zpráva] "Špatně jsme to načasovali."

Český tým prožil v Durbanu náročnou a dramatickou kvalifikaci, ve které doplatil na poslední červenou vlajku, která narušila plán. Enge neměl šanci zopakovat svůj nejlepší čas a musel se smířit až se 14. místem na startu sprintu.

Organizátoři odvedli přes noc dobrou práci a opravily problémy s obrubníky v šikaně, které zkrátily páteční tréninky. Sobotní volný trénink byl prodloužen o 10 minut jako kompenzace za včerejší problémy. Češi se věnovali rutinní přípravě, která skončila o něco dříve po škrtnutí o zeď, které ale nezpůsobilo velké škody.

Důležitá kvalifikace o postavení na startu krátkého závodu nezačala pro český tým dobře, Enge narazil v měřeném kole na dva pomalejší vozy. Pro druhou kvalifikační jízdu si ponechal stejnou sadu pneumatik, výsledný čas byl o sekundu rychlejší. Zároveň ušetřil dvě nové sady pro poslední dvě jízdy. Třetí část kvalifikace proběhla bez zádrhelů a Enge v ní zajel pátý čas.

S dalším pogumováním se zvyšovala přilnavost tratě a bylo vysoce pravděpodobné, že čtvrtý segment bude nejrychlejší. Nicméně v jeho průběhu byly vyvěšeny červené vlajky, následně nastalo nedorozumění o čase, kdy bude kvalifikace restartována. Tým vyslal z boxů Engeho příliš brzy. Na výjezdu z boxů musel zastavit a pneumatiky nekryté zahřívacími dečkami rychle ztrácely teplotu, což vedlo k poklesu tlaku.

Enge se v zahřívacím kole hodně snažil o jejich dostatečné zahřátí, ale nestačilo to k zajetí dobrého času. Jeho nejlepší dva časy byly z druhé a třetí kvalifikace, celkově byl český tým klasifikován jako 14.

Tomáš Enge: "Dnes to bude krátké. Jsem dost naštvaný, protože jsme měli být mezi prvními pěti. V mém prvním kole jsem byl dvakrát zablokován, druhý na starých gumách bylo OK a jen třetí jízda byla perfektní. V posledním segmentu kvalifikace došlo k nedorozumění a špatně jsme to načasovali. Musel jsem několik minut čekat na výjezdu z boxů a během toho mi vychladly pneumatiky. Vůz pak hodně škrtal o zem."

Antonín Charouz, šéf týmu: "Výsledek neodráží naši rychlost. Pokud by poslední jízda byla dobře načasována, byli bychom v prvních třech řadách. Nicméně druhá šance není a musíme se s tím poprat, ačkoliv je to značný zásah do našich ambicí."