Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Helio Castroneves zopakoval své loňské vítězství

Helio Castroneves zopakoval své loňské vítězství

Honda GP of St. Petersburg - průběh a výsledky závodu

Honda Indy Grand Prix of St. Petersburg
100 kol - 180 mil
27°C - jasno
5 žlutých fází - celkem 20 kol
nejrychlejší kolo: Marco Andretti - 62,9653 sekundy v 86. kole

Stejně jako Wheldon v Homesteadu, dokázal i Helio Castroneves zopakovat své loňské vítězství na městském okruhu v St. Petersburgu na Floridě. A stejně jako Wheldon tak učinil poměrně velmi přesvědčivě. Scott Dixon si dojel opět pro druhé místo, velký favorit Tony Kanaan dojel po problémech v úvodu závodu třetí.

První žlutá fáze závodu přišla již v prvním kole. Tony Kanaan, který se snažil co nejrychleji propracovat ze šestého startovního místa vpřed, kolidoval ve čtvrté zatáčce se svým stájovým kolegou Franchittim. Následující řetězová havárie přinesla poškozené monoposty Foyta, Matsuuury a Simmonse, kteří se při pokusu vyhnout se Kanaanovi stojícímu na okraji trati v opačném směru srazili.

Nejhůře postiženým se stal Matsuura, ale kolo opravou v boxech ztratil i Franchitti, který navíc při opouštění boxů překročil povolenou rychlost a musel si za trest odpykat ještě jeden průjezd boxy. Ztratil i Kanaan, jenž při restartu v šestém kole začínal rovněž na chvostu pole. To vše usnadnilo situaci Castronevesovi, který se po restartu začal rychle na čele vzdalovat svým pronásledovatelům. Navíc Andretti na druhé pozici začal lehce zpomalovat a po řadu kol brzdil Scotta Dixona.

V 19. kole, kdy Dixon konečně Andrettiho překonal, vedl Brazilec již o více jak 5 sekund. A zatímco na Andrettiho se začal tlačit vítečně jedoucí Darren Manning, Kanaan a Franchitti předváděli strhující stíhací jízdu z hloubi pole. Ve 23. kole zajel do boxů pro palivo a pneumatiky Dan Wheldon a pokusil se zopakovat svou loňskou alternativní palivovou strategii. Když  pak Matsuura ve 29. kole znovu havaroval zatáčce č.8 a způsobil žlutou a celé pole vozů zamířilo do boxů, Wheldon se rázem ocitl na první pozici. V té době už byl před Andrettim i Manning.

Při restartu ve 34. kole se Castroneves dokázal okamžitě protáhnout před Wheldona, Jehož vůz  ostatně včera na ty nejlepší stejně neměl a tak se Dan propadal postupně opět polem vozů dolů. Následující žluté fáze způsobené Meirou a společnou havárií Foyta s Carpenterem poněkud zbrzdily závod, na dominantní pozici Castronevese však nezměnily nic.

Při posledním restartu v 50. kole byl již Kanaan šestý a tvrdě tlačil na Manninga. V 74.kole pak udělal Brit pod tlakem chybu ve čtvrté zatáčce a pohřbil  tak svůj skvěle rozjetý závod v bariéře z pneumatik. Pokračoval sice v závodě, ale již se ztrátou dvou kol.

Ve zbývajících kolech závodu se Castronevese dokázal držet jediný Scott Dixon, ale ohrozit jeho vedoucí pozici nedokázal. V boji o třetí místo se utkali stájoví kolegové Andretti, Kanaan a Franchitti, z nichž byl nakonec nejúspěšnějším Tony Kanaan.

Indy Car Series teď  k dalšímu závodu sezóny zamíří za oceán na závodní komplex Motegi v Japonsku.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 H.Castroneves  Team Penske
02:01:07.3512
2.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
0.6007
3.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
7.9130
4.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
13.5090
5.
 D.Franchitti  Andretti Green Racing
14.5935
6.
 T.Scheckter  Vision Racing
25.3109
7.
 S.Hornish Jr.  Team Penske
27.0722
8.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
28.0378
9.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
34.3899
10.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
46.9180
11.
 S.Sharp  Rahal Letterman Racing
48.0980
12.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
1 kolo
13.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
2kola
14.
 J.Simmons  Rahal Letterman Racing
3 kola
15.
 S.Fisher  Dreyer & Reinbold Racing
3 kola
16.
 V.Meira  Panther Racing
4 kola
17.
 K.Matsuura  Super Aguri Panther Racing
17 kol
18.
 E.Carpenter  Vision Racing
havárie

Všechny časy neoficiální