Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

V kokpitu je stále nebezpečno

V kokpitu je stále nebezpečno

Změnu by mohla přinést už příští sezona.

Incident ze závěru australské Grand Prix, kdy se David Couthard proletěl se svým vozem po kapotě williamsu Alexe Wurze znovu rozpoutal diskuzi na téma bezpečnosti jezdců. Úprav kokpitu bychom se mohli dočkat možná už příští sezonu.
 
"Coulthardův vůz Wurzovi klidně mohl urazit prsty, když mu přistál na volantu, nebo jej poranit na hlavě. Stále je tu jisté nebezpečí. Podíváme se na to, co se s tím dá dělat," řekl agentuře Reuters Frank Williams.
 
Právě majitel týmu z Grove mluvil o této problematice s prezidentem FIA Maxem Mosleyem. S inženýry z Williamsu debatoval i delegát Mezinárodní automobilové federace Charlie Whiting.
 
Určité impulsy ke zvýšení bezpečnosti ve voze začíná vysílat i jezdecká asociace GPDA. Její bývalý ředitel Coulthard, který dal věci do pohybu svojí kolizí, se postavil za změnu bezpečnostních standardů v kokpitu.  
 
Za posledních dvanáct let se konstrukce jezdcova pracoviště dvakrát měnila za účelem zvýšení bezpečnosti. V obou případech tomu předcházely velmi vážné havárie.
 
Po sezoně 1994, poznamenané úmrtími Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera, se zásadním způsobem změnila poloha jezdce v kokpitu, kdy byli piloti usazeni hlouběji do útrob vozu, aby se předešlo zraněním hlavy.
 
O rok později vyústila v další konstrukční úpravu nehoda Miky Häkkinena v australském Adelaide, kdy se opět za účelem ochrany hlavy jezdce zvedly boční strany kokpitu.