Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Dvojzávod v Číně pojede nováček Salaquarda

Dvojzávod v Číně pojede nováček Salaquarda

S vozem A1GP odjel zatím jen 10 kol během tréninku v Durbanu.

Série A1 Grand Prix se v letošním ročníku podruhé podívá do Číny. Po fiasku, které přinesl závod v ulicích Pekingu, zamíří šampionát národů na moderní okruh nedaleko Šanghaje. Namísto Tomáše Engeho, který se odtud vloni vracel coby triumfátor, když na závěr premiérového ročníku vybojoval pro české barvy první vítězství v hlavním závodě, letos pojede oba závody Filip Salaquarda.
 
Bývalý dvojnásobný český mistr motokár a úspěšný účastník pohárových sérií Ford Puma, Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a formule BMW, se od sezony 2004 pohybuje na scéně formule 3. Nejprve závodil v německém šampionátu Recaro Cup a od sezony 2005 bojuje v Euroserii F3.
 
Po letech působení v týmu svého otce Igora I.S.R letos přestoupil ke stáji HBR Motorsport německého manažera Sigi Müllera. V nedávných oficiálních testech mistrovství zajel třetí, respektive šestý čas. Euroserie F3 patří k nejrespektovanějším šampionátům mladých talentů. V posledních letech se z něj do královské formule 1 dostali například Lewis Hamilton, Robert Kubica, Nico Rosberg či Adrian Sutil.
 
Salaquarda vůz série A1GP okusil v nováčkovských jízdách v jihoafrickém Durbanu.
 
"Zatím jsem s „ájedničkou“ objel jen deset kol volného tréninku v jihoafrickém Durbanu, takže v Šanghaji se budu muset hodně učit. Její řízení je proti formuli 3, s níž poslední roky závodím, zcela odlišné. Hlavně pro nedotáčivot v pomalých zatáčkách. Bylo by skvělé při premiéře získat nějaký ten bod, ale úspěch se takhle nedá plánovat," uvedla nová posila českého týmu.
 
Nasazení Salaquardy nemá podla manažera českého týmu Antonína Charouze žádnou souvislost se zraněním Tomáše Engeho.
 
"Obsazení čínských závodů bylo naplánováno dřív, neboť Tom, Jarek Janiš i můj syn Jan mají ve stejný termín povinnosti ve svých týmech. Tomáš měl jet v Long Beach ALMS a zbylí kluci budou startovat v úvodním závodě Le Mans Series v Monze.
 
Filipa znám odmalička, hlídal jsem jej, když mu byly dva roky a táta Igor, tehdy můj mechanik a dnes společník, neměl čas. V evropské F3 se stále zlepšuje, v nedávných oficiálních testech byl hodně rychlý. Patří k nadějným rychlým pilotům, proto dostal šanci," vysvětlil Antonín Charouz.