Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Rozhovor s Ralfem Schumacherem

Rozhovor s Ralfem Schumacherem

O jeho dojmech z Maďarska a o blízké budoucnosti.

Otázka: "Jak moc tě šesté místo v Grand Prix Maďarska potěšilo?"

Ralf Schumacher: "Naším cílem v každém závodě je bodovat. Před závodem na Hungaroringu jsme měli trochu smůlu. Například na Nürburgringu jsem bojoval o bodované pozice, ovšem incident s Nickem Heidfeldem mi v boji zabránil. Maďarsko mě velmi potěšilo, kvalifikoval jsem se na výborné pozici, po penalizaci Alonsa jsem startoval dokonce pátý, což je prozatím můj letošní nejlepší kvalifikační výsledek.

Stál jsem tedy na čistší straně tratě, dobře jsem odstartoval a v prvních několika zatáčkách bojoval o čtvrté místo. Vůz byl výborný, ze začátku sice trochu nervózní, ale po drobných změnách na předním křídle se to zlepšilo. Po první zastávce v boxech jsme mohli vidět, že některé týmy vsadily na jiné strategie. U BMW se rozhodli pro tři zastávky u mechaniků, my jsme zvolili strategii dvou zastávek. Byl to správný výběr, který nám zajistil zajímavý průběh závodu."

Otázka: "Udělal tedy tým krok vpřed?

RS: "Rychlí jsme byli už v červnu, v závodech v Montrealu a Indianapolis, ovšem z různých důvodů to nevyšlo. Měli jsme smůlu s nevhodným výjezdem zpomalovacího vozu a podobně. Potenciál jsme ale měli. V posledních závodech se nám v kvalifikacích daří dostávat oba vozy do první desítky. Řekl bych, že jdeme správným směrem."

Otázka: "Byly v Maďarsku na vozech použity nějaké nové komponenty?"

RS: "Díky tvrdé práci lidí z továrny máme na autech každý závod nějaká vylepšení. V Maďarsku to byl nový podvozek, který použijeme i v následujících závodech. Na okruhu v Budapešti je průměrná rychlost na jedno kolo nízká, je tedy potřeba velký přítlak. Proto jsme si přivezli určité aerodynamické součástky určené pouze pro tento závod.

Už od začátku závodního víkendu vůz fungoval velmi dobře. Na Hungaroringu se to ovšem těžko odhaduje, trať bývá první den hodně zaprášená. Protože se vlastnosti vozovky v průběhu víkendu mění, můžete si udělat lepší obrázek až v sobotu. Měl jsem radost, že jsem dokázal být rychlý na jedno kolo i při jízdě na delší vzdálenosti."

Otázka: "Jak důležité byly v Maďarsku pneumatiky?"

RS: "Byly klíčové. Občas vznikaly celkem zajímavé situace, měkčí směs pneumatik špatně fungovala v poslední části okruhu. Proto se někteří rozhodli kvalifikaci odjet na tvrdší směsi.

Bylo taky třeba odhadnout, jak to bude vypadat v neděli ke konci závodu, až bude na trati usazeno více gumy. Proto někteří vsadili na rozdílné strategie, což přidalo na zajímavosti."

Otázka: "Užíváš si Hungaroring?"

RS: "Celkem ano. Na fyzičku je to náročná trať, patří k místům, kde se rozhodně vyplatí naše fyzické tréninky. V kokpitu máte pořád co dělat, dá se tu sice jen těžko předjíždět, ale profil okruhu vám umožní dostat se do správného rytmu. Závod v Budapešti mám rád. Je to skvělé město, je hezké tam být."

Otázka: "Co Toyota potřebuje k tomu, aby se přiblížila špičkovým týmům?"

RS: "Na to není jednoduchá odpověď. Když se podíváte na úspěšné týmy, zjistíte, že mají obrovské množství zkušenosti. Tohle manko se nedá jen tak dohnat, všichni jsme ale velmi motivovaní a děláme vše, co můžeme. Tento rok se nám nedostavují výsledky, jaké bychom si představovali, v průběhu sezony se ale zlepšujeme, v čemž nehodláme přestat."

Otázka: "Těšíš se na letní pauzu?"

RS: "Ano, je vždy hezké mít více času na rodinu. Pauza je také velmi důležitá pro ostatní členy týmu, u trati i v továrně se hodně nadřou. Práce tím pro nás samozřejmě nekončí, ale pro lidi, kteří tráví většinu svého času cestováním, je dobré mít možnost na chvilku zůstat na jednom místě."