Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Rozhovor s Ralfem Schumacherem

Rozhovor s Ralfem Schumacherem

O nepovedeném závodě v Monze a o Grand Prix Belgie.

Otázka: "V Monze jsi dojel patnáctý, Jarno jedenáctý. Jak moc to byl těžký závod?"

Ralf Schumacher: "Bylo to pro nás velké rozčarování. Víkend pro nás zjevně nedopadl dobře. Jarnovi se závod povedl o něco lépe. Bylo mi jasné, že se nám tam příliš nezadaří."

Otázka: "Kvalifikoval ses jako osmnáctý, což vše jen zkomplikovalo. Jak k tomu vůbec došlo?"

RS: "Zajel jsem čisté kolo, oba jsme jeli tak, jak nejrychleji naše vozy dokáží. Jarno zajel své kolo časem 1:23,724. Stačilo mu to k postupu, já s časem 1:23,787 o nějakých pět setin vypadl. Rozdíl mezi námi byl tak těsný. Je to pro mě ostuda, ale stalo se."

Otázka: "Myslíš, že déšť, který přerušil testy v Monze, vám uškodil?"

RS: "Rozhodně nám to nepomohlo. Počasí a další problémy zapříčinily, že jsem rána obou testovacích dnů nestrávil na trati. Monza je velmi specifický okruh. Nepatří mezi mé oblíbené, zejména kvůli tomu, že se zde ve velmi vysoké míře jezdí přes obrubníky. Je to obzvlášť těžké, když se vůz nechová tak, jak by měl. V pátek jsme se trochu trápili, ale zlepšilo se to. Pak, jak už jsem řekl, jsem se jen o kousíček nedostal do druhé části kvalifikace."

Otázka: "Necítíš se v Monze, díky jejím dlouhým rovinkám a následnému prudkému brzdění do šikan, spíš jako pasažér?"

RS: "Vůbec ne, jen tu moc záleží, jak dobrý vůz je a jak snadno dokáže jet přes obrubníky. Pokud se podíváte na McLaren, je úžasné vidět, jak snadno přes obrubníky jeho vozy mohly jezdit. Jezdily po nich jako na normálním asfaltu. Získaly tím hodně času."

Otázka: "Musí se vůz nastavit na měkčí nastavení, než bys rád, aby se mohlo přes obrubníky normálně přejíždět?"

RS: "Musí se udělat kompromis. Na jednu stranu musí být nastavení měkké, na druhou je potřeba brzdit a zatáčet ve velice vysoké rychlosti. K tomu je potřeba vůz posadit co nejníž, aby byla jeho aerodynamická účinnost co nejlepší. Je to trochu problém."

Otázka: "Do kalendáře se letos vrátil okruh Spa-Francorschamps. Co na to říkáš?"

RS: "Je dobré se tam po roční pauze znovu vrátit. Je to opravdu unikátní okruh se skvělou atmosférou. Je to okruh, kde hodně záleží na jezdci, některé jeho zatáčky představují opravdovou výzvu. Od roku 2005, kdy jsme tam závodili naposledy, se tam odvedla spousta práce. Byl položen nový asfaltový koberec, změnil se profil šikany Bus Stop, v paddocku byly postaveny nové budovy. Je to rozhodně zlepšení."

Otázka: "Tým tam v červenci testoval, jak to probíhalo?"

RS: "Celkem dobře, přestože už to je docela dávno. Vůz šlapal výborně, cítil jsem se v něm pohodlně. Druhý den testů pršelo. To je ovšem ve Spa celkem běžný jev. Počasí je tam opravdu nepředvídatelné, neustále tam hrozí déšť. Uvidíme, co si tam pro nás počasí tento víkend připraví."

Otázka: "Je to důležitější závod, protože je blízko továrny týmu?"

RS: "Svým způsobem ano, je to jeden z našich domácích závodů, naše sídlo v Kolíně je odsud jen kolem hodiny cesty. Samozřejmě by bylo hezké na naší domácí trati získat nějaký dobrý výsledek. Všude se snažíme na maximum, víc už to ani nejde."