Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Český tým testoval speciál LMP1 Coupé Aston Martin

Český tým testoval speciál LMP1 Coupé Aston Martin

Na okruhu Paula Ricarda v jihofrancouzském Le Castellet.

Zbrusu nový sportovní prototyp LMP1 Coupé Aston Martin má za sebou úspěšné dvoudenní testování. Vůz kroužil tratí Paula Ricarda HTTT v jihofrancouzském Le Castellet. Šlo o oficiální zkušební jízdy, které předcházely ostrému dubnovému startu sezony v Barceloně. Speciál poháněný dvanáctiválcem Aston Martin neměl během testovacích seancí jediný problém.

Stejně jako při únorových jízdách v britském Snettertonu i tentokrát se v kokpitu uzavřeného prototypu střídali tři jezdci, Jan Charouz, Stefan Mücke a Tomáš Enge, který navíc řídil i vozy Aston Martin DBR9, respektive Vantage GT2. Trio pilotů je nominované pro 24h Le Mans, v Le Mans Series bude pravidelně startovat Charouz s Mückem.

Jan Charouz: „Z počátku testů se mi vůz moc nezdál, ale vzápětí mi zase padl do ruky. V neděli jsme se všichni tři, tedy já Tomáš Enge a Stefan Mücke, vešli do jedné desetiny vteřiny. O den později byl Tom rychlejší asi o čtyři desetiny vteřiny. V pondělí jsme se Stefanem simulovali závod. On jel hodinu, pak jsme měli klasickou zastávku v boxech a další hodinu jsem pokračoval já. Když to shrnu, byly to úspěšné jízdy.“

Stefan Mücke: „Náš vůz mám stále raději. Proti nedávným testům ve Snettertonu byl zase o poznání lepší. Po všech stránkách. K tomu jsme udělali i zde v Le Castellet další krok kupředu. Samotné časy, které jsme na okruhu Paula Ricarda dosáhli, nejsou podstatné. Důležitá je poctivá příprava na samotné závody. Naše auto je zcela nové, takže vše podřizujeme vychytávání nedostatků. Jsem moc rád, že to jde technikům Aston Martin Racing tak dobře.“

Tomáš Enge: „S vozem LMP1 Coupé Aston Martin jsem najezdil nejméně kol, protože jsem se věnoval také řízení strojů Aston Martin, Vantage třídy GT2 a DBR9 kategorie GT1. Nicméně prototyp mám v oblibě stále víc. Ačkoli je vůz teprve ve vývoji, jezdí se mi s ním překrásně. Musím říct, že se stává mou nejoblíbenější hračkou. Hračkou, se kterou se dá jezdit i v dlouhých rychlých zatáčkách smykem. Auto se stále zlepšuje, věřím, že před samotnými závody se nám podaří vyladit všechny, i ty sebemenší detaily.“

George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: „Všechno šlo v Le Castellet dobře. Především jsme pracovali na nastavení vozu, na jeho lepším vyvážení. V pondělí odpoledne jsme odjeli tři „stinty“, každý z jezdců měl svou část pro sebe – Tomáš, Stefan a Jan. Nebyl jediný problém, s výjimkou gumy v přívodu vzduchu k chladiči. V závěru testů byl nejrychlejší Stefan s časem 1:42,1, přičemž nejrychlejší Audi zajelo během dvou dní jízd 1:39,7. Jsme velmi spokojení s naším pokrokem při práci s vývojem vozu.“

Antonín Charouz, šéf týmu Charouz Racing System: „Jízdy na jihu Francie beru jako přípravu na sezonu. Vše podřizujeme přípravě, už v prvním závodě v Barceloně chceme být stoprocentně připraveni.“

Le Mans Series 2008
Testování – Le Castellet, 2. až 3. března
1000 km Barcelona, 4. až 6. dubna
1000 km Monza, 25. až 27. dubna
1000 km Spa, 9. až 11. května
1000 km Nürburging, 15. až 17. srpna
1000 km Silverstone, 12. až 14. září