Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Bourdais: "Spojení sérií bude pro týmy CCWS neštěstím"

Bourdais: "Spojení sérií bude pro týmy CCWS neštěstím"

Čtyřnásobný šampión k dění za oceánem

Čtyřnásobný šampión série Champ Car Sebastien Bourdais popsal způsob, jakým došlo za oceánem ke spojení sérií IndyCar Series a Champ Car "neštěstím" pro týmy bývalé série CCWS.  Bourdais, který bude v letošním roce pilotovat jeden z monopostů stáje Torro Roso předpovídá, že dokonce i jeho bývalý tým Newman/Haas/Lanigan Racing bude mít problémy na cestě stát se rovnoceným soupeřem špičkových týmů série IndyCar.

Rovněž velmi pozdní oznámení o ukončení série CCWS a kompletní přechod na techniku používanou sérií Indycar bude podle Bourdaise těžkou překážkou pro stáje Champ Car.

"Všichni jsme na to čekali dlouhou dobu, ale evidentně nikdo nečekal, že k tomu dojde jen třicet dní před zahájením nové závodní sezóny. Nejedná se přitom o spojení dvou rovnocených partnerů, je to jen konec Champ Car World Series a IRL přebírá, to co zbylo. Týmy, závody, všechno. Je skutečností, že stávající techniku používá IRL již pět let. Pět let sbírají týmy zkušenosti s Dallarou. Takže co s tím budou moci týmy Champ Car udělat? Nic.

Neměly  žádnou šanci se přes zimu připravit, protože zima je již za námi. Je evidentní, že pro naše bývalé týmy to bude katastrofa.

Bourdais dále uvedl, že oba pokusy týmu Newman/Hass nasadit vozy do závodu Indianapolis 500 v letech 2004 a 2005 jsou dobrým předobrazem úkolu, který čeká ostatní týmy v letošním roce.

"Jakýkoli vývoj na Dallarách je velmi obtížný. Je možný jen pomocí drobných ale důležitých kroků, maličkostí, které však právě na oválech znamenají velmi mnoho."

"V prvním roce se Bruno (Junqueira) dokázal kvalifikovat do první řady a to přestože to byl pro tým i pro něj v podstatě neznámý vůz. Ale přes rok jsme na našich vozech nijak nepracovali, úprav jsme udělali velmi málo. A když jsme se objevili v Indianapolis příští rok, stačilo to tak na čtrnácté, patnácté místo na startu. Ztráceli jsme tak 2,5 až 3 míle za hodinu na rychlosti. Za jeden jediný rok dokázaly týmy IRL získat ty 2,5 až tři míle, tak si dokážete představit, co dokázali s tou technikou za pět let."

"Ano, je pravda, že nakonec jsme měli v druhém roce skvělé vozy a v závěru jsem se pohyboval mezi prvními pěti až do okamžiku, kdy mne defekt pneumatiky poslal do bariéry. Ale jejich náskok na začátku byl obrovský."

"Dokonce i když týmy začnou na vozech pracovat teď, sezóna už bude dávno u konce dříve, než se dostanou do poloviny cesty."

Bourdais se domnívá, že jedinou záchranou pro týmy Champ Car by bylo, pokud by IRL urychleně přišla s novými technickými regulemi a novou technikou.

"Doufám, že přijdou (IRL) rychle s novým vozem, protože jinak čeká naše bývalé týmy, které se pokusí o přechod, jen pomalá zkáza a zánik. Jak získáte sponzory, pokud se budete stále pohybovat na chvostu startovního pole? Nebude záležet, jestli jste Newman/Haas/Lanigan nebo někdo jiný. "

"Jsem si jist, že můj bývalý tým si dříve nebo později najde cestu na vrchol, ale když se podíváte jak dlouho trvalo třeba týmu Andretti Green dostat se na stejnou úroveň s týmy Penskeho a Ganassiho, a to se vším technickým i finančním zázemím , které tento tým má k dispozici, pak musíte uznat, že to bude daleko obtížnější, než si mnoho lidí myslí. Bude to velmi, velmi těžké."

Bourdais řekl, že by si býval přál, aby se Kevin Kalkhoven rozhodl ke spojení sérií dříve.

"Citím ke Kevinovi velký respekt, ale pokud už se mu zdálo, že má dost utrácení peněz, že už mu CCWS nečiní žádnou radost, měl k tomuto rozhodnutí dojít dříve, na konci minulé sezóny , a ne 30 dní před startem sezóny nové. Pro sport je to dlouhodobě určitě dobré, jen to způsobilo a ještě způsobí mnoho problémů. Mnoho lidí ztratí svá zaměstnání a cesta zpět bude dlouhá a bolestná."