Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Budoucnost stáje Walker Racing je ohrožena

Budoucnost stáje Walker Racing je ohrožena

Cesty Derricka Walkera a Craiga Goreho se rozešly

Stáje Derricka Walkera končí se svým nosným závodním programem. Stáj, která proslula věrností svému šéfovi a která dokázala vždy udělat z minima absolutní maximum, možná tentokráte skončí definitivně. Pro celkový obraz nové zaoceánské formulové scény to nevěští nic dobrého. Ale slabounké světlo svíčky někde v dálce na konci tunelu ještě stále mihotavě bliká. V případě tvrdohlavého Skota Walkera tomu ani nemůže být jinak.

Před třemi lety vstoupil Walker do partnerství s australským obchodníkem Craigem Gorem a položil tak základy úspěšnému projektu stáje Team Australia. S nevysokým rozpočtem, ale partou oddaných zaměstnanců a Willem Powerem v kokpitu dosáhl Team Australia skvělých úspěchů v sezóně 2007. Dvě vítězství, pět pole position a celkově čtvrté místo Willa Powera umocňuje ještě skutečnost, že na rozdíl od svých největších konkurentů absolvoval Team Australia celou sezónu bez jediného náhradního monopostu, pouze se dvěma kompletními Panozy DP-01.

Ale zemětřesení, které přišlo s náhlým koncem CCWS zasáhlo i partnerství Walkera s Gorem. Gore podle všeho odchází se svými penězi k týmu KV Racing krajana Kevina Kalkhovena a odvádí s sebou i Willa Powera. A navíc po sebě zanechává nesplacený účet ve výši 1,5 miliónu dolarů.

"Ano, pan Gore naší společnosti dluží poměrně podstatnou sumu peněz a po dlouhou dobu mne přesvědčoval, že chce být součástí našeho programu i pro rok 2008," řekl Walker, který zaměstnává ve svých dílnách v Indianapolis asi 40 zaměstnanců. "Je to velmi smutné, protože projekt Team Australia byl životaschopný a jeho konec teď bude mít dopad na řadu schopných lidí."

Walker držel organizaci v chodu po uplynulé čtyři měsíce s nadějí, že se nakonec podaří finanční problémy vyřešit a že tým bude schopen pokračovat ať už v CCWS a nebo za nových podmínek v IRL.

"Ale nakonec nám došel čas i peníze a mně nezbylo, než tomu udělat konec. Mnoho mých zaměstnanců se mnou loajálně zůstávalo po celých 17 let a s Willem (Powerem) a Simonem (Pagenaudem) se nám podařilo odvádět dobrou práci (Pagenaud získal pro team Australia titul v sérii Atlantic a nevedl si špatně ani jako nováček v CCWS v roce 2007). Je mi líto Willa, protože jemu se v našem týmu s našimi lidmi skutečně líbilo a nechtěl od nás odejít. A myslím, že to samé platí v podstatě i pro Simona."

Otázka zůstává nad další budoucností Walkerova programu pro formuli Atlantic. Walker se v neděli měl v Laguna Seca sejít se zástupci série a především s Nigelem Mansellem, jehož synové Greg a Leo měli pro Walkera jezdit v letošní sezóně.

"Bude se muset vyjasnit, zda s námi budou chtít Nigelovi synové zůstat, protože ohledně budoucnosti formule Atlantic je v tento okamžik hodně nejasností. Doufám, že si z Laguny odvezu nejaké odpovědi na své otázky. Mým cílem je teď nasadit do letošního ročníku formule Atlantic čtyři vozy, abych si mohl ponechat v týmu maximální možný počet lidí."

"Stejně tak se chystám do Mexika na závod A1GP, zda by nebyl zájem o kvalitní technický personál, protože síla našeho týmu vždycky spočívala ve skvělých lidech, kteří pro mne pracovali."

Po patnácti letech, kdy Walker pracoval pro Rogera Penskeho, se v roce 1991 rozhodl zkusit štěstí jako majitel stáje a ve spolupráci s hercem Billem Cosbym nasadil vůz pro Willyho T. Ribbse. Ale už o rok později dokázal Scott Goodyear přinést týmu první vítězství a v roce 1995 přišel první vrchol, když nadějný nováček Robby Gordon dosáhl na voze sponzorovaném společnostmi Cummins a Valvoline další vítězství a byl štikou šampionátu. Ještě lépe se Walkerovi dařilo v roce 1997, kdy se Brazilec de Ferran umístil dokonce na druhém místě v celkovém hodnocení šampionátu za famózním Alexem Zanardim.  Ale s nastupující krizí AOWR ztratil Walker oba sponzory a od té doby to už byl jen každoroční boj, zda se podaří přežít, či nikoliv.

"Finanční program Tony George pro nové týmy, který by nám zajistil 1,2 miliónu dolarů na vůz je jistě velkorysý, jenomže na celou sezónu Indycar Series potřebujete pro jeden vůz tak ještě 3,5 až 4 milióny a to jen pro omezený závodní program. A tyhle peníze musíte někde vzít. Máme v dílně dva vozy pro IndyCar Series a jeden dokonce již připravený v barvách Teamu Australia, takže jsme byli na testy v Sebringu poměrně dobře připraveni."

A jaká bude Walkerova budoucnost?

"Nigel (Mansell) chtěl, abych jednoho nebo oba jeho syny dovedl až do Champ Cars. Tak zněla naše domluva. Ale vůbec nevím, zda bude mít zájem o IndyCar Series.  Mým cílem je vrátit se do IRL v roce 2009."

"Ale právě teď se zoufale snažím, abych dokázal udržet náš tým vůbec v chodu."