Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Super Aguri je možné koupit jako tým

Super Aguri je možné koupit jako tým

Navýšení počtu stájí je ale v nedohlednu.

Super Aguri poté, co včera oznámilo ukončení svých aktivit ve formuli 1 s okamžitou platností, je možné v následném administrativním procesu odkoupit jako celek. To dává potenicálnímu zájemci šanci získat platformu, na které by šlo rychle a nenáročně vstoupit do seriálu formule 1 již příští rok.

Koupit Super Aguri včetně jeho závazků se nakonec ukázalo jako nepřekonatelný problém jak pro skupinu Magma, tak Weigl - první od nabídky ustoupil, druhý nebyl schválen Hondou, která provoz Super Aguri financovala.

Nyní se entita 90 zaměstnanců včetně jezdců Takuma Satóa a Anthonyho Davidsona, dá získat jako celek; základna se nachází v britském Oxfordshiru.

Podle šéfa administrativního procesu pro Super Aguri Philipa Longa se již přihlásili zájemci.

V Japonsku jsou nyní organizovány menší demonstrace na protest rozdhodnutí Hondy Super Aguri dále nepodporovat. Ta se ale nechala slyšet, že už nebyla jiná možnost.

"Honda udělala vše, co bylo v jejích silách, nicméně Aguri Suzuki vedení automobilky informoval, že není schopen zajistit nezávislý provoz týmu, a tudíž se rozhodl z formule 1 odejít."

Ve spolupráci s Hondou se Super Aguri zejména během loňské sezony snažilo získat investory, ale na začátku letošní sezony se v samotném závěru skupina Magma rozhodla od nabídky ustoupit.

Oproti tomu jednání se skupinou Weigl nedopadla, protože se nepodařilo dosáhnout rozumné dohody před Velkou cenou Turecka. Honda se přitom musí hodně starat sama o sebe, protože se výkonnostně nemůže srovnávat se svými soupeři a loni získala jen šest bodů.

Odchod Super Aguri snížil počet týmů na deset, ačkoli ještě nedávno se měl objevit Prodrive a místo Toro Rosso stáj v barvách A1GP. Majitel Red Bullu se navíc ze stejných důvodů musí co nejdříve zbavit Toro Rosso. Důvodem zvratu je zákaz zákaznických šasi od roku 2010. Za této situace se nerýsuje žádný další potenciální účastník ve formuli 1.

Největšími kritiky zákaznických šasi jsou Williams a Force India, kteří argumentují, že tým, který si šasi kupuje odjinud, by neměl mít nárok na body do Poháru konstruktérů a peníze z televizních práv pro ně určené.

"Když do formule 1 vejde tým bez jakýchkoli investic do infrastruktury, kterou jsme budovali 25 let, a získá zákaznická šasi, pak nás to samozřejmě existenčně ohrožuje," řekl technický ředitel Williamsu Patrick Head.

Postavit vlastní tým od základů je přitom extrémně náročné, zejména finančně. Vždyť Toyota od svého vstupu do formule 1 v roce 2002 utratila již přes miliardu dolarů, a ještě nevyhrála jediný závod. Také proto mnichovská automobilka BMW raději koupila tým Petera Saubera, než aby stavěla od základů nový.