Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Glosa Tomáše Richtra - GP Francie

Glosa Tomáše Richtra - GP Francie

Jeden velký mýtus.

Svého času vulgární tiskové zprávy Red Bullu před Velkou cenou Francie na Magny-Cours (nejspíše motivované zákazem prodeje plechovek s logem červeného býka, který pomine až letos) ve spojení s hororovými zkušenostmi kolegy Petra Horáka s ubytováním a živené nenávistnými komentáři britských novinářů byla francouzská část Mistrovství světa pro mě rozhodně největším strašákem. Dokonce jsem se snažil přemlouvat Novu, aby byl závod komentován z Prahy.

Ještě že se tak nakonec nestalo!

Uprostřed Země nikoho leží okruh, který na vás vybafne z ničeho nic v rozsáhlé krajině pokryté loukami, sem tam nějaké pole a často stádo krav, tolik oblíbený terč britsko-rakouských vtípků. Mimochodem, zejména ty red-bullovské již dávno ztratily na originalitě.

Dostupnost okruhu je určitě velmi náročná. Ubytovací kapacity se dají počítat na pouhé tisíce lůžek v rozsahu mnoha desítek kilometrů od závodní tratě, nasytit unavený a hlavně prázdný žaludek není kde a TGV kolem jen projíždí.

Přesto se jedná o jednu z nejkrásnějších velkých cen a Pascal Vasselon z Toyoty se mnou souhlasí!

"Je to prostředí bez stresu, žádný shon, je to tu jen o závodění," řekl Vasselon a mohu potvrdit, že si rozhodně nevymýšlí.

Absence někdy překombinovaných marketingových aktivit a naprosto tiché a klidné okolí působilo blahodárně. Dokonce jsem měl dojem, že i zvuky motorů formule 1 jakoby se více utápěly. Dokonce i v paddocku to vypadá jak ve městě duchů.

A když se k tomu přidá zodpovědné a včasné objednání ubytování v soukromí, ve kterém přímo z pokoje vylezete rovnou na trávník a louku s koňmi, kde široko daleko není vidět a slyšet nic moderního, starají se o vás jako o vlastní a ještě si můžete zahrát fotbal na playstationu, pak jsem si skutečně nepřipadal ani trochu jako v práci, ale na příjemné dovolené.

Cesta na okruh trvala 20 minut a byť na nějaký provoz člověk občas narazil, s Prahou se to nedá srovnávat (nemluvím o cestě do Paříže, Paříž zrušit!).

Naprosto otevřeně jsem byl u vytržení ještě v sobotu, v jaké dojmy a zážitky přerostlo schizofrenní očekávání vypěstované některými médii a subjekty. Magny-Cours je terčem takové negativní kampaně naprosto neprávem a já ji přikládám nechutné pohodlnosti mnohých peciválů, kteří se musejí obejít bez luxusního hotelu či nočního klubu hned za rohem.

A jelikož má Francie smlouvu na pořádání závodu formule 1 do roku 2011, škodolibě jsem sledoval veškeré zprávy referující o tom, že se tu jede naposled, protože to bylo spíše jen zbožné přání výše zmíněných. Francouzská federace totiž podala příhlášku na příští rok.

"Jezdím sem rád," řekl po závodě Felipe Massa. "Okruh je nádherný, je lepší než mnohé jiné. Hotel je nedaleko, takže není problém.

V Paříži budou hotely o poznání lepší, to je jasné! S tratí už si ale tak jistý nejsem."

Pod to se mohu podepsat. A pro mě tak padl jeden velký mýtus.