Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Erik Janiš v kvalifikaci čtrnáctý

Erik Janiš v kvalifikaci čtrnáctý

F3 Euroseries - Norisring - kvalifikace

Český zástupce v evropské sérii formule 3 si v kvalifikaci na německém Norisringu vyjel čtrnácté místo na roštu se ztrátou pouhé půlsekundy na vítězného Němce Nico Hülkenberga v barvách ART Grand Prix.

Toho v první řadě doplnil nejlepší nováček Fin Mika Mäki z týmu Mücke Motorsport, třetí příčku si vyjel Japonec Kodai Tsukakoshi ze stáje Manor Motorsport.

Nedařilo se Christianu Vietorisovi, který havaroval na výjezdu z S-Kurve a na roštu tak bude stát až jako dvacátý sedmý, tedy třetí od konce.

Prvních pět pilotů dokázalo během dnešní kvalifikace pokořit hranici devětačtyřiceti sekund. Celé pole bylo navíc na extrémně krátkém okruhu v ulicích Norimberka velmi vyrovnané, poslední Niall Breen na devětadvacátém místě ztratil na Hülkenberga pouhou sekundu a dvě tisíciny k tomu.

Vyrovnanost potvrzuje například skupinka pilotů od šestého do devátého místa, která se vtěsnala do 25 tisícin sekundy. Mezi osmým Danielem Closem a devátým Jonem Lancasterem činí rozdíl pouze jedinou tisícinu vteřiny!

„Byla to dneska ale pořádná honička," přiznal Erik Janiš. "Dlouho jsem byl v naprosté pohodě a všechno fungovalo bezvadně, ale v závěru jsem bohužel o dobré umístění přišel.

Kvalifikace byla přerušená kvůli havárii kolegy Vietorise, který narazil do zdi a ulomil dvě kola. Před i po červené vlajce jsem byl většinou kolem čtvrtého, pátého místa, a když se blížil konec, najednou mi mechanici ukázali tabuli s číslem 18. S něčím takovým jsem vůbec nepočítal.

Ačkoli jsem se potom ještě o něco zlepšil, na návrat mezi nejlepší to už nestačilo. Musím vše pořádně probrat s inženýrem, prohlédnout data. Asi ještě neumím v závěrech kvalifikací stoprocentně poskládat všechny sektory trati.

Norisring, na kterém jsem poprvé, se mi rychle zalíbil. Nesmírně důležité jsou brzdné body na konci rovinek. Pro zítřek mám jediný cíl – dostat se do bodované osmičky.“

p.
Jezdec Vůz Čas Odstup
1.
N. Hulkenberg Dallara/Mercedes
48.696
2.
M. Maki Dallara/Mercedes
48.737
+ 0.041
3.
K. Tsukakoshi Dallara/Mercedes
48.822
+ 0.126
4.
J. Jakes Dallara/Mercedes
48.946
+ 0.250
5.
J. Bianchi Dallara/Mercedes
48.978
+ 0.282
6.
J. Vernay Dallara/Volkswagen
49.023
+ 0.327
7.
R. Gonzalez Dallara/Mercedes
49.040
+ 0.344
8.
D. Clos Dallara/Mercedes
49.047
+ 0.351
9.
J. Lancaster Dallara/Mercedes
49.048
+ 0.352
10.
E. Mortara Dallara/Volkswagen
49.086
+ 0.390
11.
H. Waldschmidt Dallara/Mercedes
49.121
+ 0.425
12.
R. Philippe Dallara/Mercedes
49.177
+ 0.481
13.
M. Klein Dallara/Mercedes
49.190
+ 0.494
14.
E. Janis Dallara/Mercedes
49.211
+ 0.515
15.
R. Wickens Dallara/Volkswagen
49.245
+ 0.549
16.
F. Mailleux Dallara/Volkswagen
49.251
+ 0.555
17.
C. Cheng Dallara/Volkswagen
49.313
+ 0.617
18.
S. Bird Dallara/Mercedes
49.314
+ 0.618
19.
D. Campos Dallara/Mercedes
49.324
+ 0.628
20.
M. Plowman Dallara/Volkswagen
49.379
+ 0.683
21.
J. Klingmann Dallara/Volkswagen
49.409
+ 0.713
22.
M. Gotz Dallara/Volkswagen
49.438
+ 0.742
23.
R. van der Zande Dallara/Mercedes
49.444
+ 0.748
24.
Y. Clairay Dallara/Mercedes
49.449
+ 0.753
25.
S. Coletti Dallara/Mercedes
49.451
+ 0.755
26.
K. Oshima Dallara/Mercedes
49.523
+ 0.827
27.
C. Vietoris Dallara/Mercedes
49.557
+ 0.861
28.
B. Shaaban Dallara/Mercedes
49.671
+ 0.975
29.
N. Breen Dallara/Mercedes
49.698
+ 1.002